Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

“Praktiker”: Καταγγέλλεται επειδή δεν δίνονται τα ρεπό του Σαββάτου

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 08/04/2022

Εξώδικα σε όσους αντιδρούν στον τρόπο αξιολόγησης προσωπικού χωρίς να έχει γίνει διαβούλευση με τους εργαζόμενους

|> Δημόσια καταγγελία κατά της αλυσίδας καταστημάτων “Praktiker” κάνει ο Σύλλογος Εργαζομένων στο Εμπόριο και την Παροχή Υπηρεσιών Περιφέρειας Αττικής (ΣΕΕΠΥΑ), διότι η διοίκηση της εταιρείας κόβει τα ρεπό από τα Σάββατα αν και το προσωπικό εργάζεται με κυλιόμενες βάρδιες από Δευτέρα έως και Σάββατο. Συγκεκριμένα ο ΣΕΕΠΥΑ στην καταγγελία του αναφέρει:

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στο Εμπόριο και την Παροχή Υπηρεσιών Περιφέρειας Αττικής (ΣΕΕΠΥΑ), καταγγέλλει δημόσια την αλυσίδα καταστημάτων PRAKTIKER, η οποία με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζει τις εργοδοτικές αυθαιρεσίες σε βάρος του προσωπικού της. Αυτή τη φορά στο στόχαστρο της διοίκησης της εταιρείας μπαίνουν τα Σαββατιάτικα ρεπό των εργαζομένων. Εφεξής κανένας εργαζόμενος της ως άνω εταιρείας δε δικαιούται ρεπό ημέρα Σάββατο, παρά το γεγονός ότι το προσωπικό εργάζεται με κυλιόμενες βάρδιες από Δευτέρα έως και Σάββατο.

Πρόκειται για μια εξόχως αντισυμβατική και αυθαίρετη απόφαση της PRAKTIKER παρά το γεγονός ότι το θέμα έχει απασχολήσει και τις τοπικές επιθεωρήσεις εργασίας με αρκετές εξ αυτών να τάσσονται υπέρ της χορήγησης ρεπό όλες τις ημέρες της εβδομάδας ανεξαιρέτως. Και είναι λογική μια τέτοια προσέγγιση αφού οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι πρέπει όχι μόνο να ξεκουράζονται, αλλά και να έχουν τη δυνατότητα κοινού προγραμματισμού ανάπαυσης, ψυχαγωγίας και συνάθροισης με τα υπόλοιπα μέλη των οικογενειών τους, τουλάχιστο για ένα Σαββατοκύριακο το μήνα.

Την ίδια στιγμή σωρηδόν αποστέλλονται τα εξώδικα σε όλους όσοι αντιδρούν στο απαράδεκτο σύστημα «αξιολόγησης» που επιχειρεί η εργοδότρια εταιρεία να εισάγει σε βάρος των εργαζομένων. Ένα σύστημα αξιολόγησης για το οποίο επίσης οι επιθεωρήσεις εργασίας έχουν αποφανθεί ότι επιβάλλεται να προηγηθεί διαβούλευση με τους εργαζόμενους, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι ανεπίτρεπτη τουλάχιστο η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος στους εργαζόμενους που οι ατομικές τους συμβάσεις δεν εμπεριέχουν τέτοια ρήτρα. Η αυθαιρεσία χτυπάει «κόκκινο» βεβαίως και με το σύστημα ελέγχου της «αποδοτικότητας» των εργαζομένων μέσω αυτοκόλλητων barcode τα οποία υποχρεώνονται να επικολλούν σε κάθε εμπόρευμα που πωλούν στους πελάτες, με τους εργαζόμενους να επιδίδονται σε ένα άνευ προηγουμένου ανθρωποκυνηγητό για το ποιος θα προλάβει πρώτος να επικολλήσει επάνω στα επιλεγμένα εμπορεύματα το δικό του προσωπικό barcode. Τραγελαφικές καταστάσεις δηλαδή που, πέρα του ζητήματος προσωπικών δεδομένων που εγείρεται, δυσφημούν και την ίδια την εταιρεία στο πελατολόγιό της.

Καλούμε τη Διοίκηση της εταιρείας να σταματήσει να συμπεριφέρεται ανάλγητα και αυταρχικά, να σεβαστεί θεμελιώδη ατομικά και συλλογικά δικαιώματα των εργαζομένων της και να επανέλθει άμεσα στο δρόμο της νομιμότητας και της υπευθυνότητας. Τέτοιου είδους συμπεριφορές δε συμβαδίζουν με την ακριβοπληρωμένη βιτρίνα της εταιρικής ευθύνης που επιδιώκει ανεπιτυχώς να χτίσει. Οι ημέρες ανάπαυσης και ψυχαγωγίας του προσωπικού είναι ιερές και δεν είναι προς «βρώση» στα βουλιμικά στόματα ακριβοπληρωμένων golden boys. Οι εργαζόμενοι δεν ούτε ρομποτάκια, ούτε ανθρωποφάγοι. Είναι άνθρωποι με δικαιώματα. Να το βάλουν καλά στο μυαλό τους αυτό τα golden boys…

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: