Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Με ρεκόρ ΚΑΙ για τις εμπορικές συμφωνίες ολοκληρώθηκαν χθες τα “Ποσειδώνια 2018”

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 09/06/2018

Ποιές οι σημαντικές συμφωνίες

|> Η πιο σημαντική συνάντηση της παγκόσμιας ναυτιλίας ανέβασε κι άλλο τον πήχη εφέτος, χάρη στην άνευ προηγουμένου παρουσίαση της συλλογικής δύναμης και των μελλοντικών εξελίξεων τής πιο ισχυρής βιομηχανίας στον κόσμο, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 95% του παγκόσμιου εμπορίου.

Και καθώς οι πύλες του εκθεσιακού κέντρου Athens Metropolitan Expo έκλεισαν το απόγευμα της Παρασκευής, αποχαιρετώντας 2.011 εκθέτριες εταιρείες και 22.000 επισκέπτες από 92 χώρες, τα «Ποσειδώνια» συνεχίζουν να προβάλλουν τα επιτεύγματα της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία σήμερα καλύπτει το 20% της παγκόσμιας και το 50% της ευρωπαϊκής χωρητικότητας dwt.

Η εντυπωσιακή απήχηση και επιτυχία της έκθεσης ήταν εμφανής και τις πέντε ημέρες στον εκθεσιακό χώρο και στις συνεδριακές αίθουσες, όπου συνάφθηκε σημαντικός αριθμός εμπορικών πράξεων και τέθηκαν επί τάπητος τα καίρια ζητήματα και οι τελευταίες τάσεις του διεθνούς ναυτιλιακού κλάδου.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των «Ποσειδωνίων», η Maran Gas Maritime υπέγραψε option παραγγελίας ενός ακόμα δεξαμενόπλοιου LNG και μιας δεύτερης πλωτής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU) από το ναυπηγείο της Daewoo S&ME στη Νότια Κορέα. Η συμφωνία αυτή ακολούθησε την υπογραφή ενός ακόμα μεγάλου project εγκατάστασης συστήματος διαχείρισης έρματος (Ballast Water Treatment System) σε 36 πλοία του Ομίλου Αγγελικούση, με ανάδοχη εταιρεία την Ecochlor. Οι εργασίες αναμένεται να πραγματοποιηθούν το διάστημα 2018-2020 σε ναυπηγεία στη Σιγκαπούρη, το Ντουμπάι, το Κατάρ και την Κίνα, γεγονός που αποτελεί ένα απτό παράδειγμα της πραγματικά παγκόσμιας διάστασης της ναυτιλίας.

Και σύμφωνα με την εφημερίδα «TradeWinds», ένας άλλος Έλληνας πλοιοκτήτης, ο Νίκος Τσάκος, έκλεισε μια σημαντική συμφωνία για την εταιρεία του, την Tsakos Energy Navigation, για την ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων Aframax χωρητικότητας 115.000 dwt, στο Ναυπηγείο της Daehan (DHSC) στην Κορέα.

Η σύναψη συμφωνιών συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια των φετινών «Ποσειδωνίων»:

Η ABB Turbocharging και η Multi Marine Services υπέγραψαν σύμβαση για τη δημιουργία ενός turbo charging service point στο λιμάνι της Λεμεσού, ενώ η Airbus υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) με την Wilhelmsen για την ανάπτυξη ενός μη επανδρωμένου εναέριου συστήματος (UAS) που θα ανεφοδιάζει τα πλοία με αναλώσιμα και άλλα είδη –συμφωνίες που επιβεβαιώνουν την ταχύτητα με την οποία οι συντελούμενες αλλαγές στον τομέα της τεχνολογίας επηρεάζουν τη λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Με το βλέμμα όλων, εντός και εκτός χώρας, στραμμένο στα Ποσειδώνια 2018, πολλές εταιρείες επέλεξαν την έκθεση για να αποκαλύψουν σημαντικές πρωτοβουλίες, νέα προϊόντα και να εξαγγείλουν σημαντικές εξελίξεις, όπως εκείνη του νηογνώμονα DNV GL ο οποίος ανακοίνωσε στα Ποσειδώνια την κυκλοφορία της πρώτης οδηγίας για την κυβερνοασφάλεια με τρεις κατηγορίες, η οποία στοχεύει να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές στόλων να προστατεύσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία από κυβερνοεπιθέσεις. Επίσης, η Winterthur Gas ανακοίνωσε την εγκαινίαση ενός εκπαιδευτικού κέντρου στον Πειραιά και η ανανεωμένη Honduras Registry έκανε το ντεμπούτο της στα Ποσειδώνια 2018 αποκαλύπτοντας τη συμφωνία για την ανάθεση της διεθνούς διαχείρισης της σημαίας της στην παναμαϊκή εταιρεία International MarConsult. Τέλος, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) έλαβε διπλή πιστοποίηση από το Lloyd’s Register για το ISO 9001:2015 και το ISO 14001:2015.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της «Εκθέσεις Ποσειδώνια ΑΕ» Θεόδωρος Βώκος, δήλωσε:

«Ο κατάλογος των επιχειρηματικών συμφωνιών είναι και φέτος μακρύς, καθώς η σύναψη συμφωνιών αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων είναι συνήθης στον εκθεσιακό χώρο των Ποσειδωνίων. Και καθώς συμπληρώνουμε 50 χρόνια λειτουργίας, στη φετινή διοργάνωση γίναμε μάρτυρες της τεράστιας ανταπόκρισης από την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, η παρουσία και η δραστηριότητα της οποίας μας βοήθησε να οργανώσουμε τα πιο δυναμικά Ποσειδώνια στην ιστορία του θεσμού».

Και ενώ η εμπορική αποτελεσματικότητα των «Ποσειδωνίων» είναι αναγνωρισμένη παγκοσμίως, φέτος η διοργάνωση αναδείχθηκε και σε διαμορφωτή των εξελίξεων στον χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, με συνολικά 40 συνέδρια και σεμινάρια  να ορίζουν την παγκόσμια ναυτιλιακή ατζέντα, μέσα από συζητήσεις για τα επίκαιρα ζητήματα των περιβαλλοντικών κανονισμών, της ασφάλειας, των καθαρών καυσίμων, της ηγεσίας και της ψηφιοποίησης.

Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, παραδοσιακά πάντα την τελευταία ημέρα των «Ποσειδωνίων», ο πρόεδρος της Ένωσης Θεόδωρος Βενιάμης, απευθυνόμενος σε ένα διεθνές κοινό δημοσιογράφων, ανέπτυξε την κατάσταση της ελληνικής ναυτιλίας και τις θέσεις των εφοπλιστών σε έναν ευρύ αριθμό ζητημάτων.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου προς τον κ. Βενιάμη σχετικά με το πώς βλέπει την δυνατότητα εφαρμογής από το 2020 του κανονισμού για το όριο περιεκτικότητας σε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων, που έχει επιβάλλει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός IMO (International Maritime Organisation), ένα κρίσιμο ζήτημα για την κοινότητα των πλοιοκτητών τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το χρονοδιάγραμμα για το 2020 έχει συμφωνηθεί ήδη από το 2016. Δεν έχουμε καμία αντίρρηση για την εφαρμογή ανώτατου ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών κασίμων σε θείο, αρκεί οι πετρελαϊκές εταιρείες να μπορούν να προμηθεύσουν τον απαιτούμενο όγκο και να τον παραδώσουν όπου απαιτείται, μόλις η συμφωνία τεθεί σε εφαρμογή από τον Μάρτιο του 2020. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία δέσμευση ότι οι προδιαγραφές των νέων καυσίμων θα πληρούν τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις ούτε έχουμε λάβει εγγυήσεις σχετικά με το καθεστώς ευθύνης και με τα ζητήματα ασφάλειας».

Και συνέχισε: «Επομένως, οι πετρελαϊκές εταιρείες πρέπει να δηλώσουν εάν το καύσιμο πληροί τις προϋποθέσεις και είναι ασφαλές. Ωστόσο, έχουμε την πληροφορία ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες θα πιστοποιηθούν με ISO το 2023, δηλαδή τρία χρόνια μετά την έναρξη χρήσης του νέου καυσίμου. Εμείς, λοιπόν, δεν ζητάμε να ακυρωθεί ο κανονισμός 2020, αλλά να δοθεί περισσότερος χρόνος στους προμηθευτές καυσίμων και μηχανών για να ετοιμαστούν κατάλληλα».

Ένας από τους συνιδρυτές των «Ποσειδωνίων», ο Θεμιστοκλής Βώκος δήλωσε:

«Τα τελευταία πενήντα χρόνια, τα Ποσειδώνια βρίσκονται στην κορυφή των παγκόσμιων ναυτιλιακών γεγονότων, ως σταθερός πόλος έλξης που καθορίζει τις τάσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας και ως διαχρονικός θεσμός προβολής του κλάδου. Στα Ποσειδώνια οι θεσμικοί φορείς και τα στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας θέτουν επί τάπητος όλα τα ζητήματα του κλάδου, συζητούν τις εξελίξεις και ανταλλάσσουν απόψεις, τεχνογνωσία και δημιουργικές ιδέες. Πρόκειται αναμφίβολα για το πιο αναγνωρίσιμο διεθνές ελληνικό ναυτιλιακό brand και τον ακρογωνιαίο λίθο ενός από τους πιο κρίσιμους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, που αντικατοπτρίζει την επιτυχία και τα επιτεύγματα της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας».

Η διοργάνωση «Ποσειδώνια 2020» θα πραγματοποιηθεί από την 1η έως τις 5 Ιουνίου 2020 στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η Έκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: