Αυξημένα EBITDA βλέπει για τις ναυτιλιακές το επόμενο 18μηνο η Moody’s
Αυξημένα EBITDA κατά 5-7% αναμένεται να παρουσιάσουν τους επόμενους 12-18 μήνες οι ναυτιλιακές εταιρείες που παρακολουθεί η Moody’s, εκ των οποίων αρκετές είναι και εισηγμένες. Ο οίκος αξιολογήσεων αποδίδει την αύξηση των κερδών στην αύξηση της αποδοτικότητας των πλοίων από την καλύτερη λειτουργία τους (Operating Efficiencies) και την μείωση των λειτουργικών εξόδων κυρίως από την πτώση των τιµών του πετρελαίου (Bunkers), όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος George Moundreas. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι οι τιµές των Bunkers θα παραµείνουν χαµηλές το 2015 και θα αυξηθούν οριακά το 2016 ακολουθώντας το µοτίβο των τιµών του Crude Oil.
Παράλληλα επισήµανε ότι παρά το γεγονός ότι οι προοπτικές για τις 4 βασικές κατηγορίες της ναυτιλίας, Dry Bulk, Crude Oil Tankers, Product Tankers και Containers, παραµένουν σταθερές (Stable Outlook) η κάθε µία από τις ανωτέρω κατηγορίες θα παρουσιάσει διαφορετικό ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης (Supply –Demand) επηρεάζοντας και την πορεία του κάθε κλάδου µε των κλάδο των Tankers να έχει τις περισσότερες προοπτικές και τον κλάδο των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου τις χαµηλότερες προοπτικές.
Αναλύοντας τον κάθε κλάδο η Moody’s εκτιµά ότι στον κλάδο των Tankers, η ζήτηση για πλοία θα είναι οριακά υψηλότερη από την προσφορά καθώς οι ιστορικά χαµηλές τιµές του πετρελαίου έχουν αυξήσει τη ζήτηση για πετρέλαιο αλλά παράλληλα έχει αυξηθεί και η ζήτηση για δεξαµενόπλοια που χρησιµοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι, έχοντας σαν αποτέλεσµα την αύξηση των εσόδων, τάση η οποία θα συνεχιστεί για το 2015.
Σε αντίθεση, για τον κλάδο των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, εκτιµά ότι η προσφορά πλοίων θα κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα από την ζήτηση το 2015 και το 2016 λόγω των αδύναµων µακροοικονοµικών στοιχείων Παγκοσµίως και ιδιαίτερα στην Κίνα, µε αποτέλεσµα και τα έσοδα των πλοίων να παραµείνουν πιεσµένα τους επόµενους 12 µε 18 µήνες.
Κλείνοντας την έκθεση της η Moody’s επισηµαίνει ότι τα πτωτικά ρίσκα για όλους τους κλάδους της ναυτιλίας παραµένουν σε υψηλά επίπεδα και σε περίπτωση που η προσφορά των πλοίων υπερβεί πάνω από 2% την ζήτηση, τότε θα αλλάξει τις προοπτικές (outlook) από σταθερό (Stable) που είναι τώρα σε αρνητικό (Negative).
Πηγή: theseanation.gr