Συνάντηση κορυφαίων στελεχών της παγκόσμιας κρουαζιέρας στο Posidonia Sea Tourism Forum
Στις 23 και 24 Μαΐου
|> Με τη σεζόν να έχει ήδη ξεκινήσει, το 4ο Posidonia Sea Tourism Forum φέρνει και πάλι την Ανατολική Μεσόγειο στο προσκήνιο της διεθνούς βιομηχανίας κρουαζιέρας. Δεδομένων των γεωπολιτικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η περιοχή, η φετινή διοργάνωση προσφέρει την πολύτιμη ευκαιρία να συζητηθούν σε βάθος τρέχουσες τάσεις και εξελίξεις που θα επηρεάσουν καθοριστικά τόσο τον ορίζοντα ανάκαμψης, όσο και το γενικότερο μέλλον του θαλάσσιου τουρισμού στην Ανατολική Μεσόγειο.
Κορυφαίοι παράγοντες της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας θα συναντηθούν με ενδιαφερόμενους φορείς και κυβερνητικούς αξιωματούχους της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Τουρισμού της Ελλάδος, προκειμένου να συζητήσουν στρατηγικές ανάδειξης νέων προορισμών και κατευθύνσεις για περαιτέρω ανάπτυξη.
Το Forum θα πραγματοποιηθεί στις 23 και 24 Μαΐου στο Μέγαρο-Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, με θέμα «Επαναπροσδιορίζοντας την Κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο». Στο Συνέδριο θα συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, οι:
- Richard Vogel, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Pullmantur
- Larry Pimentel, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Azamara Cruises
- Kerry Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises & Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης
- Michel Nestour, αντιπρόεδρος, Global Port & Destination Development-EuroMed, Carnival Corp.
- Claudius Docekal, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Crystal Cruises
- Elisabetta De Nardo, Global Head of Port Operations & Destination Management της Silversea Cruises
- Craig Milan, αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων της Virgin Voyages
- Ukko Metsola, αντιπρόεδρος Κυβερνητικών Σχέσεων της Royal Caribbean Cruises
- Ana Karina Santini, διευθύντρια Ανάπτυξης Μεσογειακών Λιμένων και Δημοσίων Σχέσεων Ιταλίας των Royal Caribbean, Celebrity Cruises και Azamara Club Cruises.
Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι η περιοχή, παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει, παραμένει σταθερά ελκυστική για τις εταιρείες κρουαζιέρας.
«Η Ανατολική Μεσόγειος είναι μία από τις βασικές περιοχές ανάπτυξης της Pullmantur Cruises στην Ευρώπη», δήλωσε ο Richard Vogel, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κρουαζιέρας που εδρεύει στη Μαδρίτη. «Σχεδιάζουμε να συμπεριλάβουμε περισσότερους και νέους αποκλειστικούς προορισμούς, όπως το Βόλο, βελτιώνοντας έτσι την πρόσβαση των επισκεπτών στα Μοναστήρια των Μετεώρων –τα οποία περιλαμβάνονται στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO–, καθώς και το Ναύπλιο, από όπου οι επιβάτες μας θα επισκέπτονται την Επίδαυρο, την Κόρινθο και τις Μυκήνες. Η Ελλάδα αναμφίβολα προσελκύει το ενδιαφέρον των επιβατών μας με τον πολιτιστικό της πλούτο, τα τοπία, τις παραλίες και το καλό κλίμα της».
Από την πλευρά του, ο Larry Pimentel, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Azamara Cruises, πρόσθεσε: «Ενώ έχουμε μειώσει τις κρουαζιέρες μας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και τις κρουαζιέρες που πηγαίνουν στην Τουρκία, η Ελλάδα παραμένει ένας δημοφιλής προορισμός για την Azamara. Η Ελλάδα θα συνεχίσει να περιλαμβάνεται στα μελλοντικά μας δρομολόγια, τα οποία επισκέπτονται 10-12 διαφορετικά ελληνικά λιμάνια κάθε σεζόν».
