Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ερώτηση Κεδίκογλου σε Δρίτσα για το “χάος” στα λιμάνια Πειραιά/Θεσσαλονίκης

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 08/06/2016

Και 4 απορίες…

«Χάος επικρατεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο, καθώς δεν ασκεί τα δικαιώματά της».

Αυτό υπογραμμίζει ο Σίμος Κεδίκογλου, υπεύθυνος τομέα Ναυτιλίας της ΝΔ, βουλευτής Ευβοίας σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας Θεόδωρο Δρίτσα, ζητώντας να απαντήσει στο ερώτημα, γιατί η διοίκηση του ΟΛΠ δεν προχωρά σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και βοηθημάτων, προκειμένου να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο.

Το κείμενο της ερώτησης:

Χάος επικρατεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο, καθώς δεν ασκεί τα δικαιώματά της.

Ενδεικτικό είναι ότι την ώρα που η κυβέρνηση χαιρετίζει τη  συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TAP  ταυτόχρονα αδιαφορεί για τις ανυπολόγιστες ζημιές εξαιτίας της απεργίας, θέτοντας σε κίνδυνο σημαντικά έργα, όπως είναι η κατασκευή του εν λόγω αγωγού, μπλοκάροντας την εκφόρτωση και αποθήκευση υλικών, που προορίζονται για την κατασκευή του.

Επιπλέον, σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις εισαγωγές φορτίων, στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, καθώς και στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπως βρίσκονται… παγιδευμένα περίπου 3.000 containers με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία και με τα πλοία είτε να αναγκάζονται να ξεφορτώνουν σε άλλα σημεία, είτε να κατευθύνονται προς την Τουρκία και με ορατό, επίσης, τον κίνδυνο των αποζημιώσεων.

Παράλληλα, σε «ναυάγιο» οδηγείται και ο κλάδος της κρουαζιέρας. Εξαιτίας της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων, η Ελλάδα μένει εκτός προορισμών και  τα πλοία  αλλάζουν πορεία  δεδομένου, ότι  παρατηρείται μεγάλη ταλαιπωρία στη διαδικασία τροφοδοσίας και στη μεταφορά αποσκευών κρουαζιερόπλοιων.

Η κυβέρνηση όχι μόνο χάνει μία «χρυσή» ευκαιρία να τονωθεί ο θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας, εκμεταλλευόμενη την έκρυθμη κατάσταση στην Τουρκία και τις ταξιδιωτικές οδηγίες από Ευρώπη και Αμερική, αλλά στην κυριολεξία την πετάει.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν τα μέχρι τώρα στοιχεία αναφορικά με τις οικονομικές επιπτώσεις της αποχής των λιμενεργατών. Συγκεκριμένα, εκτιμάται, ότι η ζημιά μέχρι τώρα, σε λιγότερο από ένα μήνα, φτάνει περίπου στο ποσό των 12 εκ. ευρώ.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Γιατί η διοίκηση του ΟΛΠ δεν προχωρά σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και βοηθημάτων, προκειμένου να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο και να κηρυχθεί παράνομη, άκυρη και καταχρηστική η απεργία των λιμενεργατών;
  1. Γατί δεν ικανοποιείτε το αίτημα των απεργών υπαλλήλων της ΟΛΠ Α.Ε να μεταταγούν, βάσει της πρόσφατης διάταξης, που ψηφίσατε και η οποία υλοποιείται με απόφασή σας;
  1. Σε τι ύψος ανέρχονται οι μηνιαίες καθαρές αποδοχές των εργαζομένων του ΟΛΠ.
  1. Έχει υπολογιστεί το κόστος αξίωσης οικονομικών αποζημιώσεων από το Δημόσιο που θα εγείρουν οι εταιρείες επικαλούμενες διαφυγόντα κέρδη;

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: