Καιρός για να θυμηθούν οι αρμόδιες αρχές ότι υπάρχει το άρθρο 16, για λιγότερα θύματα
Υπάρχει και απόφαση του ΑΠ…
Τ/Π |> Πρώτο θέμα έγινε στις τηλεοπτικές ειδήσεις και στα «μεσημεριανά» η απόφαση του Αρείου Πάγου για τις ευθύνες των μοτοσυκλετιστών για τις «σφήνες» και τη διέλευσή τους ανάμεσα από οχήματα. Μία απόφαση, η οποία στην ουσία αφορά τις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες κάπου έχουν.. ξεχάσει ότι υπάρχει Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και επί του συγκεκριμένου το υπ΄ αριθμόν 16 άρθρο του…
Μετά από αυτή την «υπενθύμιση» του Αρείου Πάγου, θεωρείται αυτονόητο, ότι οι αρμόδιες αρχές θα μεριμνήσουν ώστε να μην έχουμε τόσες κηδείες και αναπηρίες! Και… «θεωρείται αυτονόητο» διότι στη χώρα μας δεν έχουν… απήχηση τα αυτονόητα!
Τώρα, όσο για την καταστολή με τα πρόστιμα, είναι για γέλια. Κάτι τέτοιες παραβάσεις, όπως αυτές αναφέρονται στο άρθρο 16 του ΚΟΚ, δεν είναι για πρόστιμα, αλλά για επιτόπου κατασχέσεις αδειών οδήγησης και μοτοσυκλετών, μάλιστα με την καθημερινή ανακοίνωση των περιστατικών. Ακραίο; Ίσως ναι, αλλά ίσως με τα 2-3 πρώτα περιστατικά θα φανεί η αποτελεσματικότητα!
Με βάση τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι ο Τ/Π έγινε τουλάχιστον αντιπαθής σε πλήθος πολιτών, καθώς θίγεται το πλέον προσφιλές (άλλοτε οικονομικό) και ταχύ μεταφορικό μέσον. Ένα μέσον το οποίο, όπως παρατηρείται, έχει την δυνατότητα να αλλάζει την γενική οδική συμπεριφορά. Δηλαδή, συντηρητικοί οδηγοί οχημάτων, όταν «καβαλάνε» μηχανή, γίνονται άλλοι άνθρωποι! Τα «ίσως» πολλά…
Για να γίνει μία υπενθύμιση ακόμη και για τον πλέον απροβλημάτιστο ή «ψύχραιμο» πολίτη, παρακάτω δημοσιεύεται το άρθρο 16 του ΚΟΚ, στο οποίο βασίστηκε η απόφαση του Αρείου Πάγου. Ας διαβαστεί, όχι μόνον προς υπενθύμιση ή ενημέρωση, αλλά και για να δούμε μερικές σκηνές της καθημερινότητας…
ΚΩΔΙΞ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
ΑΡΘΡΟ 16 : Θέση επί της οδού
- Στο οδικό δίκτυο της χώρας ισχύει η δεξιά κατεύθυνση κυκλοφορίας. Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται, τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 12 παρ. 1 και 17 παρ. 6 του παρόντος Κώδικα, να οδηγεί το όχημά του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος και αν ακόμη ολόκληρο το οδόστρωμα είναι ελεύθερο.
- Ο οδηγός, με εξαίρεση την περίπτωση απολύτου ανάγκης, υποχρεούται να κινείται αποκλειστικά στις καθορισμένες για την κατηγορία του οχήματός του ειδικές οδούς, οδοστρώματα και λωρίδες κυκλοφορίας όπου υφίστανται τέτοιες. Αν δεν έχει οριστεί λωρίδα κυκλοφορίας ή ειδική οδός γι’ αυτούς, οι μεν οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και βραδυκίνητων και βραδυπορούντων γενικά οδικών οχημάτων υποχρεούνται, τηρουμένων των διατάξεων του όρ8ρου 17 παρ. 6 του Κώδικα αυτού, να οδηγούν αυτά στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας στις οδούς οι οποίες έχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κατά κατεύθυνση, οι δε οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και οι οδηγοί ζώων, υποχρεούνται να κινούνται κατά μήκος οποιουδήποτε προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας βατού ερείσματος της οδού, εφόσον υπάρχει, και δεν προκαλείται δυσχέρεια στους χρησιμοποιούντες αυτό, άλλως πλησίον του άκρου δεξιού του οδοστρώματος.
- Τηρουμένων των διατάξεων της παρ.1, σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής.
- Ο οδηγός δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί σε οδόστρωμα που προορίζεται για την αντίθετη προς την κατεύθυνσή του κυκλοφορία, καθώς και σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας και διαχωριστικές νησίδες ή ειδικά ερείσματα, τα οποία προορίζονται για την κυκλοφορία των πεζών, εκτός από περιπτώσεις απολύτου ανάγκης ή όταν ειδικές ρυθμίσεις το επιτρέπουν.
- Σε οδοστρώματα διπλής κατεύθυνσης, τα οποία έχουν τέσσερις ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, ο οδηγός δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνει τις λωρίδες κυκλοφορίας που προορίζονται για την κίνηση προς την αντίθετη κατεύθυνση.
- Σε οδοστρώματα διπλής κατεύθυνσης, τα οποία έχουν τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, ο οδηγός δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνει την ακραία λωρίδα κυκλοφορίας της αντίθετης κατεύθυνσης.
- Σε μονόδρομους (οδούς μοναδικής κατεύθυνσης), οι οποίοι έχουν ειδικό σημανθεί, ο οδηγός δεν επιτρέπεται να οδηγεί αντίθετα με την κατεύθυνση του μονόδρομου.
- Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των μεν παραγράφων 1 έως και 3 του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ, των δε παραγράφων 4 έως και 7 με διοικητικό πρόστιμο διακοσίων (200,00) ευρώ.
(Αναπροσαρμογή Ν.3542/02.03.2007/ΦΕΚ.50α)
- Πρόστιμο: παρ. 1,2,3 = 80,00 ευρώ
- Πρόστιμο: παρ. 4,5,6,7 = 200,00 ευρώ
- Αφαίρεση αδείας οδήγησης: παρ. 1,5- 7 = 20 ημέρες
- Αφαίρεση αδείας οδήγησης: παρ. 2,3 = 10 ημέρες
- Αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας: παρ. 1,5-7 = 20 ημέρες
- Αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας: παρ. 2,3 = 10 ημέρες
- Βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ (point system): παρ. 4 = 5 βαθμοί
- Ποινικά: ΟΧΙ