Η Elisabetta De Nardo, Global Head of Port Operations & Destination Management της Silversea Cruises, συμφωνεί: «Όλο και περισσότερα ελληνικά νησιά υποδέχονται επισκέπτες κρουαζιέρας, πολλά από αυτά για πρώτη φορά, καθώς η απίστευτη ομορφιά της περιοχής είναι σήμερα περισσότερο προσβάσιμη από ποτέ. Η πρόσφατη άρση του καμποτάζ μας επιτρέπει να αναζητούμε νέα δρομολόγια και ευκαιρίες στην περιοχή. Με την υποστήριξη των τοπικών φορέων, σκοπεύουμε να διασφαλίσουμε ότι τα πλοία της Silversea θα συνεχίσουν να επισκέπτονται αυτή την πανέμορφη περιοχή».
Η Σάμος, τα Χανιά της Κρήτης και το Ναύπλιο είναι οι πιο πρόσφατοι ελληνικοί προορισμοί που εντάχθηκαν στα δρομολόγια της Celestyal Cruises στο Αιγαίο, σύμφωνα με τον Kerry Αναστασιάδη, διευθύνοντα σύμβουλο της Celestyal Cruises και πρόεδρο της CLIA Ευρώπης.
«H προσθήκη νέων προορισμών στα δρομολόγιά μας κάθε χρόνο αποτελεί για εμάς δέσμευση. Πριν από τέσσερα χρόνια επισκεπτόμασταν έξι λιμάνια στο Αιγαίο –τη φετινή σεζόν θα επισκεπτόμαστε 15 και θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τα δρομολόγιά μας. Υπάρχουν τόσοι υπέροχοι προορισμοί κι εμείς θα συνεχίσουμε να φέρνουμε τους επιβάτες μας σε αυτά τα ‘διαμάντια’ του Αιγαίου», είπε ο κ. Αναστασιάδης και πρόσθεσε: «Η Ανατολική Μεσόγειος είναι η βάση της επιχείρησής μας και του brand μας. Καθώς η Ελλάδα προσφέρει αναρίθμητους μοναδικούς προορισμούς για τους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο, οι κρουαζιέρες μας είναι συνυφασμένες με τα μοναδικά στοιχεία του κάθε προορισμού, εν πλω ή στη στεριά, έτσι ώστε οι επισκέπτες μας να έχουν την ευκαιρία να ζουν μια μοναδική εμπειρία σε κάθε λιμάνι».
Ωστόσο, μένει να γίνουν ακόμα πολλά για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή. Ο Claudius Docekal, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Crystal Cruises, σχολίασε: «Όταν ξεκίνησα την καριέρα μου στον κλάδο, ο συνδυασμός της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, την Αίγυπτο και το Ισραήλ ήταν μαγικός και ένα από τα best sellers. Η αναβίωση του συνδυασμού αυτών των προορισμών θα ήταν προς όφελος ολόκληρης της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου. Δυστυχώς, όμως, και οι τρεις προορισμοί συνεχίζουν να έχουν προβλήματα. Εμείς σιγά-σιγά προσπαθούμε να ξαναχτίσουμε τον αριθμό των δρομολογίων μας στην περιοχή, παρακολουθώντας προσεκτικά τη ζήτηση. Δυστυχώς, η ζήτηση για την Ελλάδα, κατά την άποψή μου, δεν πλησιάζει καθόλου τα επίπεδα στα οποία ήταν παλιά ή τα επίπεδα όπου πρέπει να βρίσκεται. Η μαγεία της Ελλάδας απαιτεί ανανεωμένη στρατηγική μάρκετινγκ».
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις και η έντονη ανάγκη για νέους προορισμούς και δρομολόγια είναι ο βασικός λόγος για να παρακολουθήσουν το φετινό Posidonia Sea Tourism Forum τα στελέχη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας.
Για τον λόγο αυτό το Posidonia Sea Tourism Forum προσέλκυσε φέτος και την Virgin Voyages, μια start up εταιρία κρουαζιέρας που αναγνωρίζει την αξία της Ανατολικής Μεσογείου και, μολονότι δεν συμπεριλαμβάνει την περιοχή στα άμεσα σχέδιά της, ωστόσο την εντάσσει στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της. Ο Craig Milan, αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων της Virgin Voyages, σχολίασε: «Ως νεοεισερχόμενοι στην αγορά κρουαζιέρας, χωρίς κάποιο πλοίο εν πλω ακόμα, η Ανατολική Μεσόγειος δεν είναι σημαντική για εμάς αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, καθώς η επιχείρησή μας θα αναπτύσσεται και θα αυξάνουμε τη χωρητικότητα μας, η Ανατολική Μεσόγειος θα γίνει για εμάς μια σημαντική περιοχή για την δρομολόγηση των πλοίων μας. Άλλωστε η περιοχή έχει μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα και συναρπαστικά ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία στον κόσμο. Ωστόσο, με δεδομένες τις τρέχουσες γεωπολιτικές συνθήκες, η Ανατολική Μεσόγειος θα παραμείνει ένα δύσκολο μέρος για να επενδύσουμε στην τοποθέτηση πλοίων. Είμαστε, πάντως, αισιόδοξοι για τις μελλοντικές προοπτικές στην περιοχή και πιστεύουμε ότι θα ανακάμψει. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα, δεδομένης της ανάπτυξης της βιομηχανίας και του αριθμού των πλοίων που κατασκευάζονται για τα επόμενα 5 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύουμε ότι η Ελλάδα έχει πολλά να προσφέρει στο brand της Virgin Voyages και ταιριάζει με τη νοοτροπία και τα δημογραφικά στοιχεία των αγορών στις οποίες στοχεύουμε. Πιστεύουμε ότι τα ελληνικά νησιά, που προσελκύουν ένα πιο νεανικό, ζωντανό κοινό, ταιριάζουν ιδιαίτερα με το brand μας».
Σύμφωνα με τον Θεόδωρο Βώκο, εκτελεστικό διευθυντή της “Εκθέσεις Ποσειδώνια ΑΕ”, που διοργανώνει την εκδήλωση, φέτος έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους εκπρόσωποι από όλους τους τομείς της θαλάσσιας τουριστικής βιομηχανίας. «Έχουμε γίνει αποδέκτες ιδιαίτερα έντονου ενδιαφέροντος συμμετοχής από εταιρείες και ιδιώτες που επιθυμούν να δώσουν το “παρών” στο Posidonia Forum, να παρακολουθήσουν το πλούσιο Συνεδριακό Πρόγραμμα ή να παρουσιάσουν τις υπηρεσίες τους, προκειμένου να αποκτήσουν τη δυνατότητα να δικτυωθούν με την αφρόκρεμα της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας. Το ενδιαφέρον είναι έντονο από λιμάνια και προορισμούς, παρόχους τουριστικών υπηρεσιών, αεροπορικές εταιρείες, εκδότες κλαδικών μέσων ενημέρωσης, εταιρείες νέων τεχνολογιών, καθώς και από τους κλάδους διαχείρισης yachting και μαρίνων, που επίσης προβάλλονται ιδιαίτερα στη φετινή διοργάνωση», πρόσθεσε ο κ. Βώκος.
Εκπρόσωποι των σημαντικότερων ενώσεων, δικτύων και οργανισμών λιμένων έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στο Posidonia Sea Tourism Forum 2017, μεταξύ των οποίων οι: Kristijan Pavić, πρόεδρος της MedCruise, Emre Sayin, διευθύνων σύμβουλος της Global Ports Holding, Figen Ayan, αντιπρόεδρος της Istanbul Port Cruise Operations και Ελευθέριος Χατζηζαχαρία, πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Κύπρου.
Σημειώνεται ότι το 4ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, την Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας και τον Σύνδεσμο των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA). Χρυσός χορηγός είναι ο ΕΟΤ, αργυροί χορηγοί είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, οι Air France – KLM – Delta και χάλκινοι χορηγοί είναι η Celestyal Cruises, το Ακτίνα Travel Group και το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.