Εντείνεται η αντίδραση κατοίκων κατά αιτήματος του “Saint Paul”
Η γαλλική σχολή το Πειραιά ζητεί να της παραχωρηθεί μέρος της λεωφόρου Τρικούπη για στάθμευση των πούλμαν – Η Δημοτική Κοινότητα απέρριψε ομόφωνα το αίτημα – Οι κάτοικοι καταθέτουν στοιχεία και φωτογραφίες
|> Ανάστατοι παραμένουν ακόμη οι κάτοικοι μέρους του κέντρου του Πειραιά, λόγω της σιωπής του Δήμου για το θέμα που έχει προκύψει με την γαλλική σχολή “Saint Paul” η οποία ζητεί να της παραχωρηθούν θέσεις στάθμευσης των πούλμαν που μεταφέρουν τους μαθητές, στην λεωφόρο Χαριλάου Τρικούπη.
Το συμβούλιο της Α’ Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά, απέρριψε το αίτημα και η υπόθεση βρίσκεται τώρα στην δημοτική Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Όμως, ομάδα κατοίκων με επωνυμία protovouliakatoikon peiraia (protovouliakatoikonpeiraia@gmail.com) επιμένουν στον αγώνα τους σήμερα εξέδωσαν μια ενημερωτική ανακοίνωση -με φωτογραφικό υλικό- όπου επισυνάπτονται δύο σχετικές, μία απόφαση του δ.σ. του Δήμου Πειραιά του 2014 και μία υπουργική απόφαση Δ2/3311 ΦΕΚΒ’ 3/08-01-1992. Στην ανακοίνωση με ερώτημα για τίτλο “Επιτρέπεται η ακύρωση ληφθείσας απόφασης της Α’ Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά για την εξυπηρέτηση ιδιωτικού φορέα;“, αναφέρεται:
Στις 29 Ιουνίου 2022 η Α‘ Δημοτική Κοινότητα Πειραιά έλαβε απόφαση καταψήφισης του αιτήματος της Ελληνογαλλικής Σχολής Πειραιά «Saint Paul» η οποία ζητούσε (αρχικό αίτημα) την παραχώρηση επιπλέον χώρων στάθμευσης των λεωφορείων της επί των οδών Χαρ. Τρικούπη και Κουντουριώτου και συγχρόνως απαγόρευση στάθμευσης άλλων οχημάτων.
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι το άνω ιδιωτικό εκπαιδευτήριο με την από 1/7/22 επιστολή του προς την Α’ Δημοτική Κοινότητα, προβαίνει σε νέο αίτημα και ζητά την ακύρωση της ήδη ληφθείσας απόφασης καταψήφισης του αρχικού αιτήματός του και την επανεξέτασή του από την Α ‘ Δημοτική Κοινότητα . Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη σχολή ήδη δεν τηρεί τους όρους της απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά του 2014, παραβιάζοντας τον επιτρεπόμενο χρόνο στάθμευσης των οχημάτων της επί της οδού Κουντουριώτου (περί αυτού ο λόγος πιο κάτω).
Το νέο αίτημα αυτό της σχολής για ακύρωση της άνω ειλημμένης απόφασης της Α’ Δημοτικής Κοινότητας κατά τη συνεδρίαση της 29ης Ιουνίου 2022 (και ταυτόχρονης επανεξέτασης του αρχικού αιτήματος που έχει απορριφθεί) δεν επιτρέπεται σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και τους κανονισμούς λειτουργίας των ΟΤΑ.
Εντύπωση προκαλεί ότι η σχολή στην άνω από 1/7/22 επιστολή της, αναφέρει ότι το αίτημά της συζητήθηκε στην άνω συνεδρίαση της 29/6/22 της Α’ Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά… «κατόπιν προφορικής θετικής απάντησης σε γραπτό από 30/3/15 αίτημά» της. Δηλαδή υπάρχει προφορική θετική απάντηση από οποιοδήποτε όργανο η επιτροπή ή συμβούλιο του Δήμου; Πως γίνεται αυτό;
Καλούμε τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Πειραιά και ιδίως της Α’ Δημοτικής Κοινότητας, να δημοσιεύσουν την παραπάνω απορριπτική απόφαση της 29ης Ιουνίου 2022 , κάτι που δεν έπραξαν έως τώρα παρά το ότι παρήλθαν οι 3 μέρες μετά τη συνεδρίαση του συμβούλιου της Α’ Δημοτικής Κοινότητας (όπως λέει η εγκύκλιος του Υπουργείο Εσωτερικών/ Λειτουργία Κοινοτήτων με Αρ 88 ΑΠ:59846/21.08.2019).
Καλούμε ακόμη την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και τον Δήμο Πειραιά να αποδεχθούν την άνω απόφαση της Α’ Δημοτικής Κοινότητας και να μην παραχωρήσουν επιπλέον θέσεις στάθμευσης στην Ελληνογαλλική σχολή απαγορεύοντας συγχρόνως τη στάση και στάθμευση άλλων οχημάτων.
Σημειώνουμε όπως προαναφέρθηκε, ότι η συγκεκριμένη σχολή ήδη καταστρατηγεί την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά (αρ.147/ 24-2-2014) σύμφωνα με την οποία τμήμα της οδού Κουντουριώτου δόθηκε μόνο για στάση των σχολικών οχημάτων τις μέρες και ώρες λειτουργίας της σχολής αλλά αντ’ αυτού τα σχολικά είναι μονίμως παρκαρισμένα στο σημείο αυτό. Επιπλέον η Τριμερής Υπουργική Απόφαση Δ2/3311 ΦΕΚΒ’ 3/08-01-1992 ορίζει ότι η «παραχώρηση χώρων στάθμευσης σε οδικά τμήματα του λεκανοπεδίου Αττικής» μπορεί να γίνει σε σχολικά λεωφορεία για ολιγόχρονη στάθμευση αυτών των οχημάτων προς εξυπηρέτηση αποκλειστικά λειτουργικών τους αναγκών, με την προϋπόθεση όμως «μη ύπαρξης ιδιαίτερου ιδιόκτητου χώρου για την εξυπηρέτηση στάθμευσης των οχημάτων του ενδιαφερόμενου φορέα». Η συγκεκριμένη ιδιωτική επιχείρηση διαθέτει αυτό τον χώρο και ήδη λειτουργεί ως χώρος στάθμευσης των οχημάτων της. ( Επίσης η Υπουργική απόφαση προβλέπει τη δυνατότητα επισήμανσης του παραχωρηθέντος χώρου με φορητά μέσα αλλά επί της οδού Κουντουριώτου έχουν τοποθετηθεί μόνιμες πινακίδες απαγόρευσης στάθμευσης των οχημάτων εκτός του “Saint Pail”, χωρίς να αναγράφεται ότι αυτό ισχύει κατά τις μέρες και ώρες λειτουργίας της σχολής).
Δεν είναι δυνατόν η επίλυση του αιτήματος της σχολής να λειτουργήσει εις βάρος των κατοίκων της πόλης που πληρώνουν δημοτικά τέλη και υποφέρουν για μια θέση στάθμευσης και το πρόβλημα να μετακυλιστεί στην πλάτη τους. Αυτή η κατάσταση επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο και με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) σύμφωνα με το οποίο προωθούνται πεζοδρομήσεις επί της Χαριλάου Τρικούπη και Φιλελλήνων το οποίο θα μειώσει και άλλους χώρους στάθμευσης.
Το συμβούλιο της Α’ Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά, αφουγκραζόμενο τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και βλέποντας το μη σύμφωνο (του αρχικού) αιτήματος της σχολής με την άνω Υπουργική Απόφαση Δ2/3311 ΦΕΚΒ’ 3/08-01-1992 δικαίως καταψήφισε ομόφωνα το αίτημα της ιδιωτικής επιχείρησης γιατί γνωρίζει ότι οι κάτοικοι αυτής της πόλης «διψούν» για λύσεις εφικτές και αποδοτικές και δεν μπορούν να σηκώσουν στις πλάτες τους επιπλέον νέα προβλήματα που δεν προκάλεσαν οι ίδιοι, ούτε να ζήσουν διαψεύσεις και πισωγυρίσματα (ακύρωση ειλημμένης απόφασης, επανεξέταση απορριφθέντος/καταψηφισθέντος αιτήματος) προς χάριν ενός ιδιωτικού φορέα. Αυτή η πόλη και μνήμη έχει και κρίση.