Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Διαμαρτυρία από κίνηση κατοίκων της Πειραϊκής για ‘’τερατώδη επέκταση του λιμένα κρουαζιεροπλοίων’’

Το κίνημα ‘’Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή’’ καταγγέλλει ότι υφίσταται ακόμη ο σχεδιασμός για τις 6 και όχι τις 2 θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιεροπλοίων

|> Από το κίνημα ‘’Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή’’ ανακοινώθηκε:

«Μία ημέρα μετά τις εκλογές του Ιουνίου, δόθηκε στην δημοσιότητα το εγκεκριμένο master plan της COSCO από τα συναρμόδια υπουργεία με το οποίο σηματοδοτείται η επανέναρξη των έργων στην Πειραϊκή και στο λιμάνι του Πειραιά. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει την τερατώδη επέκταση του λιμένα κρουαζιεροπλοίων με εγκεκριμένες όχι 2 αλλά 6 θέσεις για μεγα-κρουαζιερόπλοια που υπερβαίνουν τα 350 μέτρα.

Το κίνημα ‘’Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή’’ δεν έπαψε ποτέ να τονίζει ότι ο αρχικός σχεδιασμός των 6 θέσεων ελλιμενισμού που θα φτάνουν κοντά στον Σταυρό της Πειραϊκής ουδέποτε είχε εγκαταληφθεί από τις κυβερνήσεις. Αντιθέτως η δημοτική αρχή Μώραλη και ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Νίκος Μπελαβίλας προσπαθούσαν να εφησυχάζουν τους Πειραιώτες, ότι ο καθένας τους είχε καταφέρει να μειώσει το μέγεθος και την έκταση της επέκτασης σε 2 θέσεις και να απαλείψει το σχεδιαζόμενο Mall πάνω στην νέα προβλήτα που τελικά θα κατασκευαστεί ως σύμπλεγμα εμπορικών καταστημάτων .

Η επόμενη ημέρα για τον Πειραιά θα περιλαμβάνει την υποχρεωτική διαβίωσή μας σε ένα ρυπασμένο περιβάλλον από φορτηγά που θα κυκλοφορούν μέσα στους δρόμους της πόλης μας, μεταφέροντας οικοδομικά υλικά, σκωρία και βυθοκορήματα, μεγεθύνοντας ακόμη περισσότερο την αφόρητη ηχορύπανση του λιμανιού, την ατμοσφαιρική ρύπανση που θα προέρχεται όχι μόνο από τα πλοία αλλά και από τις κατασκευές, προσθέτοντας απίστευτη ταλαιπωρία με διακοπές στην υδροδότηση και τηλεπικοινωνίες έως ότου αποπερατωθούν οι μισοτελειωμένες προβλήτες.

Ο Πειραιάς όμως θα συνεχίσει να είναι εργοτάξιο γιατί σειρά θα πάρουν οι αναπλάσεις, οι κατασκευές ξενοδοχείων και επιβατικών σταθμών μέσα στο Παλατάκι ,στην Παγόδα και στην Ηετιώνεια ακτή, εμπορικών κέντρων 22000 τμ πάνω στην προβλήτα και πανύψηλα κτίρια που θα περιβάλλουν όλο το λιμάνι και την πόλη.

Οι περίφημοι εφησυχασμοί των δημοτικών ανεύθυνων περί ηλεκτροδότησης αποδεικνύονται από την μελέτη μια τεράστια φούσκα. Κανένα τοπογραφικό σχέδιο , καμία μελέτη ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΗΣΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ , μόνο αοριστολογίες για ηλεκτροδότηση γενικώς του λιμένα μέσω πιθανής ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΣΤΑΘΜΟ του Αγίου Γεωργίου Κερατσινίου, ενώ ο Ατμοηλεκτρικός σταθμός του Αγίου Γεωργίου που τέθηκε εκτός λειτουργίας το 2017 μετά από τις συνεχείς αντιδράσεις των κατοίκων του Κερατσινίου μελετάται να επαναλειτουργήσει. Η υλοποίηση της ηλεκτροδότησης θα εξαρτηθεί τελικά από το κόστος της κατασκευής της εάν και εφ όσον αποδειχτεί συμφέρουσα επένδυση, βάζοντας στο ζύγι το περιβαλλοντικό όφελος από τη μια και το κόστος της επένδυσης από την άλλη!

Οι πολυδιαφημισμένες αναπλάσεις της Πειραϊκής Χερσονήσου τις οποίες σθεναρά υποστήριξε τόσο η δημοτική αρχή όσο και ο επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για όλους» Νίκος Μπελαβίλας παρά τις επί μέρους διαφωνίες στελεχών της παράταξής του με το επιχείρημα ότι γίνονται για την πόλη και τους κατοίκους, αναφέρονται μέσα στην μελέτη της COSCO ως υποδομές για να προσελκύσουν τους τουρίστες .

Όσο για το άλυτο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά, η μελέτη ποντάρει στην επίλυσή του με το Μετρό, το Τραμ που γενικά και αόριστα σε απώτερο ορίζοντα προβλέπεται να επεκταθεί μέχρι την κρουαζιέρα και την αστυνόμευση της στάθμευσης με drones!

Συμπερασματικά για την πόλη αποφασίζει η COSCO. Η διαβίωση στον ευρύτερο Πειραιά αποφασίζεται από τους Κινέζους επενδυτές του λιμανιού με την συνεργασία των δημοτικών αρχόντων. Το αποκορύφωμα του εμπαιγμού της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι η περυσινή εξαγγελία της κυρίας Αντωνάκου αντιπεριφερειάρχη της παράταξης.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: