Στοχευμένο ‘’μποϋκοτάζ’’ χρειάζονται οι κερδοσκόποι με τα ‘’επώνυμα’’ προϊόντα τους
Αρχίζει αύριο Δευτέρα η εκστρατεία του ΙΝΚΑ για να μην αγοραστούν γαλακτοκομικά προϊόντα – Υπάρχει άλλη πιο αποτελεσματική δράση;
Παντελής Ξανθίδης |> Απόφαση για να κηρυχθεί μποϋκοτάζ σε κατηγορία προϊόντων πήρε το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) και ως ημερομηνία έναρξης ορίστηκε η αυριανή Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου, παραμονή της ‘’εορτής’’ των ερωτευμένων!
Συγκεκριμένα το ΙΝΚΑ αποφάσισε να προβαίνει σε μποϋκοτάζ κάθε εβδομάδα, ανά είδος προϊόντων και πρώτα από τα γαλακτοκομικά, δηλαδή στο γάλα και τα όσα παράγωγά του, όπως τυρί, γιαούρτι κ.ά. Η απόφαση, λέει, πάρθηκε ως αντίδραση στην ακρίβεια που υπάρχει στην αγορά τροφίμων και ιδιαίτερα στα προϊόντα γάλακτος.
Το μποϋκοτάζ προϊόντων είναι μία σπουδαία κίνηση καταναλωτών, όταν η αισχροκέρδεια κυριαρχεί στην αγορά και τα όποια κυβερνητικά μέτρα δεν είναι ικανά να τιθασεύσουν τον αφηνιασμένο κερδοσκόπο. Άραγε, το μποϋκοτάζ θα αποδώσει ή θα αποτύχει;
Σε μία Ευρώπη όπου ‘’απαγορεύονται’’ τα υπουργεία Εμπορίου, λόγω της λεγόμενης ελευθερίας του ανταγωνισμού, πώς περιμένουμε να λειτουργούσε η αγορά στην Ελλάδα; Ανταγωνιστικά ή… συναγωνιστικά; Αφού το εμπόριο ‘’γνωρίζει’’ με τι είδους καταναλωτές έχει να κάνει, επόμενο ήταν!
Και τώρα, εμείς οι θιγόμενοι και ‘’αιμοδότες’’ της αγοράς, τι κάνουμε; Με το να κατηγορούμε και να κατακρίνουμε, δεν βγαίνει τίποτα. Όλα είναι θέμα συνείδησης! Καταναλωτικής συνείδησης από τους μεν και εμπορικής συνείδησης από τους δε! Όσο η παιδεία απουσιάζει από την ελληνική αγορά, ο τιμάριθμος θα συνεχίσει να καλπάζει!
Αυτό το ‘’ράλλυ’’ τιμών, θα σταματήσει μόνον όταν οι μηνιαίες αμοιβές φτάσουν στο έσχατο σημείο να έχουν δυναμική διαρκείας 24 ωρών. Μέχρι σήμερα μισθοί και συντάξεις, έχουν ισχύ 10 με 15 μέρες! Μακάρι μην έρθει η μέρα που θα δούμε πλιάτσικα στα σούπερ μάρκετ…
Αρκετά χρόνια έχει να δει η Ελλάδα καταναλωτικές οργανώσεις εν ενεργεία! Με την είδηση ότι το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) επαναδραστηριοποιείται, δηλώνεται η καταναλωτική παρουσία και στη χώρα μας. Η ουσιαστική αρχή γίνεται με την εν λόγω δράση και ας ευχηθούμε ότι θα αποδώσει.
Όποια και αν είναι τα αποτελέσματα του μποϋκοτάζ, ας δοκιμαστεί και κάτι άλλο, ίσως πιο δραστικό. Δηλαδή, να γίνει στοχευμένο μποϋκοτάζ. Όχι σε είδος προϊόντων, αλλά:
- Σε συγκεκριμένη φίρμα: Να δοθεί χρονικό όριο για να μην αγοράζεται το ‘’Χ’’ προϊόν ή τα παραγόμενα και εισαγόμενα προϊόντα της ‘’Ψ’’ φίρμας.
- Σε συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ: Να μην πλησιάζουν οι καταναλωτές για ορισμένο χρονικό διάστημα τη ‘’Χ’’ αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Ο καταναλωτής και στις δύο περιπτώσεις, δεν στερείται της αγοράς προϊόντων που τα θεωρεί αναγκαία, ενώ μία νομική γνωμοδότηση κρίνεται απαραίτητη. Μια ιδέα ήταν…