Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Νέα και καθιερωμένα ναυτιλιακά κέντρα παρουσιάζουν την πολυμορφία προϊόντων/υπηρεσιών

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 08/06/2018

Ποσειδώνια 2018

|> Καθώς η παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα μεταφέρεται από τη Δύση στην Ανατολή, εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των ναυτιλιακών εθνών της Μέσης Ανατολής και της Ασίας σε μια προσπάθεια να αυξήσουν το μερίδιο τους από την πίτα των κερδών της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Υπό αυτές τις συνθήκες, τα παραδοσιακά ναυτιλιακά κέντρα της Άπω Ανατολής στο Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη αξιοποιούν ήδη τη στροφή της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας προς ανατολάς, προσφέροντας περισσότερες εναλλακτικές στους πλοιοκτήτες και εντείνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ των παγκόσμιων παρόχων υπηρεσιών στον ναυπηγικό και ναυτιλιακό τομέα. Αλλά και εγγύτερα, στη Μέση Ανατολή, χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιων νέων επιβλητικών project είναι το τεράστιο ναυπηγείο αξίας 5,2 δισ. δολαρίων της International Maritime Industries (IMI) στη Σαουδική Αραβία, το οποίο αναδύεται κυριολεκτικά μέσα από την έρημο.

«Με την ανάπτυξη του εμπορίου και τη μετατόπιση προς ανατολάς του ελέγχου των πλοίων και των φορτίων, διαπιστώνουμε την ανάδυση νέων cluster και νέων ναυτιλιακών κέντρων. Όλο και πιο εντατικά, από το Βανκούβερ του Καναδά μέχρι το Χονγκ Κονγκ και από το Νταλιάν της Κίνας έως το Ras Al Khair της Σαουδικής Αραβίας, ο ναυτιλιακός κλάδος προσβλέπει στη δημιουργία ενός πρόσφορου εδάφους για την υποστήριξη και την προώθηση του εμπορίου και της καινοτομίας με υπηρεσίες και οικοσυστήματα που είναι απαραίτητα για τους πλοιοκτήτες, τους διαχειριστές πλοίων, τα λιμάνια, τους προμηθευτές υπηρεσιών και τις νεοφυείς επιχειρήσεις σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο και ψηφιακό κόσμο», δήλωσε ο Nicholas Brown, διευθυντής Επικοινωνίας, διεύθυνση Marine & Offshore, της Bureau Veritas.

Τα “Ποσειδώνια 2018” επιλέχθηκαν από τους εκπροσώπους της Σαουδικής Αραβίας ως το βήμα επίσημης παρουσίασης της κορωνίδας των ναυτιλιακών project του Βασιλείου, που τροφοδοτεί το όραμα της Σαουδικής Αραβίας για το 2030 (Kingdom’s Vision 2030) για την οικονομική και κοινωνική μεταρρύθμιση: ένα cluster, τοποθετημένο στην ανατολική ακτή της χώρας, το οποίο φιλοδοξεί να καταστεί ένα πλήρως αναπτυγμένο ναυτιλιακό κέντρο. Υποστηριζόμενο από το προϋπολογισμού 5,2 δισ. δολαρίων γιγάντιο ναυπηγείο της International Maritime Industries (IMI), το Διεθνές Συγκρότημα του βασιλιά Σαλμάν (King Salman International Complex) φιλοδοξεί να προσελκύσει ένα αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο διεθνών πελατών και από τα δύο ημισφαίρια υπολογίζοντας στις οικονομίες κλίμακας που θα εξασφαλίσει όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση.

«Καθώς το κέντρο βάρους του παγκόσμιου εμπορίου μετατοπίζεται, η στρατηγική μας τοποθεσία ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή και παράλληλα με μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές οδούς, μπορεί να εξασφαλίσει στους πελάτες μας την άνεση των έγκαιρων επισκευών συντήρησης και επιθεώρησης (MRO) και την ολοκλήρωση ναυπήγησης νέων πλοίων, χάρη στα συστήματα, τις ενσωματωμένες διαδικασίες εφοδιαστικής αλυσίδας, τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής και τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις μας. Το cluster θα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει την πλήρη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών σε μία τεράστια τοποθεσία», δήλωσε ο Hani Mohammed, οικονομικός διευθυντής της IMI.

Την ίδια ώρα, τα πιο ώριμα ναυτιλιακά κέντρα της Άπω Ανατολής διαπιστώνουν σημαντική αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες τους, κυρίως από ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες που προσβλέπουν στην αξιοποίηση των ακμαζουσών οικονομιών της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Κίνας.

Σύμφωνα με την  Paula Kant, επικεφαλής του τμήματος Προώθησης Επενδύσεων της InvestHK, μιας επιχείρησης που τελεί υπό τον έλεγχο της Κυβέρνησης του Χονγκ Κονγκ, το κύριο λιμάνι εισόδου στην ηπειρωτική Κίνα απολαμβάνει ήδη σημαντικά οφέλη: «Υπάρχουν εταιρείες από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιρλανδία, το Βέλγιο, τη Βόρεια Ευρώπη, την Ισπανία και την Πορτογαλία που  ιδρύουν γραφεία στο Χονγκ Κονγκ. Οι εταιρείες αυτές προέρχονται από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής δραστηριότητας και περιλαμβάνουν εταιρείες Fintech, επενδυτικά funds και εταιρείες μηχανολογικού εξοπλισμού και εργασιών. Έρχονται στο Χονγκ Κονγκ τόσο λόγω του περιφερειακού του ρόλου και της υποδομής του όσο και γιατί ευνοεί τη δραστηριότητά τους το πολυπολιτισμικό περιβάλλον της περιοχής».

Όσον αφορά το πώς βλέπει το Χονγκ Κονγκ τον ανταγωνισμό από την ανάδυση νέων ναυτιλιακών cluster στη Μέση Ανατολή, η κα Kant είναι πεπεισμένη ότι υπάρχει χώρος για όλους: «Σε ό,τι έχει να κάνει με το Ντουμπάι και τη Σαουδική Αραβία, βρίσκονται ομολογουμένως σε πορεία ανάπτυξης των προϊόντων και των συστημάτων του ναυτιλιακού κλάδου τους, ενώ έχουν όλα τα εχέγγυα για να διεισδύσουν τις αγορές των κρατών του Κόλπου και την Ινδική χερσόνησο.

»Το Χονγκ Κονγκ προβάλλεται ως η πύλη εισόδου στην ηπειρωτική Κίνα και ως μια περιοχή ειδικού διοικητικού καθεστώτος που διατηρεί ξεχωριστούς δεσμούς με την Κίνα. Επίσης, το Χονγκ Κονγκ, εκτός από το να αποτελεί την πύλη προς την Κίνα για τον ναυτιλιακό τομέα, είναι και ένα μέρος με πολλά εξειδικευμένα στελέχη, μεγάλο εμπορικό στόλο και με τη φιλοδοξία να γίνει κέντρο ναυτιλιακής αριστείας σε όλους τους τομείς, όπως οι ασφάλειες, η τεχνική εμπειρογνωμοσύνη, η διαιτησία, το Fintech και η χρηματοδότηση πλοίων.

»Εκτός από την αξίας 1,4 δισ. δολαρίων αγορά της ηπειρωτικής Κίνας, για την οποία είμαστε η μόνη φυσική πύλη, το Χονγκ Κονγκ επιθυμεί να αναδειχθεί ως περιφερειακός πυλώνας, καθώς μέσω αυτού μπορεί κάποιος να διεισδύσει στις αγορές της Νότιας Κορέας, της Ιαπωνίας, των Φιλιππίνων και του Βιετνάμ», καταλήγει η ίδια.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: