Το ‘’εξωστρεφές’’ καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά για την περίοδο Απρίλιος 2023 – Μάϊος 2024
Εκτός από θεατρικές παραστάσεις στην Κεντρική Σκηνή και την Σκηνή Ωμέγα θα διεξαχθεί το διακαλλιτεχνικό φεστιβάλ ‘’Πειραιάς Artport IIΙ’’
|> Το πρόγραμμα των παραστάσεων του Δημοτικού Θεάτρου για τον Απρίλιο 2023 έως τον Μάρτιο 2024 και τις άλλες δράσεις της χρονιάς, παρουσίασε χθες ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Λευτέρης Γιοβανίδης. Αυτό που τόνισε ιδιαίτερα είναι ότι “η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητά μας και στόχος είναι πάντα η εξασφάλιση συνεργατών και ρεπερτορίου εφάμιλλων της αξίας του θεάτρου μας” αναφερόμενος στον Πήτερ Στάϊν, τον Ρόμπερτ Γουίλσον και τον Άντολφ Σαπίρο. Συγκεκριμένα, είπε:
“Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανακοινώνει τον νέο του καλλιτεχνικό προγραμματισμό για τη θεατρική περίοδο Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024. Με συνέχεια και συνέπεια σχεδιάζουμε τον προγραμματισμό μας για την Κεντρική Σκηνή, τη Σκηνή Ωμέγα και φυσικά το διακαλλιτεχνικό φεστιβάλ μας ΠΕΙΡΑΙAΣ ARTPORT III. Η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητά μας και στόχος είναι πάντα η εξασφάλιση συνεργατών και ρεπερτορίου εφάμιλλων της αξίας του θεάτρου μας. Το ΔΘΠ οφείλει να κατέχει μια σημαντική θέση στη θεατρική ιστορία και ζωή της χώρας μας, με μια ισχυρή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα. Με αυτό τον γνώμονα όλοι οι συνεργάτες εδώ εργαζόμαστε για την εξασφάλιση κυρίως του μέλλοντος του ΔΘΠ. Ζητάμε με αγωνία από την Πολιτεία να μεριμνήσει για να βρεθούν ουσιαστικές λύσεις σε χρόνια και καίρια νομοθετικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, για να μπορέσουμε κάποια στιγμή να μιλάμε για έναν οργανισμό εφάμιλλο των θεάτρων της Ευρώπης. Το Δημοτικό Θέατρο είναι ένα σπάνιο αρχιτεκτονικό μνημείο αλλά και ένας ζωντανός οργανισμός που αναπνέει και δημιουργεί.
Με ενθουσιασμό σας ανακοινώνουμε ότι εξασφαλίσαμε τη συνεργασία για την Κεντρική Σκηνή τριών σπουδαίων δημιουργών, με διεθνή εμβέλεια και αναγνώριση. Ξεκινώντας τον Απρίλιο με τον Peter Stein, που θα σκηνοθετήσει τον Μισάνθρωπο του Μολιέρου, συνεχίζουμε το φθινόπωρο με την σκηνοθετική ματιά του Robert Wilson πάνω στις Τρεις Ψηλές Γυναίκες του Έντουαρντ Άλμπυ, ενώ στις αρχές του 2024 ο Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro θα παρουσιάσει τον τσεχοφικό Πλατόνοφ. Και οι τρεις παραγωγές στοχεύουμε να αποτελέσουν μια γόνιμη σύμπραξη και ώσμωση με Ελληνίδες και Έλληνες ηθοποιούς, και να αποφέρουν εξαιρετικά ενδιαφέροντες καρπούς. Το πνεύμα της εξωστρέφειας συμπληρώνει, τέλος, η σημαντική, αλλά και συμβολική, συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με το Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης, στην παράσταση του σαιξπηρικού Ρωμαίος και Ιουλιέτα, με έναν θίασο στελεχωμένο με ηθοποιούς και από τις δύο χώρες. Παράλληλα, η εναλλακτική μας Σκηνή Ωμέγα ετοιμάζεται να υποδεχθεί τρεις πολύ φιλόδοξες παραγωγές πάνω στην πολυπλοκότητα και τη βία των συζυγικών και οικογενειακών σχέσεων. Οι δύο από αυτές θα σκηνοθετηθούν από δύο καταξιωμένες Ελληνίδες σκηνοθέτιδες. Η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί προσεχώς τις Σκηνές από έναν Γάμο του Μπέργκμαν, ενώ η Μαριλίτα Λαμπροπούλου παίρνει τη σκυτάλη την επόμενη άνοιξη με τους Τσέντσι του Σέλλεϋ. Ενδιάμεσα θα παρουσιαστεί το ελληνικό κείμενο Ο Ελέφας του Κώστα Μποσταντζόγλου.
Τέλος, το ραντεβού μας κάθε Σεπτέμβριο, το Πειραιάς Artport ΙΙΙ, η γιορτή της πόλης του Πειραιά, γίνεται πλέον θεσμός, με εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες, αφιερώματα, κινηματογραφικές προβολές και δράσεις στην πόλη. Ο Πειραιάς αναγεννιέται και το Θέατρο του Πειραιά είναι αρωγός και φάρος στην νέα εποχή της πόλης μας”.
Σχετικές δηλώσεις έγιναν και από τον δήμαρχο Γιάννη Μώραλη, την εντεταλμένη δημοτική σύμβουλο Ειρήνη Νταϊφά και τον πρόεδρο του ΟΠΑΝ Ιωσήφ Βουράκη, οι οποίες φιλοξενούνται μετά την αναγραφή του αναλυτικού προγράμματος παραστάσεων
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
19.04 – 04.06.23
Ο ΜΙΣAΝΘΡΩΠΟΣ Ή Ο ΠΙΚΡΟΧΟΛΟΣ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ
Μολιέροş
Ο Peter Stein, ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ τον Μισάνθρωπο του Μολιέρου με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. Η κωμωδία πρωτοανέβηκε το 1666 και με εκπληκτική διαχρονικότητα καυτηριάζει ανελέητα την κοινωνική υποκρισία και τις επιφανειακές σχέσεις, που ο μισάνθρωπος Αλσέστ αντιμάχεται με λύσσα. Ακόμα περισσότερο, όμως, ο Μολιέρος διακωμωδεί την ακραία αδιαλλαξία του ίδιου του του ήρωα, η οποία θα τον εμπλέξει σε δικαστικές περιπέτειες, θα τον γελοιοποιήσει –καθώς υποχωρεί εμπρός στον παράλογο έρωτά του για την επιπόλαιη Σελιμέν– και τελικά θα τον οδηγήσει σε μια άδοξη απομόνωση.
- ΜΕΤAΦΡΑΣΗ Λουΐζα Μητσάκου
- ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Peter Stein
- ΣΚΗΝΙΚA Ferdinand Wögerbauer
- ΚΟΣΤΟYΜΙΑ Anna-Maria Heinrich
- ΦΩΤΙΣΜΟI Νίκος Βλασόπουλος
- ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Δάφνη Λιανάκη
ΕΡΜΗΝΕIΑ
Γιώργος Γλάστρας, Βαγγέλης Δαούσης, Παρασκευή Δουρουκλάκη, Όλια Λαζαρίδου, Νάνσυ Μπούκλη, Δημήτρης Ντάσκας, Αχιλλέας Σκεύης, Γιωργής Τσαμπουράκης, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Γιώργος Ψυχογιός.
24.11.23 –11.02.24
ΤΡΕΙΣ ΨΗΛEΣ ΓΥΝΑIΚΕΣ
Έντουαρντ Άλµπυ
Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός σκηνοθέτης Robert Wilson σκηνοθετεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τις Τρεις Ψηλές Γυναίκες, με πρωταγωνίστριες τρεις κορυφαίες Ελληνίδες ηθοποιούς. Το κείμενο του Άλμπυ δομείται πάνω στα θεμελιώδη υπαρξιακά ζητήματα της σχέσης του ανθρώπου με τον εαυτό του και τον θάνατό του, παρουσιάζοντας τρεις γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που σταδιακά συγκλίνουν σε ένα πρόσωπο. Ο Robert Wilson, μέσα από την χαρακτηριστική του ιδιόμορφη χρήση χρόνου και χώρου, ενορχηστρώνει μια σύνθετη αφήγηση για τον χρόνο που περνά και για τον άνθρωπο που περιεργάζεται τα πολλαπλά του είδωλα μέσα στο κάτοπτρο της ζωής.
- ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Robert Wilson
- ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ Charles Chemin
- ΣΚΗΝΙΚA Flavio Pezzotti
- ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ Jacques Reynaud
- ΜΟΥΣΙΚH Thorsten Hoppe
- ΦΩΤΙΣΜΟI Marcello Lumaca
- ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΘEΤΗ Στέλιος Θεοδώρου
- ΒΟΗΘΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Ανδρέας Ανδρέου
ΕΡΜΗΝΕIΑ
Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λουκία Μιχαλοπούλου, Αλέξης Φουσέκης
21.02–28.04.24
ΠΛΑΤOΝΟΦ
Άντον Τσέχοφ
Ο κορυφαίος Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σκηνοθετώντας έναν από τους σπουδαιότερους θεατρικούς συγγραφείς, τον Άντον Τσέχοφ.
Στο πρώιμο αυτό έργο που βρέθηκε χρόνια μετά τον θάνατο του συγγραφέα χωρίς τίτλο, οπότε καταχωρήθηκε με το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα, υπάρχουν ήδη τα κυρίαρχα θεματικά μοτίβα που θα απασχολήσουν τον Τσέχοφ στην ωριμότητά του. Η άφιξη του Πλατόνοφ αναστατώνει την θερινή ραστώνη των καλεσμένων της Άννας Πετρόβνα, ξυπνώντας απαγορευμένα πάθη, αλλά και υπαρξιακό ρίγος για το μάταιο και φευγαλέο της ζωής. Ένα έργο μυστηριώδες, όπου το υψηλό και το ποταπό, το κωμικό και το τραγικό διαρκώς συνυπάρχουν, αλλά και συμπλέκονται άρρηκτα.
- ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Adolf Shapiro
Οι υπόλοιποι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα
ΕΡΜΗΝΕIΑ
Θανάσης Ζερίτης, Γιώργος Ηλιόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Αναστάσης Ροϊλός, Κώστας Φλωκατούλας, Αντιγόνη Φρυδά, Νίκος Χανακούλας, Καλλιόπη Χάσκα. Νίκος Ψαρράς
Σημείωμα Αντόλφ Σαπίρο
Συνήθως σκέφτομαι πολύ πριν δεχτώ μια νέα πρόταση. Αλλά όταν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μου έκανε την πρόταση να ανεβάσω τον Πλατόνοφ του Τσέχοφ, συμφώνησα αμέσως και με μεγάλο ενδιαφέρον. Γιατί έχω ανεβάσει έργα του Τσέχοφ σε διάφορες γλώσσες και σε διάφορες χώρες, αλλά ποτέ το πρώτο του θεατρικό, που εντωμεταξύ, κρύβει πολλά αινίγματα. Ας αρχίσουμε με το ερώτημα, αν είναι τυχαίο γεγονός που ο βασικός ήρωας φέρει το όνομα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου της αρχαιότητας. Πιστεύω πως τις απαντήσεις σ’ αυτή και σε πολλές άλλες ερωτήσεις θα δώσει η παράσταση. Ανυπομονώ να ξεκινήσω να δουλεύω το έργο, γιατί για μένα ο αέρας της Ελλάδας είναι θεραπευτικός, μ’ αρέσει ο ουρανός της Ελλάδας, οι άνθρωποί της, οι ταβέρνες, οι πέτρες και αυτή η τρομερή αίσθηση όταν ξυπνάς και βλέπεις την Ακρόπολη. Αυτή η αίσθηση ότι βρίσκομαι μέσα στον μεγάλο πολιτισμό δεν μ’ αφήνει ποτέ όταν είμαι στην Αθήνα. Και μετά είναι ο Τσέχοφ κι εκείνη η υπέροχη ατμόσφαιρα που γεύτηκα όταν επισκέφτηκα αυτό το καταπληκτικό θέατρο, το νεοκλασικό θαυμάσιο κτήριο του δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Θαύμαζα το μάρμαρό του και ένιωθα τη θέρμη του όταν έμπαινα το κτίριο, ακόμα και μέσα από τα παπούτσια. Συνάντησα πολύ ωραία διάθεση και ζεστή υποδοχή του καλλιτεχνικού διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη και των παραγωγών. Καταφέραμε να φτιάξουμε, κατά τη γνώμη μου, πολύ ωραίο καστ. Και τι χρειάζεται για να έχει επιτυχία μια παράσταση; Χρειάζεται χώρος, χρειάζονται ηθοποιοί υψηλού επιπέδου, χρειάζεται θέληση, θα έλεγα, και το γεγονός ότι ο Πλατόνοφ του Τσέχοφ μας δίνει τη δυνατότητα να βγούμε από το πλαίσιο ενός έργου, να εισάγουμε σε μια παράσταση όλα τα τσεχοφικά θέματα. Το έργο είναι γραμμένο από έναν έφηβο, αλλά ήδη περιέχει όλα τα θέματα των μετέπειτα έργων του. Μ’ ενδιαφέρει πολύ να συναντήσω τους ηθοποιούς που δεν τους γνωρίζω ακόμα καλά και την Ελλάδα που αγαπώ. Περιμένω με χαρά να ξεκινήσω τη δουλειά, παρά τα άγχη που αναγκαστικά βιώνει ένας καλλιτέχνης στη διάρκεια των προβών. Εύχομαι τα καλύτερα σε όλους και καλή αντάμωση!
05–28.05.24
ΡΩΜΑIΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙEΤΑ
Γουίλιαµ Σαίξπηρ
Μια συμπαραγωγή του ΔΘΠ με το Δημοτικό Θέατρο Κωνσταντινούπολης
Μια σημαντική σύμπραξη του ΔΘΠ με το αντίστοιχό του Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης. Η αρχετυπική ερωτική τραγωδία Ρωμαίος και Ιουλιέτα αφηγείται τη γνωστότερη παγκοσμίως ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δυο νέους που ερωτεύονται, παρά το μίσος και την έχθρα που χωρίζει τις οικογένειές τους. Γραμμένο το 1595, το σαιξπηρικό αριστούργημα δεν έπαψε ποτέ να συγκινεί και να εμπνέει. Η παράσταση θα μεταφέρει τη δράση κάπου στα Βαλκάνια, με έναν Τούρκο Ρωμαίο και μια Ελληνίδα Ιουλιέτα να αγωνίζονται μάταια με τη δύναμη του έρωτά τους να αλλάξουν τη μοίρα τους, μέσα σε ένα εχθρικό περιβάλλον μίσους, βίας, εγκληματικότητας, φόβου και παρακμής.
- ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Λευτέρης Γιοβανίδης
Η ολοκληρωμένη διανομή και οι υπόλοιποι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα / Έχει προβλεφθεί η χρήση υπέρτιτλων.
Δ Η Λ Ω Σ Ε Ι Σ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΛΗΣ
“Είναι γεγονός πως το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά έχει καταγράψει τα τελευταία χρόνια μια λαμπρή πορεία και είναι ένα από τα κορυφαία θέατρα της χώρας μας. Αυτή η χρονιά θεωρούμε ότι θα είναι ορόσημο για το Δημοτικό Θέατρο της πόλης μας, καθώς προχωρά σε ένα πολύ μεγάλο και σημαντικό βήμα εξωστρέφειας.
To Δημοτικό Θέατρο Πειραιά κάνει ένα πολύ μεγάλο άνοιγμα στο εξωτερικό και συνεργάζεται με τρεις κορυφαίους σκηνοθέτες, παγκοσμίου φήμης, τον Πίτερ Στάιν, τον Μπομπ Γουίλσον και τον Άντολφ Σαπίρο. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι το εγχείρημα αυτό είναι ένα στοίχημα για την περαιτέρω ενίσχυση του κύρους και της αναγνωρισιμότητας του Δημοτικού μας Θεάτρου, ακόμα και έξω από τα σύνορα της χώρας μας. Συνεχίζουμε λοιπόν, να δημιουργούμε σταθερά και με συνέπεια μεγάλα πολιτιστικά γεγονότα, τόσο στην Κεντρική Σκηνή, με παραστάσεις υψηλού επιπέδου, με πολύ σημαντικούς ηθοποιούς, σκηνοθέτες και συντελεστές του ελληνικού θεάτρου, όσο και στη Σκηνή «Ωμέγα», η οποία πηγαίνει ήδη πολύ καλά. Φυσικά συνεχίζουμε με όλες εκείνες τις παράλληλες δράσεις και εκδηλώσεις πολιτισμού που φιλοξενούνται κατά καιρούς στους χώρους του Θεάτρου μας και οι οποίες έχουν συμβάλλει στη διείσδυση του Θεάτρου μας όχι μόνο στην Πειραϊκή κοινωνία αλλά και γενικότερα.
Ο Δήμος Πειραιά θα συνεχίσει να στέκεται δίπλα στο Δημοτικό Θέατρο και να στηρίζει το σημαντικό και πολυεπίπεδο έργο του, χωρίς να παρεμβαίνει φυσικά στο καλλιτεχνικό του πρόγραμμα, αλλά προκειμένου να εξασφαλίσει την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του. Έχω ξαναπεί ότι ένας πολιτιστικός οργανισμός, ένα ιστορικό θέατρο αυτού του βεληνεκούς και τέτοιας εμβέλειας, όπως είναι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, δεν μπορεί να διοικείται από τον Ο.Π.Α.Ν., με το ελάχιστο προσωπικό που διαθέτει και χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προσλάβει εξειδικευμένο προσωπικό. Υπάρχει μία προγραμματική σύμβαση για τη χρηματοδότηση του θεάτρου από τον Δήμο Πειραιά, τον Ο.Π.Α.Ν., το Υπουργείο Πολιτισμού και την Περιφέρεια Αττικής, η οποία είναι ήδη μία «ανάσα» για το θέατρο. Ωστόσο, είναι σαφές πως η λειτουργία του θεάτρου δεν μπορεί να βασίζεται εσαεί σε αυτές τις επιδοτήσεις. Πιστεύουμε ότι το νέο πρόγραμμα του θεάτρου θα ανταποκριθεί, για ακόμα μια χρονιά, στις προσδοκίες του θεατρόφιλου κοινού, αλλά και όλων όσοι αγαπούν τον Πολιτισμό”.
ΕΙΡΗΝΗ ΝΤΑΪΦΑ
“Υπήρξε ανέκαθεν πεποίθησή μου, ότι η Παιδεία και ο Πολιτισμός είναι ακρογωνιαίοι λίθοι στην ανάπτυξη και στην ευημερία της κοινωνίας. Ενισχύοντας την γνώση, την κοινωνικοποίηση, την ψυχική και πνευματική ανάταση, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα και αυτής της χρονιάς, με την αισιοδοξία και την πεποίθηση ότι θα πρωταγωνιστήσει και πάλι στα θεατρικά και πολιτιστικά δρώμενα της χώρας μας. Με μεγάλες θεατρικές παραγωγές, πειραματικές προσεγγίσεις, μουσική, εκθέσεις, διαλέξεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, φιλοδοξούμε το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά να δίνει ένα δυναμικό παρών στην Τέχνη και στον Πολιτισμό. Είμαστε δε ιδιαίτερα υπερήφανοι που στη σημερινή παρουσίαση του καλλιτεχνικού μας προγράμματος, έχουμε μαζί μας δύο από τους πλέον αναγνωρισμένους διεθνώς σκηνοθέτες τους οποίους θα φιλοξενήσουμε στην κεντρική σκηνή του Δημοτικού μας Θεάτρου:
Με αφορμή τα 400 χρόνια από την γέννηση του Μολιέρου, υποδεχόμαστε στις 19 Απριλίου, τον Πέτερ Στάιν που σκηνοθετεί το εμβληματικό έργο του σπουδαίου Γάλλου θεατρικού συγγραφέα «ο Μισάνθρωπος» ή «Ο μελαγχολικός ερωτευμένος» και το φθινόπωρο του 2023, στο εναρκτήριο έργο της σεζόν, τον Μπόμπ Ουίλσον σκηνοθετεί τις βραβευμένες και με βραβείο Πούλιτζερ «Τρείς Ψηλές Γυναίκες» του Εντουαρντ Άλμπι. Για αυτές τις δύο εμβληματικές παραστάσεις όμως θα μιλήσουν διεξοδικά οι συντελεστές τους που έχουμε την χαρά και την τιμή να είναι μαζί μας καθώς και για όλο το πρόγραμμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, ο καλλιτεχνικός μας διευθυντής Λευτέρης Γιοβανίδης”.
ΙΩΣΗΦ ΒΟΥΡΑΚΗΣ
Είναι μια σημαντική ημέρα και ημέρα χαράς για εμάς, παρουσιάζουμε το πρόγραμμα για το 2023-2024. To Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, γίνεται προορισμός γιατί στο πρόγραμμά του περιλαμβάνονται παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτες και πολύ σημαντικοί ηθοποιοί. Πιστεύω ότι εφέτος μετά από σκληρή δουλειά τριών χρόνων θα δικαιωθούμε και εμείς ως διοίκηση και ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Αλλά το σημαντικό είναι ότι θα προσφέρουμε στον κόσμο ένα θέαμα το οποίο περιμένει χρόνια. Σήμερα λοιπόν είναι μια ημέρα, αν μου επιτρέπεται, δικαίωσης για όλη τη δουλειά που έχουμε κάνει εδώ και τρία χρόνια. Όπως είπε ο δήμαρχος τρία χρόνια δύσκολα, κορωνοϊός με τα θέατρα κλειστά. Μπορούμε όμως να είμαστε υπερήφανοι που το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά δεν έκλεισε ούτε μια μέρα, ακόμα και με κλειστές πόρτες λειτουργούσαμε διαδικτυακά. Το μικρό διάστημα την περσινή σεζόν που μπορέσαμε να δουλέψουμε με όλους τους περιορισμούς και με όλες τις περίεργες καταστάσεις, διαγράψαμε μια σπουδαία πορεία ως θέατρο και αυτό αποτυπώνεται και σε εισιτήρια και οικονομικά αν μου επιτρέπεται να πω.
Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν γίνει πολλά πράγματα, πολλές αλλαγές στο ΔΘΠ, εκτός από την Κεντρική Σκηνή, δημιουργήθηκε η γνωστή πλέον Σκηνή Ωμέγα η οποία φιλοξενεί σχεδόν καθημερινά πολλές παραστάσεις και δράσεις. Το Φουαγιέ στον πρώτο όροφο έχει τη δική του ταυτότητα, το Αrtport που την πρώτη χρονιά κουβαλάγαμε προβολείς και καλώδια με τα χέρια, καθιερώθηκε και θα πραγματοποιηθεί για τρίτη χρόνια. Νομίζω ότι πλέον το ΔΘΠ έχει γίνει θεσμός και έχει καθιερωθεί στο μυαλό του κοινού και μπαίνουν να δουν τι παρουσιάζει το Δημοτικό Θέατρο, ψάχνουν, ενώ μέχρι ένα διάστημα και με μετρήσεις που κάναμε ψάχναμε να βρούμε το κοινό, πλέον το κοινό ψάχνει το ΔΘΠ.
Και για να μην κουράσω, αφού ευχαριστήσω – ξανά, γιατί είναι πολύ σημαντικό για μένα – όλους τους εργαζόμενους, τους λίγους εργαζόμενους, που έχουμε στο ΔΘΠ, να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο, ο οποίος ούτε μια στιγμή, τις όποιες «τρέλες» έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς για το Δημοτικό Θέατρο δεν μας περιόρισε σε τίποτα, την κα Νταϊφά, που όποτε τη χρειαστήκαμε ήταν δίπλα μας, τον Λευτέρη, που ανταποκρίθηκε σε όλη την διάρκεια αυτής της συνεργασίας μας με επιτυχία. Να ευχαριστήσω όλα, ένα – ένα τα παιδιά που έχουν εργαστεί και συνεχίζουν να εργάζονται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και να κλείσω λέγοντας ότι για μένα πραγματικά είναι τιμή το ότι σήμερα βλέπω εδώ, εκτός από τους δύο μεγάλους σκηνοθέτες, οι οποίοι μας κάνουν την τιμή να είναι στο θέατρό μας, καλλιτέχνες τους οποίους – όταν εμένα ξεκίνησε εδώ το ταξίδι στον ΟΠΑΝ και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά – ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα δεν φανταζόμουν ότι θα μπορώ να συνεργαστώ μαζί τους και να έχουμε ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Πραγματικά σας ευχαριστώ όλους, εσείς είστε η διαφήμιση του ΔΘΠ, από τη στιγμή που ανακοινώνεται το πρόγραμμα εσείς είστε η βιτρίνα μας και νομίζω ότι από εδώ και πέρα μόνο επιτυχίες θα έχουμε, όλα θα πάνε καλά, Λευτέρη, αρκετά ταλαιπωρηθήκαμε, και ακόμα και με τα λίγα χρήματα. Φανταστείτε να μην είχαμε 450.000, να είχαμε 1.000.000, τι θα κάναμε! Ή να είχαμε 600.000. Παρόλα αυτά είμαστε εδώ, θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ. Έρχονται πολύ ωραία πράγματα, είπε κάποια η κα Νταϊφά, θα τα πει ο Λευτέρης με λεπτομέρειες. Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ που είστε εδώ, ευχαριστώ όλους τους συνεργάτες, πλέον, ηθοποιούς και σκηνοθέτες του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Για μένα, πραγματικά, είναι τιμή. Σας ευχαριστώ.
ΣΚΗΝΗ ΩΜΕΓΑ
21.04 – 04.06.23
ΣΚΗΝEΣ ΑΠO EΝΑΝ ΓAΜΟ
Ίγκµαρ Μπέργκµαν
Το σπαρακτικό αριστούργημα του Ίγκμαρ Μπέργκμαν Σκηνές από έναν Γάμο, γράφηκε ακριβώς 50 χρόνια πριν, αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως κινηματογραφική ταινία με παγκόσμια επιτυχία. «Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έλεγε ο Μπέργκμαν. Πράγματι, η ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκουμενταρίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης. Κρατώντας την δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τη Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλον.
- ΜΕΤAΦΡΑΣΗ–ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚH ΕΠΕΞΕΡΓΑΣIΑ-ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Έλενα Καρακούλη
- ΣΚΗΝΙΚA Αλέγια Παπαγεωργίου
- ΚΟΣΤΟYΜΙΑ Βασιλική Σύρμα
- ΕΠΙΜEΛΕΙΑ ΚIΝΗΣΗΣ Φαίδρα Σούτου
- ΜΟΥΣΙΚH ΣYΝΘΕΣΗ-VIDEO Βάιολετ Λουίζ
- ΦΩΤΙΣΜΟI Νίκος Βλασόπουλος
- ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΘEΤΗ Ανθή Φουντά
- ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΓΡAΦΟΥ Κωνσταντίνα Παπαθανασίου
ΕΡΜΗΝΕIΑ
Μαρίνα Ασλάνογλου, Νίκος Ψαρράς
ΦΙΛΙΚH ΣΥΜΜΕΤΟΧH ΣΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΠΑΡAΣΤΑΣΗΣ
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓH Lead-in-Arts ΑΜΚΕ
Νοέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024
Ο ΕΛΕΦΑΣ
Κώστας Μποσταντζόγλου
Δυο ζευγάρια στην ελληνική επαρχία: πληγές του παρελθόντος, βία, προδοσίες, μυστικά, και η εκδίκηση που έρχεται ακόμα και μετά από χρόνια, σε ένα ρεαλιστικό δράμα με πικρό χιούμορ.
Η διανομή και οι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα
Μια συμπαραγωγή με τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟDRAMA που εδρεύει στη Δυτική Μακεδονία
Φεβρουάριος – Απρίλιος 2024
ΟΙ ΤΣEΝΤΣΙ 1599-1820-2024
Πέρσι Σέλλεϋ
Στα 1820 ο Πέρσι Σέλλεϋ διαβάζει την αληθινή και αποτρόπαιη ιστορία του οίκου των Τσέντσι της Ρώμης (1599), μια ιστορία παιδοκτονίας, αιμομιξίας και πατροκτονίας κι αποφασίζει να την δραματοποιήσει με μορφή έμμετρου ελισαβετιανού δράματος. Στόχος του ήταν να αναδείξει την ποιητική διάσταση που ενυπάρχει ακόμα και στις πιο ακραίες και εγκληματικές πράξεις του ανθρώπου, καθώς, όπως υποστήριζε «Ο κύριος ηθικός σκοπός που επιδιώκεται στα υψηλά είδη του δράματος είναι να διδάξει απλώς στην ανθρώπινη ψυχή τον εαυτό της». Στο πνεύμα του συγγραφέα, η παράσταση του ελάχιστα παιγμένου στην Ελλάδα έργου που σκηνοθετεί η Μαριλίτα Λαμπροπούλου θα αγγίξει τολμηρά ηθικά και φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από τις έννοιες της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της αυτοδικίας, της γυναικείας υπόστασης, αναδεικνύοντας την τραγική διάσταση των ηρώων που εμπλέκονται σε έναν αέναο κύκλο αίματος και εκδίκησης.
- ΜΕΤAΦΡΑΣΗ Γιάννης Νταλιάνης
- ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ-ΔΙΑΣΚΕΥΗ Γιάννης Νταλιάνης, Μαριλίτα Λαμπροπούλου
- ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Μαριλίτα Λαμπροπούλου
- ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ Γιάννης Νταλιάνης
- ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΟΣ Αντώνης Γαλέος
- ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ Νίκη Ψυχογιού
- ΦΩΤΙΣΜΟΙ Σάκης Μπιρμπίλης
- VIDEO ART Παντελής Μάκας
- ΜΟΥΣΙΚΗ Γιώργος Πούλιος
- ΚΙΝΗΣΗ Ιωάννα Αποστόλου
- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΒΙΝΤΕΟ Βάσια Αναγνωστοπούλου
- ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Δήμητρα Σταύρου
- ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ Zero Gravity
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Ελένη Ζεραφίδου, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Τάσος Λέκκας, Γιάννης Νταλιάνης, Ελίζα Σκολίδη, Θάνος Τοκάκης, Χάρης Χαραλάμπους
ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT ΙΙΙ
Για Τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διοργανώνει τον Σεπτέμβριο του 2023 το διακαλλιτεχνικό Φεστιβάλ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT IIΙ.
Το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα ανακοινωθεί σύντομα
ΘΕΑΤΡΟ
Κεντρική Σκηνή
Ο ΚΟΥΡEΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒIΛΛΗΣ
Τζοακίνο Ροσσίνι
Αθηναϊκές Μαριονέτες
Η πασίγνωστη όπερα του Τζοακίνο Ροσσίνι σε λιμπρέτο του Τσέζαρε Στρεμπίνι, βασισμένη στο έργο του Μπωμαρσαί, παρουσιάζεται διασκευασμένη σε μια ξεχωριστή παράσταση από τον θίασο Αθηναϊκές Μαριονέτες. Γνωστοί έλληνες ηθοποιοί δανείζουν τις φωνές τους στις μαριονέτες, σε ένα μοναδικό θέαμα για παιδιά κάθε ηλικίας.
ΜΟΥΣΙΚΗ
Κεντρική Σκηνή
ΒΡΑΔΙA ΡΑΧΜAΝΙΝΟΦ 150 ΧΡOΝΙΑ ΑΠO ΤΗ ΓEΝΝΗΣH ΤΟΥ (1873)
Εθνική Συµφωνική Ορχήστρα τηş ΕΡΤ- Νεφέλη Μασούρα
Tο 2023 συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), ενός από τους πιο επιδραστικούς συνθέτες και πιανίστες όλων των εποχών. Η πλούσια αρμονία, η έντονη εκφραστικότητα της μουσικής του και το λυρικό χρωματικό του ύφος καθιστά τη γραφή του Ραχμάνινοφ βαθειά προσωπική και την ίδια στιγμή οικουμενική. Διαχρονικά δημοφιλής στο ευρύ κοινό, ξεχειλίζει από ηχοχρώματα και έντονο συναισθηματικό βάθος, αγγίζοντας τις πιο μύχιες πλευρές της ψυχής του ακροατή, και αποκαλύπτοντας έναν κόσμο ανθρώπινο και μαγικό μαζί. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τιμά τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη με μία λαμπερή συναυλία, όπου η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ θα ερμηνεύσει συμφωνικά του έργα-ορόσημα, αλλά και το μελωδικό και άκρως δεξιοτεχνικό πρώτο του κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, με την Πειραιώτισσα σολίστ Νεφέλη Μασούρα στο πιάνο.
ΧΟΡΟΣ
BLOOMING TALES
Κεντρική Σκηνή
Παράσταση χορού με μουσικά έργα των P.I. Tchaikovsky και Arvo Part. Πρόκειται για τρεις πρωτότυπες χορογραφίες της διευθύντριας της Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών, Λίλας Ζαφειροπούλου. Στο πρώτο μέρος, τη μουσική εκτέλεση των έργων του εμβληματικού συνθέτη του ιερού μινιμαλισμού Arvo Part έχουν αναλάβει στο πιάνο ο Νίκος Αθηναίος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Αθηνών και διεθνούς φήμης μαέστρος, και στο βιολί ο Σίμος Παπάνας, καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και διεθνούς φήμης βιολιστής. Στο δεύτερο μέρος, το οργιαστικό και μεθυστικό Souvenir de Florence του P.I. Tchaikovsky
θα εκτελεστεί σε μεταγραφή για συμφωνική ορχήστρα, τη διεύθυνση της οποίας θα αναλάβει ο Νίκος Αθηναίος.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ 35MM
Ο αγαπημένος ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρένος Χαραλαμπίδης παρουσιάζει την κινηματογραφική λέσχη των 35mm – διότι το φιλμ, αυτό το χειροπιαστό υλικό των ονείρων, δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη. Μια νοσταλγική κινηματογραφική εμπειρία, όπου σε έναν αυτοσχέδιο υπαίθριο κινηματογράφο και με αυθεντική φορητή μηχανή των 35mm θα προβληθούν, παρουσία των συντελεστών, τα Φθηνά Τσιγάρα, Η Καρδιά του Κτήνους και Οι Γενναίοι της Σαμοθράκης.
28.09.23
ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
Κεντρική Σκηνή
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ενώνει τις δυνάμεις του με το Διεθνές Φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, φιλοξενώντας μια ξεχωριστή ταινία του φετινού προγράμματος, σε πρώτη πανελλήνια προβολή.
ΕΚΘΕΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ
ΗΧΟΤΟΠIΟ ΑΣΚΟΠΗΣ ΜΕΤΑΚIΝΗΣΗΣ
VOL. 3 / REINVENTING EXOTICISM
Ηχητική Περιπατητική Performance
Έπειτα από έναν ιδιαίτερα επιτυχημένο κύκλο διαδρομών στο αστικό τοπίο του εμπορικού Πειραιά και σε συνέχεια μιας εξαιρετικά αρμονικής συνεργασίας με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Ηχοτοπίο Άσκοπης Μετακίνησης επιστρέφει στο Artport III, εμβαθύνοντας ακόμη περισσότερο στην κατανόηση της έννοιας του Χώρου. Η καλύτερη αφορμή για να περπατήσουμε και να δούμε την πόλη με άλλα μάτια, ανακαλύπτοντας σημεία και διαδρομές, μέσα από το φίλτρο που δημιουργούν επιλεγμένα κείμενα σημαντικών λογοτεχνών του 20ου αιώνα. Συνοδοιπόροι της διαδρομής, τα κείμενα Χορείες Χώρων του Ζωρζ Περέκ, Το Κουτσό του Χούλιο Κορτάσαρ, καθώς και ποιήματα του Οκτάβιο Παζ, και του E.E. Κάμινγκς. Κοινός τόπος και των τεσσάρων: ο Χώρος.
ΙΔΕΑ-ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΑΦΗΓΗΣΗ
Μελίσσα Κωτσάκη
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΜΟΣ
Ένας σπουδαίος άγνωστος αρχιτέκτονας – Αφιέρωµα
Φουαγιέ
Τιμητική έκθεση για τον Πειραιώτη αρχιτέκτονα που έχτισε το Δημοτικό Θέατρο και άλλα σημαντικά κτίρια της πόλης του Πειραιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ Λίτσα Μπαφούνη, Νικόλας Ντόριζας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ, Ιστορικό αρχείο Δήμου Πειραιά
ΔΕΙΠΝΟ
Φουαγιέ
Μία θεατρική συμμετοχική δράση με πρωταγωνιστές τους πωλητές του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου, της «Σχεδίας». Συνάνθρωποί μας οι οποίοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και/ή σε συνθήκες αστεγίας μοιράζονται ένα γεύμα, μα κυρίως ιστορίες, βιώματα και σκέψεις. Το «Δείπνο» είναι ένα κάλεσμα για να στρέψουμε το βλέμμα στους άλλους και στις άλλες που ζουν δίπλα μας.