Καθυστερεί η ανάπτυξη όσο δεν υπάρχουν ράγες στα δύο μεγάλα λιμάνια μας
Πηγή: theseanation.gr
Σε «απειλή» για τα δύο στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας, τείνει να εξελιχθεί το «σιδηροδρομικό σκηνικό» που διαμορφώνεται παρά το γεγονός ότι στα Βαλκάνια σημειώνεται «οργασμός» αναβαθμίσεων των σιδηροδρομικών δικτύων με την υποστήριξη προγραμμάτων της ΕΕ αλλά και επενδυτικών κινήσεων από την Κίνα.
Οι καθυστερήσεις στις βελτιώσεις υποδομών, ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης αλλά και της προστασίας του δικτύου και από τα φυσικά φαινόμενα, όπως της περίπτωσης στο 29ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης – Ειδομένης όπου η υποδομή της σιδηροτροχιάς διαβρώθηκε από τις συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις έχουν ήδη να προβληματίζουν χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων κύκλοι των οποίων εκφράζουν φόβους για απώλεια έργου.
Μάλιστα ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Κων. Κόλλιας, κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Auditing,Tax & Consulting Services» μεταξύ άλλων σημείωσε ότι «ο ιδιωτικός τομέας έχει πληρώσει – και εξακολουθεί να πληρώνει – το μάρμαρο των καθυστερήσεων και της αναβλητικότητας στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων για το μέλλον του τόπου» φωτογραφίζοντας και το θέμα των αποκρατικοποιήσεων.
Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Οικονομικών Γ. Βαρουφάκης σε τραπεζικό φόρουμ της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις επισήμανε ότι θα πρέπει να εξασφαλίζουν ένα ποσοστό στο δημόσιο, έστω και μειοψηφικό, ώστε να υπάρχουν έσοδα, αντί να γίνεται ξεπούλημά της προσθέτοντας ότι επίσης θα πρέπει να υπάρχει διασύνδεση της επένδυσης των ιδιωτών με την τοπική κοινωνία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων τα θέματα ΤΡΑΙΝΟΣΕ κλπ, εξακολουθούν «ομιχλώδη».
Ωστόσο το γεγονός ότι σιδηροδρομικό σκηνικό «παραμένει παγωμένο» επιτείνει τον προβληματισμό των παραγωγικών τάξεων και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων μερίδα των οποίων διαβλέπει τον κίνδυνο εμπορευματικές ροές να παρακάμψουν μέσω των Βαλκανίων την Ελλάδα στην περίπτωση που δεν βελτιωθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο και οργανωθούν οι εμπορικοί συρμοί.
Μάλιστα επισείουν το γεγονός ότι λιμάνια της Βουλγαρίας και Ρουμανίας επιδιώκουν την ταχύτατη αναβάθμιση των σιδηροδρομικών του καλύψεων προκειμένου να «κερδίσουν» από το κομμάτι της πίτας που σήμερα προσφέρεται στην Ελλάδα μέσω της COSCO (για τον Πειραιά) και εκείνου των χύδην φορτίων (για τη Θεσσαλονίκη).
Από την άλλη πλευρά λιμάνια με πρόσωπο στη Μεσόγειο, ανταγωνιστικών προς τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, επίσης «τρέχουν» τις σιδηροδρομικές τους βελτιωτικές παρεμβάσεις και σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές το προσεχές διάστημα θα εξελιχθούν «κρούσεις» σε «συμμαχίες» ναυτιλιακών εταιριών για διασπορά εμπορευμάτων δια μέσου τους. Και μάλιστα με προτεταμένο το επιχείρημα της άριστης σιδηροδρομικής κάλυψης.