Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις σε ΟΛΠ-ΟΛΠ και οι βλαβερές συνέπειές τους…

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 08/06/2016

Παρέμβαση Δ. Καμένου (ΑΝΕΛ)

Οι επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και Θεσσαλονίκης προκαλούν σοβαρά προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αλλά και στη τροφοδοσία και μεταφορά αποσκευών κρουαζιερόπλοιων. Οι εργαζόμενοι, υπερασπιζόμενοι τις κινητοποιήσεις υποστηρίζουν πως οι ιδιωτικοποιήσεις ενδέχεται να επιφέρουν μειώσεις προσωπικού και μισθών. Οι ζημίες μεγάλες.

Βάση των οικονομικών στοιχείων του ΟΛΘ, οι τελευταίες μέρες απεργίας οδήγησαν σε κάμψη των εσόδων και της κίνησης στο λιμάνι μόνο το Μάιο κατά 9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Ακόμα μεγαλύτερη η ζημία για τους μικρούς και μεγαλύτερους Έλληνες επιχειρηματίες που αγωνιούν για τα εξαγόμενα προϊόντα τους και τις πρώτες ύλες που αναμένουν να φτάσουν στα χέρια τους.

Η τσιμεντοβιομηχανία της χώρας υφίσταται ίσως το μεγαλύτερο πλήγμα. Η ταλαιπωρία για επιβάτες και πλοία μπορεί να αποτελέσει πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς έρχεται σε μια στιγμή που η Ελλάδα επιχειρεί να επωφεληθεί ως πόλος σταθερότητας στην ευρύτερη γεωπολιτική περιφερειακή αναταραχή και ειδικά στην Τουρκία.

Τέλος, υπάρχει κίνδυνος να φύγουν μεγάλες ξένες εταιρείες κρουαζιέρας από τον Πειραιά και τις ελληνικές θάλασσες. Τις επόμενες δύο εβδομάδες έχουν προγραμματιστεί 41 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, χωρίς να κανείς να γνωρίζει πόσες θα πραγματοποιηθούν. Την προηγούμενη βδομάδα είχαμε απώλεια 10,000 αφίξεων τουριστών κρουαζιέρας, ενώ την τρέχουσα εβδομάδα ο αριθμός αγγίζει τις 11,000.

Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ αναφέρει πως η ζημιά που ίσως προκύψει για τον πρώτο μήνα να φτάσει τα 12 εκ. ευρώ και να πολλαπλασιαστεί ανάλογα τους ερχόμενους μήνες, ενώ προσθέτει πως αρκετοί operators σκέφτονται να αλλάξουν προορισμό.

Ο βουλευτής Β΄Πειραιά Δημήτρης Κ. Καμμένος, δήλωσε:

Ο απεργιακός κλοιός των λιμενεργατών ΟΛΠ-ΟΛΘ έχει οδηγήσει σε σημαντική απώλεια εσόδων για το δημόσιο. Ενδεικτικά αναφέρω πως η πορεία αυτή οδήγησε σε κάμψη της κίνησης και των εσόδων στον ΟΛΘ κατά 1,6% στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2016, όταν στο τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2016 σημείωνε αύξηση 8,5%. Δεν είναι δυνατόν η χώρα να χάνει τόσα έσοδα από μια επένδυση που έγινε ακριβώς για να τα αυξήσει. Εν αναμονή πολυάριθμων αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΠ που θα του δώσουν ‘ανάσα’, ζητώ την άμεση παρέμβαση της Κυβέρνησης για να επιλυθεί το θέμα το συντομότερο δυνατόν, προτού επεκταθεί η ζημία σε αυτό τον τομέα. Αινιγματική είναι επίσης η στάση της διοίκησης του ΟΛΠ  που δεν έχει αποστείλει αγωγή αλλά και η ηχηρή σιωπή του ΤΑΙΠΕΔ στο εν λόγω ζήτημα, δεδομένου ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο και επηρεάζει άμεσα τα συμφέροντα τους”.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: