Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Οι εισηγήσεις όσων μάχονται κατά της διέλευσης του Τραμ

Με αναλυτικά στοιχεία καταθέτουν τις απόψεις τους

«Σε δυναμικές κινητοποιήσεις -μέχρι και καταλήψεις- είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν οι κάτοικοι και οι φορείς που αγωνίζονται για να μην “πατήσει” το Τραμ το κέντρο του Πειραιά», ανέφερε προηγούμενη ανάρτηση και συμπλήρωνε πώς «Αυτό διαπιστώθηκε κατά τη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν οι εκπρόσωποι της επιτροπής σήμερα Πέμπτη 2/4 το μεσημέρι στην αίθουσα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της πόλης».

Παρακάτω δημοσιεύονται τα κείμενα των εισηγήσεων που έγιναν από τον τ. αντιδήμαρχο Γιάννη Σπυράκη, τον επίσης τ. αντιδήμαρχο Χάρη Μπουγά, τον ναύαρχο ε.α. Νίκο Αρτεμάκη, την επικοινωνιολόγο Ξένια Ιωαννίδου και την νομικό Ανθή Γιαννούλου.

Στη συνέντευξη Τύπου, παρευρέθηκαν οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Καλογερόγιαννης, Κατσαφάδος και Μαστρονικόλας, ενώ παρέμβαση έκανε και ο κ. Παππάς πρώην γενικός διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών.

Όπως αναφέρθηκε, η επιτροπή είχε ζητήσει συνάντηση με τον δήμαρχο Γιάννη Μώραλη και λίγο πριν την έναρξη (12 μ.) της συνέντευξης, τους ειδοποίησαν ότι τους περίμενε στο Δημαρχείο στις… 12:30’ μμ! Βέβαια, η συνάντηση δεν πραγματοποιήθηκε…

Οι κ.κ. Κατσαφάδος και Καλογερόγιαννης

Οι κ.κ. Κατσαφάδος και Καλογερόγιαννης

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

Εισήγηση 
τ. αντιδημάρχου Γιάννη Σπυράκη

Διευκρινίζουμε από την αρχή ότι είμαστε εναντίον αυτής της χάραξης-διαδρομής του ΤΡΑΜ- ΤΡΑΙΝΟΥ.

spyrakis tram 2015-04-02 12.38.37

Ο κ. Σπυράκης

Οπως καλά γνωρίζετε ο Πειραιάς την τελευταία 20ετία αντιμετωπίζει ένα φοβερό πρόβλημα υποβάθμισης λογά της αδιαφορίας της κεντρικής εξουσίας αλλά και ορισμένων Δημοτικών αρχών.

Η αποβιομηχάνιση της πόλης μας και η μη ύπαρξη υποδομών δεν μπόρεσαν να την επιβάλλουν σαν διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και σε συνδυασμό με την οξύτατη ανεργία έχουν μετατρέψει τον Πειραιά σε πόλη πρόβλημα.

Για την πόλη το λιμάνι είναι ανύπαρκτο εισπράττει εκατομμύρια και αποδίδει ψιχία αλλά και μεγάλες Ναυτιλιακές εταιρείες μετακόμισαν και μετακομίζουν σε άλλους Δήμους.

Και ενώ ο Πειραιάς ανασαίνει με δυσφορία έρχεται η πολιτεία σε αγαστή συνεργασία με τουλάχιστον περίεργα συμφέροντα να βάλει ταφόπλακα στο αναπνευστικό σύστημα της πόλης από το Ν. Φάληρο μέχρι την Πειραϊκή Χερσόνησο που ήδη από τη μονοδρόμηση…

Κοιτάζουμε γύρω μας η Πόλη είναι ανασκαμμένη από τα έργα του ΜΈΤΡΟ το οποίο έρχεται μέχρι το Δημοτικό θέατρο. Έχουμε τρόλεϊ, έχουμε Λεωφορεία έχουμε ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, δεν έχουμε που να παρκάρουμε τα ΙΧ αυτοκίνητα και μας φέρνουν να περάσει από το κέντρο του Πειραιά. ΤΟ ΤΡΑΙΜ ΤΡΑΙΝΟ για κάθε απλό άνθρωπο που σκέφτεται λογικά το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ ΤΡΑΙΝΟ δεν έχει κανένα λόγο να περάσει από το κέντρο της πόλης μας και την χωρίσει στα δύο.

Ο μόνος λόγος είναι τα συμβόλαια και οι υπογραφές και όλα ξέρουμε τι σήμαινε την εποχή των οργίων των Ολυμπιακών Έργων συμβόλαια και υπογραφές. Ποιος ωφελείται από την διέλευση του τραίνου καταστροφές από την διαδρομή αυτή; Οχι ο Πειραιάς και οι κάτοικοι του. Γιατί δεν έγινε η υπογειοποίηση των γραφείων του ΗΣΑΠ από Ν. Φάληρο στον Πειραιά και να περάσει το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ πάνω στην διαδρομή και να πάει στο Λιμάνι σύμφωνα με την από 4-6-2008 απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου.

Ηδη με τα έργα και μονό για να περάσει το θηρίο έχουν υποστεί οι έμποροι ανυπολόγιστοι οικονομική ζημιά από την εισβολή της μπουλντόζας και του κομπρεσέρ στην είσοδο των καταστημάτων τους και έχασαν κάθε δυνατότητα προσέγγισης σε αυτά των πελατών τους. Και είναι βέβαιο με την λειτουργία του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ θα ρημάξουν τα πάντα όπως έγινε από πού και να πέρασε αυτός ο τύπος ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ ΤΡΑΙΝΟΥ σε όλους τους Δήμους και μάλιστα εδώ θα περάσει μέσα από το ιστορικό και Έμπορικό κέντρο της πόλης μας.

Έάν σήμερα αργοπεθαίνουν οικονομικά τα καταστήματα που βρίσκονται στη διαδρομή του τραίνου λόγω των έργων όταν θα τροχοδρομήσει το θηρίο είναι βέβαιο ότι θα πεθάνουν οριστικά. Δεν θα υπάρχει εμπορική κίνηση την Γρ. Λαμπράκη και στη Βασ. Γεωργίου, ακόμα και στον Ναό της Έυαγγελίστριας θα εισέρχονται οι εκκλησιαζόμενοι από τις πίσω πόρτες αφού οι σιδηροτροχιές θα βρίσκονται σαράντα εκατοστά από την μαρμάρινη κλίμακα της εκκλησίας. Το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ ΤΡΑΙΝΟ θα κατεβαίνει και τα Λεωφορεία και ΙΧ αυτοκίνητα ΤΑΧΙ και κάθε είδους τροχοφόρα θα ανεβαίνουν. Οι δε επιβάτες των λεωφορείων θα κατεβαίνουν στις ράγες του ΤΡΑΜ. Δεν υπερβάλουμε. Δεν θα μείνει καμία δυνατότητα εμπορικής κίνησης παρά μονό κανένα καφενείο και αυτό εντός στοάς.

Προξενεί τεράστια απορία, πολλά ερωτηματικά και αλγεινή εντύπωση το πώς και το γιατί οι εκπρόσωποι των εμπόρων του Πειραιά με την σιωπή τους δέχονται να γίνουν νεκροθάφτες της εμπορικής ζωής μιας πόλης για την οποία το εμπόριο αποτελούσε η κύρια πύλη ζωής και εξέλιξης. Όσο και την σημερινή Δημοτική Αρχή έχει οχυρωθεί πίσω από τις υπογραφές που έβαλαν οι προκάτοχοι τους αν και έχει τη δυνατότητα να προφυλάξει την πόλη από την θυσία που έρχεται.

Είμαστε στο ίδιο έργο θεατές απέναντι σε ένα σιδηρόφρακτο εισβολέα. Φαίνεται ότι οι ράγες και τα βαγόνια του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ είναι από χρυσό δεν εξηγείται άλλωστε η τόση επίμονη για ένα ειδεχθές προμελετημένο και αποτρόπαιο έγκλημα.

Ζητάμε την βοήθεια σας γιατί το μονό που φοβούνται οι πάσης φύσεως υπογράφοντες συμβάσεις, συμφωνίες και συμβόλαια είναι οι αποκαλύψεις του τύπου. Αποκαλύψτε τους.

Εισήγηση 
τ. αντιδημάρχου Έργων Χάρη Μπουγά 

Ο κ. Μπουγάς μίλησε με την ιδιότητα του πολιτικού μηχανικού και ως τ. αντιδήμαρχος Έργων κατέθεσε στοιχεία τα οποία είχε ερευνήσει. Αυτό που τόνισε ήταν: «Εμείς δεν αντιδικούμε από ιδεοληψία, ούτε από συμφέροντα».

Επίσης έκανε αναφορά στο κυκλοφοριακό κομφούζιο με τις μονοδρομήσεις, είτε αυτό συμβαίνει στη Βασιλέως Γεωργίου που επιφορτίζεται, όπως είπε, με το 13% της συνολικής κυκλοφορίας, είτε τα πρωινά και τα μεσημέρια στους κόμβους της Αγία Τριάδας και της πλατείας Ιπποδαμείας.

Οι κ.κ. Μπουγάς και Αρτεμάκης

Οι κ.κ. Μπουγάς και Αρτεμάκης

Εισήγηση 
ναυάρχου Νίκου Αρτεμάκη

  1. Ανύπαρκτες θεμελιώδεις μελέτες

ΟΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΜΈΛΈΤΈΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ
ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ… ήτοι ο άδειος φάκελος.

  1. Δεν Υπάρχει-Μελέτη Σκοπιμότητας του Έργου…
  2. Δεν Υπάρχει-(Σ. Π. Ε) Στρατηγική Έκτίμηση Περιβαλλοντικών Έπιπτώσεων…
  3. (Ως ΦΈΚ/β/1225/ 5-9-06) Σ. Π. Έ…
  4. Δεν υπάρχει, ούτε έχει γίνει ποτέ-Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη και Μελέτη Στάθμευσης, για ολόκληρο τον δήμο Πειραιά, (και για τα Πέντε Διαμερίσματα) για το Λιμάνι και τις κυκλοφοριακές ροές, των Γειτονικών Δήμων…
  5. Δεν έχει γίνει ποτέ-Μελέτη Ροών πεζών, για τα πέντε Διαμερίσματα του δήμου
  6. Δεν υπάρχει.-Μελέτη Χρηματικής Έυστάθειας…
  7. Δεν Υπάρχει.-Μελέτη Θορύβου και Δονήσεων του Υπεραστικού Συρμού του ΤΡΑΜ- ΤΡΑΙΝΟΥ…
  8. Έχει κατατεθεί και εγκριθεί, υπό Ορους, από τη Νομαρχία Πειραιά (2009), η (Μ. Π.

Ε) Μελέτη Περιβαλλοντικών Έπιπτώσεων, Ατελής, με προϋπόθεση Απογείωση των
Γραμμών του Ηλεκτρικού, από Ν. Φάληρο-Λιμάνι…

Ολες αυτές οι αναγκαίες για τον Πειραιά μελέτες είναι περιττές από τους εισβολείς γιατί το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η διαμόρφωση της κυκλοφορίας σύμφωνα με τις απαιτήσεις της διαδρομής του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟυ από το κέντρο της πόλης μας…

Β. Ανυπαρξία Διαβάσεων Πεζών

ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ  ΔΙΑΒΑΣΈΩΝ  ΠΈΖΩΝ  ΣΤΙΣ  4  ΚΈΝΤΡΙΚΈΣ  ΑΡΤΗΡΙΈΣ  ΟΠΩΣ  ΚΑΙ  ΣΤΟΥΣ
ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΠΈΙΡΑΙΑ…
ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΒΑΣΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΟΥ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΈΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΈΔΙΑΣΜΟΥ:
«Οσο περισσότερες είναι οι διαβάσεις πεζών τόσο πιο ασφαλής και φιλόξενη είναι μια πόλη».

Από την είσοδο, του υπεραστικού τύπου ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, στη Γρ. Λαμπράκη και μέχρι την έξοδο του, από την Ομ. Σκυλίτση δεν θα υπάρχουν διαβάσεις πεζών, παρά μόνο σε τρία με τέσσερα σημεία της διαδρομής του… Αδιαφορώντας για την ιδιαιτερότητα της περιοχής, που είναι το εμπορικό κέντρο της πόλης, αλλά και για τις 24 διασταυρώσεις, τους 16 κυκλοφοριακούς κόμβους, όπως και τις στάσεις των λεωφορείων, που συναντά στη διαδρομή του, την οποία θα προσπαθούν να διασχίζουν, οι έντρομες μάζες των πεζών.

  1. Την ανυπαρξία των διαβάσεων πεζών βιώνουμε σήμερα, σε όλη την επικίνδυνη έκταση, στις 4 κεντρικές αρτηρίες και στους παράδρομους, με τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μονοδρομήσεων, που έγιναν για χάρη διευκόλυνσης της διέλευσης του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, με τις σιδηροδρομικού τύπου ράγες του…
  2. Αυτός ο περιορισμός των διαβάσεων παρουσιάζει αναχρονιστικό θέαμα διακίνησης των πάσης φύσεως πεζών, που τους εξαναγκάζουν να κάνουν επικίνδυνες παραβάσεις, με κύρια αίτια συχνών σοβαρών ατυχημάτων…
  3. Θα πρέπει να ξέρουν όλοι οι εμπλεκόμενοι αρμόδιοι του δήμου ότι ο πεζός κινείται περισσότερο με αυθόρμητο παρά με μηχανικό τρόπο και δικαιούται να περπατά ελεύθερα.
  4. Ο πεζός αντιμετωπίζει μόνο τη ροη των τροχοφόρων αγνοώντας την περιοδική κίνηση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ…
  5. Παράλληλα σε καμία κεντρική αρτηρία, όπου τώρα τα οχήματα κινούνται με επιταχύνσεις και πολλές φορές με επικίνδυνες ταχύτητες, δεν υπάρχουν, κεντρικές νησίδες-καταφύγια (refuges) για τους πεζούς. Τις αφαίρεσαν, για να εξυπηρετήσουν τα δικά τους πρόχειρα σχέδια, εις βάρος των Πειραιωτών και των επισκεπτών…

Οι πεζοί είναι οι κύριοι παράγοντες της ζωντάνιας μιας πόλεως, «Έυρωπαϊκή Χάρτα για τα Δικαιώματα του Πεζού»… Έυρωπαϊκό Κοινοβούλιο 1988…

Γ. Πού είναι η Συγκοινωνιακή Στρατηγική σας;

Απαντήστε-εξηγηθείτε κύριοι της δημοτικής αρχής…

  1. Ποιο ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό και πολεοδομικό σχεδιασμό έχει ο δήμαρχος Πειραιά, πάνω στη λογική της «βιώσιμης κινητικότητας» και της «αειφόρου ανάπτυξης», με υλοποίηση βραχυπρόθεσμη, μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη;
  2. Ποια είναι η συνολική κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή στρατηγική, που έχουν κατά νου ο δήμος και οι φορείς, για τον Πειραιά μας και ποιες οι προτεραιότητες, που αυτή πρέπει να έχει;
  3. Σε ποιο στάδιο ευρίσκεται η ανύπαρκτη μέχρι σήμερα «χωροθέτηση» των χρήσεων γης;
  4. Έχει γίνει από τον δήμο και τους φορείς, μεθοδευμένη αναζήτηση στρατηγικών επίλυσης των προβλημάτων, σε συνεργασία με κατάλληλους επιστήμονες κύρους και όχι με επικοινωνιολόγους;
  5. Στο επίπεδο  αποδοχής  του  σχεδιασμού  και  των  αποφάσεων  της  διαδρομής αυτής του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, με ποια λογική-αν υπάρχει λογική- έχει υπολογιστεί και έχει γίνει αποδεκτή από τον δήμο, ποια προτεραιότητα μετακινήσεων έχει να εξυπηρετήσει, τις συνοικίες της Πειραϊκής χερσονήσου ή μήπως το εμπορικό κέντρο;
  6. Υπαρχη πολιτική στάσης και νόμιμου στάθμευσης επί της οδού των οχημάτων στο εμπορικό κέντρο και πως θα αντιμετωπιστεί η απώλεια 2. 400 θέσεων, για χάρη του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ;
  7. Γνωρίζει ή όχι ο κ. δήμαρχος, ότι η πολεοδομική μορφή, το ανάγλυφο της επιφάνειας της μορφολογίας του εδάφους, το γεωγραφικό ανάπτυγμα του Πειραιά, σε συνάρτηση των κυκλοφοριακών ροών, είναι καθοριστικοί και υποχρεωτικοί παράγοντες, για την επιλογή του είδους των χρησιμοποιούμενων μεταφορικών μέσων και του μήκους των μετακινήσεων των οχημάτων, για να μπορεί η πόλη να λειτουργήσει ανθρώπινα;
  8. Γνωριζει ο κ. δήμαρχος ότι ο Πειραιάς ως αυτόνομη πόλης, πρέπει πάση θυσία, να διασώσει το αδιαίρετο του αστικού της ιστού, από τις ανισόπεδες, σιδηροδρομικού τύπου ράγες του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ. Καθ’ όσον δεν αντέχει άλλη διχοτόμηση από αυτή, που ήδη υπάρχει, από τις γραμμές του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου (ΗΣΑΠ), έχοντας στην απομόνωση τα Καμίνια και το Ν. Φάληρο. Οπού για την απογείωση αυτών δεν ενδιαφέρεται και δεν κάνει τίποτα;
  9. Τέλος, γιατί ο Πειραιάς να «πληρώσει τα σπασμένα» της χρεοκοπημένης, με έλλειμμα 360 εκατ. ευρώ, πρώην ΤΡΑΜ Α.Έ., με την προσθήκη ενός επιφανειακού, ογκωδέστατου (64 τόνων) και αργοκίνητου μέσου σταθερής τροχιάς, που δεν χωράει στον Πειραιά-Νησί, ούτε στον Πειραιά-Λιμάνι. Υποχρεώνοντας του Πειραιώτες, με την κατάργηση 8 λεωφορειακών γραμμών, να παίρνουν μόνο το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ;

Δ. Διαδρομή-Φονιάς

Στην  χαραχθείσα  διαδρομή  κυκλοφορίας  του  ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ,  στις  τρεις  βασικές λεωφόρους του Πειραιά, επειδή δεν χωράει στο οδόστρωμα, έχουν καταργήσει τις λεωφορειολωρίδες και έχουν επιβάλλει την μείξη της κυκλοφορίας σε 2.890 μέτρα, από τα 5.389 μέτρα, της συνολικής μονόδρομης κυκλικής διαδρομής του, στον πυρήνα της πόλης… Έτσι και με αυτή την μείξη θα λύσουν το κυκλοφοριακό;;; Στα υπόλοιπα 2.500 μέτρα, προς όφελος του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, έχουν «κτίσει» με κράσπεδα αδιαπέραστα την αποκλειστική διέλευση των σιδηροδρομικού τύπου γραμμών του, διχοτομώντας τις εκατέρωθεν πολεοδομικές περιοχές και διακόπτοντας την εγκάρσια διέλευση των πεζών και των τροχοφόρων, σε όλο τον άξονα αυτής της διαδρομής…

Συνάμα σκεφτήκατε τι θα γίνεται στους 15 κυκλοφοριακούς κόμβους και τις 24 διασταυρώσεις της διαδρομής του, με την προβλεπόμενη διέλευση 8 συρμών ανά ώρα, δηλαδή κάθε 7 λεπτά; Σκεφτείτε τι θα γίνεται στους κόμβους Πειραιώς-Λαμπράκη, Λαμπράκη-Τζαβέλλα, Λαμπράκη-Βασ. Γεωργίου, Βασ. Γεωργίου-Ηρ. Πολυτεχνείου,

Βασ.   Γεωργίου-Έθν.   Αντιστάσεως,   Ακτή   Μιαούλη-Γούναρη,   Έθν.   Αντιστάσεως- Πλ. Ιπποδαμείας, Ομ. Σκυλίτση-Τζαβέλλα… Αλλά και στην είσοδο της πόλης, στην συνάντηση των κυκλοφοριακών ροών, της περιφερικής Λεωφόρου Ανδ. Παπανδρέου, με το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ, σε δυο διασταυρώσεις, η μια στην αρχή της Μικράς Ασίας και η άλλη κάτω από την γέφυρα Λαμπράκη… Αυτή η ιδιαίτερη φύση της διαδρομής του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, θα δημιουργεί καθημερινά συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, σε όλους τους δρόμους και τους παράδρομους, που τώρα διοχέτευσαν την κυκλοφορία των οχημάτων στον Πειραιά…

Από την είσοδο του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, στη Γρ. Λαμπράκη και μέχρι την έξοδο του από την Ομ. Σκυλίτση οι υπάρχουσες διαβάσεις πεζών ελαττώνονται και περιορίζονται μόνο σε δυο ή τρία σημεία σε κάθε κεντρική αρτηρία. Πρέπει να λάβουν υπόψη ότι στις διασταυρώσεις, οι διαβάσεις είναι απαραίτητες Δηλαδή ο κάθε πεζός, όπως και τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή οι γέροι, τα μικρά παιδιά, από τα σχολεία, ή και οι μητέρες με τα καροτσάκια, ή ακόμα και οι βιαστικοί, για να περάσουν, όλοι αυτοί απέναντι, π.χ. από το ένα πεζοδρόμιο της Γρ. Λαμπράκη, στο άλλο απέναντι, θα πρέπει να πάνε ή στην Έυαγγελίστρια ή στον Προμηθέα ή Στη Βασ. Γεωργίου, για να εξυπηρετηθούν…

Ε. Πώς Μπορείς να Ζήσεις στον Πειραιά;

  1. Ποτέ ο Πειραιάς δεν παρουσίαζε αυτό το χάλι στους δρόμους του.
  2. Ποτέ δεν ήσαν οι παράδρομοι, λεωφορειόδρομοι και οι δρομίσκοι μποτιλιαρισμένοι από οχήματα, που προσπαθούν να απεγκλωβιστούν.
  3. Ποτέ δεν είχαν καταστρατηγήσει κάθε ιεράρχηση δρόμων και δεν είχαν κάνει δρόμους με περιορισμένη κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική χωρητικότητα, να υπερφορτώνονται από υψηλές και διαμπερείς κυκλοφοριακές ροές…
  4. Ποτέ μια κεντρική αρτηρία κυκλοφορίας, η Βασ. Γεωργίου, που έφερνε και έπαιρνε οχήματα από το λιμάνι, δεν ήταν ένα απέραντο παράνομο παρκινγκ.
  5. Ποτέ δεν έκανες τον γύρο της πόλης, για να πας στον προορισμό σου.
  6. Ποτέ στους δρόμους δεν επικρατούσε καθεστώς οδικής τρομοκρατίας…
  7. Ποτέ οι κεντρικές λεωφόροι και οι παράδρομοι δεν ήσαν χωρίς διαβάσεις πεζών…
  8. Ποτέ δρόμοι με φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, που διασχίζουν ευαίσθητες χρήσεις γης, όπως κατοικίες, σχολεία, γηροκομεία, παιδικές χαρές, προαύλια εκκλησιών, κλινικές, χώρους αναψυχής και αθλήσεως, δεν ήσαν γεμάτοι από διερχόμενα τροχοφόρα…
  9. Ποτέ οι δρόμοι του Πειραιά, δεν είχαν πάνω στο οδόστρωμα τους, οδηγούς κατεύθυνσης, μεγάλα μπλόκια…
  10. Ποτέ το παραδοσιακό «Ρολόι» στο Πασαλιμάνι, δεν ήταν γύρω-γύρω με μπλόκια, ένα παράνομο παρκινγκ…
  11. Ποτέ στους δρόμους του Πειραιά δεν υπήρχε αυτή η μεγάλη έλλειψη νομίμων θέσεων στάθμευσης (2500 θέσεις), με αποτέλεσμα, την αδυναμία στάσης και νόμιμου στάθμευσης και τους δρόμους γεμάτους παράνομα σταθμευμένα πάσης φύσεως οχήματα…
  • Γιατί ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν παραδοθεί τον Πειραιά, στις απαιτήσεις επιβολής, της εισβολής του θηρίου ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ…
  • Γιατί το μπάχαλο, που ζούμε σήμερα στην πόλη μας, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ…
  • Ποιος θα πείσει την δημοτική αρχή του Πειραιά, ότι αυτή η πόλη κατοικείται από ανθρώπους και ότι πρέπει να γίνει λειτουργική και να παρέχει κάθε ευκολία στις μετακινήσεις πεζών και οχημάτων, των κατοίκων και επισκεπτών της;

ΣΤ. Ευθύνες του Δήμου Πειραιά

Αρχικές κυρίες ευθύνες, του υπεύθυνου πρώην δήμαρχου και δημιουργού της άναρχης
κατάστασης και του αλαλούμ, που επικρατεί σήμερα, από τη μια άκρη στην άλλη, στη
πόλη μας. Οπως το παραδέχθηκαν στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο της 9/3/2015,
οι δημοτικοί σύμβουλοι του συνδυασμού του… Ομως, ο πολλά υποσχόμενος, νέος
δήμαρχος, έχει ήδη δέκα (10) ολόκληρους μήνες στο πηδάλιο του δήμου Πειραιά και
είναι άφαντος, για τη πόλη και τους κατοίκους της…

Αλήθεια τι τον ενδιαφέρει αυτόν για τα κακώς κείμενα;;; Μήπως κατοικεί στον Πειραιά;;; χωρίς επαφή της δημοτικής αρχής με τους κατοίκους, χωρίς να έχει διάθεση να κατέβει από τον θρόνο της, θα πάμε από το κακό στο χειρότερο… Που είναι η προσωπική επαφή, με τους κατοίκους;;;

Οφείλει να ακούει τις απαιτήσεις της κοινωνίας των πολιτών, τις διεκδικήσεις και τα οράματα τους, για τον τόπο τους, μέσα από δημοκρατική συμπεριφορά στην συζήτηση και στο διάλογο..

Οφείλει ειδικά, ο δήμος Πειραιά, ως τοπική αυτοδιοίκηση, να διεκδικήσει και να κατοχυρώσει το προνόμιο της κυρίαρχης θεσμικής εξουσίας της πόλης και εκπροσώπου αρχής του Πειραϊκού λαού, απέναντι σε όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν την πόλη μας… Σε αυτόν ανήκει η ευθύνη, να ασκήσει έλεγχο στα… μαύρα χέρια πάνω από την πόλη. Έχοντας σε κάθε περίπτωση τα δικά του χέρια καθαρά…

Ζ. Εκτελεσθείσες Εργασίες

  1. Οι αναφερόμενες, σε μια ανακοίνωση/διαφήμιση, από την ΜΈΤΡΟ Α.Έ., ως
    εκτελεσθείσες εργασίες, για τον Φεβρουάριο 2015 είναι συνοδά και παρελκόμενα
    έργα, για την διευκόλυνση του κυρίως έργου, της διαδρομής του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ..
    Μέχρι σήμερα έχουν κάνει, το 18% του έργου και έχουν δαπανήσει το 68% του
    προϋπολογισμού… (ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ είναι η κατασκευαστική ονομασία, δηλαδή, ο
    τύπος του).
  2. Η εικονική πραγματικότητα, που ακολουθεί χρόνια τώρα, η πτωχυμένη με συσσωρευμένο έλλειμμα 360 εκατ. ευρώ, πρώην ΤΡΑΜ Α.Έ. και που για να μην φαίνεται η ελλειμματική λειτουργία της, την ενσωμάτωσαν στη ΜΈΤΡΟ Α.Έ. και έκαναν την ΣΤΑΣΥ… καλά κρατεί και τώρα.
  3. Έπιβάλλουν ένα  Υπεραστικού  Τύπου  Μέσον  Σταθερής  Τροχιάς,  σε  μια  Πόλη- Νησί και Πόλη-Λιμάνι που είναι ο Πειραιάς, χωρίς κανένα έργο κυκλοφοριακής υποδομής, καθ’ όλη τη μονόδρομη διαμπερή διαδρομή του, μέσα στον αστικό ιστό της πόλης. Ακόμα και η υπογείωση των γραμμών του ΗΣΑΠ, από το Ν. Φάληρο στο λιμάνι ακυρώθηκε…
  4. Αξιοσημείωτη παρατήρηση είναι η μέθοδος κατασκευής, που εφαρμόζουν από την αρχή «βλέποντας και κάνοντας», όπως οι καθηγητές Α. Σταθόπουλος, Χ. Πυργίδης και Κ. Αμπακουμκιν, χαρακτηρίζουν με το λογοπαίγνιο των μηχανικών «κατασκευή-μελέτη».  Σημαίνει  ότι  όλα  αυτά  τα  συνοδά  έργα  της  διαδρομής, αλλά και η μονόδρομη διαδρομή του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, πρώτα κατασκευάζονται και μετά μελετώνται, προς δόξα της επιβλέπουσας υπευθύνου και αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας του δήμου Πειραιά…

tram map

Εισήγηση
επικοινωνιολόγου Ξένιας Ιωαννίδου

Γιατί ΔΕΝ θέλουμε το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ από το κέντρο του Πειραιά;

Υπάρχουν δεκάδες λόγοι τους οποίους σκοπεύουμε να παραθέσουμε στις 6 Μαΐου 2015 στο Συμβούλιο Επικρατείας όπου έχουμε προσφύγει, μετά από αναβολές 4 ετών. Σας παραθέτω ένα μικρό ιστορικό και τα κύρια σημεία των θέσεων μας:

  1. Το έργο εγκρίθηκε το 2008 επί Φασούλα-Λιάπη για να ενώσει το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ Φαλήρου-Γλυφάδας με το λιμάνι για να σώσουν την πτωχευμένη ΤΡΑΜ Α.Έ. που πηγαινοέρχεται χωρίς επιβάτες και επιβλήθηκε στους φορείς με το πρόσχημα ότι το έργο πρέπει θα γίνει και δεν υπάρχει άλλη επιλογή.
  2. Το έχουμε ανάγκη; Το 60% της διαδρομής του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ καλύπτεται από το μετρό το οποίο έρχεται στο κέντρο του Πειραιά το 2017. Μια μελέτης σκοπιμότητας θα έκανε αναφορά επ’ αυτού με πλήρη στοιχεία.
  3. Εχει εκταμιευτεί το 68% των χρημάτων και έχει γίνει ΜΟΝΟ το 18% του έργου.
  4. Χάος με τις μονοδρομήσεις. Οι μονοδρομήσεις που έγιναν για χάρη του ΤΡΑΜ- ΤΡΑΙΝΟΥ δημιουργούν ένα συγκοινωνιακό χάος άνευ προηγουμένου. Δεν υπάρχει λογική στην χάραξη της κυκλοφορίας που σε αναγκάζει να κάνεις μεγάλους κύκλους για να φτάσεις στο σπίτι σου ή σε έχει αποκλείσει εντελώς.
  5. Υποδομήθηκαν απαραίτητες συγκοινωνιακές υποδομές; Έχει μεταφερθεί η κίνηση σε στενά που δεν είναι φτιαγμένα για αυτό το σκοπό δημιουργώντας αμέτρητα προβλήματα στους κατοίκους τους. Οι στενοί δρόμοι του Πειραιά δεν μπορούν να αντέξουν ένα τέτοιο συγκοινωνιακό όλεθρο. Παράδρομοι & τοπικοί δρόμοι έγιναν λεωφορειόδρομοι και τα τρόλεϊ μπήκαν σε στενά ανηφορικά δρομάκια με διαμπερείς ροές.
  6. Οι γέφυρες μας αντέξουν το βάρος των 64 τόνων; Καμία μελέτη δεν έχει γίνει και δεν υπάρχει για τις γέφυρες του Πειραιά αν αντέχουν τέτοιο βάρος. Θα πρέπει να θρηνήσουμε θύματα για να μάθουμε τις αντοχές τους;
  7. Μείωση πεζοδρομίων. Τα πεζοδρόμια στις κεντρικές λεωφόρους θα μειωθούν στο πλάτος έως και ΤΡΙΑ (3) μέτρα. Στην λεωφόρο Λαμπράκη – από την πλευρά της Έυαγγελίστριας όπου θα περνούν οι γραμμές του ΤΡΑΜ-ΤΡΈΝΟΥ, το πεζοδρόμιο θα είναι πλάτους ΈΩΣ ΈΝΟΣ ΜΈΤΡΟΥ. Δεκάδες δέντρα, κάδοι ανακύκλωσης και περίπτερα θα «ξεριζωθούν» τελείως.
  8. Η χρηματοδότηση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ γίνεται με τους φόρους μας και από ευρωπαϊκά κονδύλια (άρα πάλι από τους φόρους μας). Έμείς δεν έχουμε λοιπόν κανένα λόγο για το πως θα ξοδευτούν;
  9. Αγνωστα παραμένουν τα ποσά που ξοδεύτηκαν. Δεν έχει γίνει ακόμα δημόσιος διαχειριστικός έλεγχος για το έλλειμμα των 360 εκατομμύριων του έργου. Η ΤΡΑΜ- ΤΡΑΙΝΟ Α.Έ, έχει συγχωνευτεί στο ΑΤΤΙΚΟ ΜΈΤΡΟ και δεν έχουμε κανένα στοιχείο για το πως ξοδεύτηκαν τα χρήματα και αν η διαχείριση έγινε σωστά και νόμιμα. Δηλαδή πληρώνουμε με τους φόρους μας εν λευκώ. Αυτή η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος πρέπει να σταματήσει.
  10. Δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία αναγκαία μελέτη για το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ, ήτοι α) Μελέτες σκοπιμότητας,  δηλαδή  αν  είναι  αναγκαίο  το  έργο,  β)  ρύπανσης, γ) δονήσεων, δ) ηχορύπανσης κ.λπ., προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες. Η κατασκευαστική εταιρεία έχει υιοθετήσει το ρητό «βλέποντας και κάνοντας» χωρίς ένα ολικό πλάνο δράσης υπολογίζοντας μόνο τις ανάγκες του έργου αγνοώντας τους κατοίκους & τις ανάγκες τους.
  11. Εχουν χαθεί 2,500 θέσεις παρκινγκ σε έναν Πειραιά που είχε ήδη θέμα παρκινγκ.
  12. Θα καταργηθούν τουλάχιστον 8 από τις υπάρχουσες λεωφορειακές γραμμές μας για να αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ θέλοντας και μη, μη λαμβάνοντας υπόψιν ότι η χρήση πολλαπλών γραμμών θα αυξήσει κατά πολύ τον χρόνο μεταφοράς στον τελικό προορισμό μας και ότι το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις υπάρχουσες διαδρομές που εξυπηρετούν τα λεωφορεία.
  13. Το Τραμ-Τρένο θα περνά ΜΕΣΑ από τον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο των Αρχαίων Πυλών του Πειραιά με ότι συνεπάγεται με αυτό και ενάντια σε υπάρχουσες νομοθεσίες και διατάξεις.
  14. Η πορεία του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ είναι μονόδρομος. Αρα αν θέλεις να πας 2 στάσεις πίσω πρέπει να κάνεις κύκλο, που σημαίνει ότι δεν θα το πάρεις.
  15. Οι 16 κυκλοφοριακοί κόμβοι και 24 διασταυρώσεις που υπάρχουν στη διαδρομή του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ τι θα γίνουν; Για να μην υπάρχουν ατυχήματα πως σκοπεύουν να διαχειριστούν την ασφάλεια των πεζών, θα βάλουν φανάρια σε κάθε διασταύρωση και κόμβο ή θα κλείσουν το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ πίσω από κράσπεδα αναγκάζοντας τους πεζούς να κάνουν μεγάλες διαδρομές μέχρι που να βρουν διασταύρωση για να περάσουν στην απέναντι πλευρά του δρόμου;
  16. Παραδέχονται ΤΩΡΑ και οι δημοτικοί σύμβουλοι του Μιχαλολιάκου ότι έκαναν λάθος και δεν συμφωνούν με την διέλευση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ από το κέντρο της πόλης και ενώνουν τις φωνές τους με σχεδόν όλους τους συνδυασμούς που ήταν ενάντια στην διέλευση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ εξ αρχής.
  17. Αρνείται ο Μώραλης συνάντηση ή συζήτηση περί ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ και ενώ έλεγαν μέχρι και πριν τα Χριστούγεννα πόσο θα συγκρουστούν με τους κατασκευαστές με ολοσέλιδα άρθρα τύπου: «Ξηλώνει ο Μαρινάκης τα έργα Μιχαλολιάκου – Τι αλλάζει σε Μετρό, ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ και Μονοδρομήσεις», τώρα νίπτουν τας χείρας τους χωρίς να έχουν δώσει ευκαιρία στους φορείς και πολίτες να του εξηγήσουν με ποιο τρόπο μπορεί να σταματήσει η καταστροφή της πόλης.
  18. Επιβάρυνση της υγείας. Τα ηλεκτροφόρα καλώδια του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ θα περνούν μπροστά από τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών, καταστρέφοντας την οπτική και ίσως βλάπτοντας την υγεία των κατοίκων των διαμερισμάτων λόγω ακτινοβολίας. Υπάρχουν άπειρα στοιχεία επί αυτού στο διαδίκτυο.
  19. Ολες οι δημοτικές αρχές απ’ όπου πέρασε το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ από την πόλη τους και τις κατέστρεψε είναι με το μέρος μας και θα καταθέσουν στο δικαστήριο.
  20. Ανάπτυξη & Ευκολία; Οι πολίτες έχουν παραπληροφορηθεί περί ανάπτυξης και ευκολίας με την διέλευση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ. Θέλουμε πολλά διαφορετικά μέσα σταθερής τροχιάς και την ευμάρεια και ευκολία των εμπόρων και των πολιτών του Πειραιά. Αν αυτό γίνει μέσα από σωστές προϋποθέσεις και με γνώμονα την ασφάλεια και το γενικό καλό, θα γίνει γρήγορα και οικονομικά. Αντίθετα, θα ωφεληθεί ένας και θα ζημιωθούν ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι. Κάτω από τις τρέχουσες συνθήκες δεν θα θέλει να έρθει κανείς στον Πειραιά και όσοι έρθουν θα δεινοπαθήσουν.
  21. Τώρα είναι αργά; Οι πολίτες έχουν παραπληροφορηθεί ότι το έργο έγινε και ότι τώρα είναι αργά. Αυτό είναι απλά ένα ΨΈΜΑ. Μόνο το 18% έχει γίνει και τα έργα που έχουν γίνει μέχρι στιγμής είναι τα συνοδά έργα. Ποτέ δεν είναι αργά να σταματήσεις μια απάτη.
  22. Επιστροφή χρημάτων; Αυτό απλά δεν ισχύει. Αυτός που τα πήρε και τα σπατάλησε είναι η ΤΡΑΜ Α.Έ. και αυτή πρέπει να τα επιστρέψει αφού δεν έκανε το έργο. Έμείς γιατί να επιστρέψουμε χρήματα που έχουμε ήδη πληρώσει.
  23. Το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ σκοτώνει την πόλη και τον τουρισμό μας. Ο Πειραιάς είναι ένας κεντρικός άξονας τουρισμού της Έλλάδος προς και από ΟΛΑ τα νησιά μας και τώρα γίνεται απροσπέλαστος. Φανταστείτε τώρα με τα μάτια της ψυχής σας μια στιγμή του μέλλοντος όπου το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ θα κυκλοφορεί μέσα από το κέντρο του Πειραιά με ρυθμούς χελώνας (υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες περί ταχύτητας εντός πόλεων). Προσθέστε τώρα τη ζέστη του καλοκαιριού, τους κατοίκους που προσπαθούν να προλάβουν τις δουλειές τους, τους τουρίστες, το ταμπεραμέντο του Έλληνα που βιάζεται για να προλάβει κάποιο πλοίο την τελευταία στιγμή και δεν μπορεί λόγω κίνησης και μόλις περιγράψαμε την κόλαση, όροφος -87. Τα συμπεράσματα δικά σας.

tram A4_Slogan

Εισήγηση
νομικού Ανθής Γιαννούλου

Η περίπτωση της επέκτασης του Τραμ-Τρένου μέσα από το κέντρο του Πειραιά συνιστά ένα σκάνδαλο και από νομικής πλευράς. Συγκεκριμένα:

  1. Το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ θα περνά ΜΕΣΑ από τον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο των Αρχαίων Πυλών του Πειραιά – και όχι από τα όρια αυτού όπως αφήνει εντέχνως να θεωρείται η εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Έπιπτώσεων (ΜΠΈ) – διότι ο αρχαιολογικός χώρος περιλαμβάνει όχι μόνο την οδό Ομηρίδου Σκυλίτση (όπου θα περνά το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ), αλλά και την παράλληλη αυτής προς τις γραμμές ΗΣΑΠ οδό Αλιπέδου. Ο χώρος αυτός έχει χαρακτηρισθεί ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟ ΜΝΗΜΈΙΟ από το Υπουργείο Πολιτισμού (ΦΈΚ Β’ 1115/2000), γι’ αυτό μεταξύ άλλων προβλέπεται η απαλλοτρίωση ΟΛΩΝ των κτισμάτων που βρίσκονται εντός του ορισμένου αρχαιολογικού χώρου για την ανάδειξη του οποίου έγινε πανελλήνιος διαγωνισμός από το ΥΠΈΧΩΔΈ για την εκπόνηση σχετικής μελέτης. Αυτή η μελέτη έχει υλοποιηθεί ήδη στον πρώτο βαθμό με την δημιουργία του Μουσείου Αρχαίας Οχυρωματικής Τέχνης, πεζοδρομήσεις οδών και απαλλοτριώσεις κτηρίων με την χρήση και κονδυλίων του ΈΣΠΑ. Μάλιστα στα πλαίσια της υλοποίησης της μελέτης ανάδειξης του χώρου το 2003 εκδόθηκε σχετική απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, ΜΈΤΑ ΑΠΟ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΈΝΤΡΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΚΑΣ), με την οποία απαγορεύθηκε η λειτουργία των κέντρων διασκέδασης που στεγάζονταν σε υπάρχοντα ιδιωτικά κτήρια εντός του αρχαιολογικού χώρου με το σκεπτικό ότι από αυτά θα προκληθεί άμεση και έμμεση βλάβη στα κατάλοιπα των αρχαίων. Οι πληττόμενοι επιχειρηματίες προσέφυγαν στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά της ως άνω απόφασης, όμως το Δικαστήριο απέρριψε την αίτησή τους (αρ. απόφ. 565/2005)  θεωρώντας  την  υπουργική  απόφαση  νόμιμη  και  δικαιολογημένη. Ενώ λοιπόν σύμφωνα με την πράγματι δεσμευτική για την Διοίκηση νομοθεσία για  την  λειτουργία  των  νυχτερινών  καταστημάτων  προκλήθηκε  γνωμοδότηση από το ΚΑΣ και η έκδοση σχετικής απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού, για την διέλευση του Τραμ-Τρένου ΜΈΣΑ από τα όρια του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου δεν κρίθηκε απαραίτητο από την ΚΣΤ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων Πειραιά ή τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού έστω να κληθεί να γνωμοδοτήσει το ΚΑΣ και η έγκριση δόθηκε με απλή αλληλογραφία μεταξύ της εν λόγω Εφορίας και των μελετητών. Τα ανωτέρω φυσικά συνιστούν σοβαρότατη παραβίαση του ν. 3028/2002 «Για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς» (Α’ 153) και ιδίως των άρθρων 9,40 και 50 αυτού που προβλέπει την σύσταση και τις αρμοδιότητες του ΚΑΣ. Ποιος ήταν ο αρμόδιος Υπουργός Πολιτισμού εκείνη την εποχή; Ο κύριος Μιχάλης Λιάπης!
  2. Στους ισχυρισμούς μας ότι το έργο είναι μη νόμιμο να προχωρήσει χωρίς την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ η οποία ακυρώθηκε με την υπ’ αριθ. 605/18-9-2013 απόφαση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. χωρίς αιτιολογία – οι ανάδοχοι απαντούν ότι πρόκειται για δύο ανεξάρτητα μεταξύ τους έργα. Ομως στην ΜΠΈ, ΡΗΤΑ ΠΡΟΒΛΈΠΈΤΑΙ (Κεφάλαιο 5 σελ. 7 αυτής) ότι η προτεινόμενη λύση μέσω των αξόνων Τροχιοδρόμων (ΗΣΑΠ) Γρ. Λαμπράκη- Βασ. Γεωργίου – Ακτή Ποσειδώνος κ.λπ. «… προϋποθέτει την υπογειοποίηση για ένα ελάχιστο μήκος….». Αυτό επιβεβαιώνει άλλωστε και η Δ/νση Μελετών Οδοποιίας του τότε ΥΠΈΧΩΔΕ στο από 9.8.2007 έγγραφότηςεπισημαίνονταςεπιπλέονότι:«Ηπερίπτωσηυλοποίησης της επέκτασης του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ σύμφωνα με την Προτεινόμενη Λύση… χωρίς υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ θα έχει ως συνέπεια… την δυσχερέστατη κυκλοφορία, λαμβανομένων υπόψη και των χαρακτηριστικών (ταχύτητας) των μετακινήσεων σε αυτήν…»Συνεπώς όχι μόνο έχουμε μία κατάφωρη παράβαση της νομοθεσίας με την μη υλοποίηση απαραίτητης προϋπόθεσης της ΜΠΈ, αλλά οι εκπρόσωποι των αναδόχων συνειδητά και κρύβουν την αλήθεια και παραπληροφορούν τον κόσμο και τις αρχές. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι και ο πρώην δήμαρχος κ. Μιχαλολιάκος στην συνέντευξη τύπου που είχε καλέσει τον Φεβρουάριο του 2014 με αφορμή τις μονοδρομήσεις οδών στον Πειραιά δήλωνε ότι προχωρεί η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ (ενώ είχε ήδη ακυρωθεί) γιατί είναι απαραίτητη για την έλευση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ στο κέντρο του Πειραιά.
  3. Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι η ΜΠΕ, παραβιάζοντας πρόδηλα την σχετική νομοθεσία, αποτυπώνει  καταστάσεις  και  καταγράφει  παραδοχές  που  μόνο η  εμπειρική  πραγματικότητα  και  ιδίως  η  όραση  μπορεί  να  αποδείξει  ότι είναι ψευδείς. Τα παραδείγματα στην ΜΠΈ είναι δεκάδες, αλλά ενδεικτικά θα αναφερθεί ένα, ίσως το πιο εμφανές και αυτό που αναμένεται να δημιουργήσει πραγματικό κυκλοφοριακό  κομφούζιο  στην  βασική  έξοδο  από  τον  Πειραιά, που είναι η οδός Ομηρίδου Σκυλίτση. Στην ΜΠΈ αναφέρεται (Κεφ. 5 σελ. 37) ότι σε όλο το τμήμα διέλευσης του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ από την οδό Ομηρίδου Σκυλίτση, «… ο αριθμός λωρίδων τη υφιστάμενης οδού δεν τροποποιείται και σε κάθε περίπτωση διασφαλίζεται ελάχιστο πλάτος αριστερής λωρίδας ίσο με 3,00μ και πλάτος δεξιάς λωρίδας ίσο με 3,5μ…». Στην πραγματικότητα όμως στο σημείο που η οδός Ομηρίδου Σκυλίτση συμβάλει με την γέφυρα καθόδου από την Λεωφόρο Λαμπράκη (προς την Σκυλίτση) και διασταυρώνεται και με την οδό Δεληγιώργη, η οδός Ομηρίδου Σκυλίτση έχει ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΛΩΡΙΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, γεγονός που σημαίνει ότι τυχόν διέλευση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ από το σημείο αυτό εμποδίζει τελείως  την  κίνηση  των λοιπών οχημάτων στην οδό.  Αυτό  μπορεί να το  δει οποιοσδήποτε ψάξει μέσω ιντερνετ στους χάρτες της Google (στο streetview) και αναζητήσει την διασταύρωση Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη, συνεπώς δεν μπορεί οι μελετητές να μην το είχαν εντοπίσει. Αξιο απορίας επίσης είναι ότι πουθενά στην ΜΠΈ δεν γίνεται πρόβλεψη που θα είναι οι 2 στάσεις των περίπου 10 λεωφοριακών γραμμών που διέρχονται από την Γρηγορίου Λαμπράκη (και θα παρεμείνουν), δεδομένου ότι οι γραμμές του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ θα περνούν από το σημείο που υφίστανται τώρα οι στάσεις των λεωφορείων.

Ολες οι παραπάνω περιπτώσεις αποδεικνύουν ότι στην προκείμενη περίπτωση δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε απλά λάθη και παραλείψεις του κρατικού μηχανισμού, αλλά ένα οργανωμένο σχέδιο για την έλευση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ στο Κέντρο του Πειραιά με κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο για την εξυπηρέτηση γνωστών και αγνώστων συμφερόντων.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: