Τσίπρα, το λιμάνι… έφυγε! – Υπεγράφη η πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ
Επίσημη τελετή στο Ζάππειο
Η China COSCO Shipping Corporation Limited υπέγραψε σήμερα τη Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών και τη Συμφωνία Μετόχων με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την απόκτηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), επισφραγίζοντας ένα σπουδαίο ορόσημο αυτής της στρατηγικής επένδυσης. Η συμφωνία αποτελεί την πρώτη που υπογράφεται από την China COSCO Shipping κατόπιν της εγκαθίδρυσής της και μια εμβληματική πρωτοβουλία για την επέκταση του παγκόσμιου δικτύου του Ομίλου.
Την τελετή της υπογραφής φιλοξένησε το γραφείο του Έλληνα Πρωθυπουργού, ενώ ακολούθησε εορταστική εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο. Παρευρέθηκαν, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο Zou Xiaoli (Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα), ο Στέργιος Πιτσιόρλας, (πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ), ο Xu Lirong (πρόεδρος της China COSCO Shipping), καθώς και άλλοι εκπρόσωποι του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου, τόσο της Κίνας όσο και της Ελλάδας, παρευρέθηκαν την τελετή.
Η υπογραφή αυτών των συμφωνιών ανέρχεται σε μια επένδυση 368,5 εκατ. ευρώ για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.
Ο Xu Lirong, πρόεδρος της China COSCO Shipping, δήλωσε:
«Η China COSCO Shipping υλοποιεί επενδύσεις υψηλής ποιότητας στο λιμάνι από το 2009. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η China COSCO Shipping έχει ενισχύσει με επιτυχία την ανταγωνιστικότητα και τη σημασία του Πειραιά στη διεθνή αγορά ναυτιλίας, και έχει συμβάλει ενεργά στην τοπική οικονομική ανάπτυξη. Ο Πειραιάς είναι πλέον ένας σύγχρονος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων μεγάλης κλίμακας με κορυφαίες τεχνολογίες, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι των δύο τελευταίων ετών ανάμεσα στα κορυφαία 100 εμπορευματικά λιμάνια παγκοσμίως, καθώς και ένας σημαντικός κόμβος για πολλές διεθνείς μεταφορικές εταιρείες στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η China Cosco Shipping θα κεφαλαιοποιήσει τη στρατηγική ευκαιρία που παρουσιάζει η πρωτοβουλία “One Belt, One Road”, ξεκινώντας δυναμικά μια νέα σειρά επενδύσεων σε υποδομές και λειτουργίες, που θα εξορθολογίσουν πλήρως τις επιδόσεις του λιμανιού και θα βοηθήσουν τον ΟΛΠ να αξιοποιήσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του και να καταστεί ένα από τα κορυφαία λιμάνια στην Ευρώπη. Η China COSCO Shipping δεν θα λειτουργεί απλώς ένα υπερσύγχρονο λιμάνι που θα συνδέει το εμπόριο της Ασίας και της Ευρώπης, αλλά επιπλέον θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα συνδράμει στην ενδυνάμωση της ελληνικής οικονομίας».
Ο Zou Xiaoli, πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, είπε τα εξής:
«Η σημερινή συμφωνία σηματοδοτεί ένα ιστορικό ορόσημο για την Σινο-Ελληνική φιλία και τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών σε πολλαπλά επίπεδα. Με τον στόλο και την τεχνική εξειδίκευση της China COSCO Shipping, η Ελλάδα θα γίνει η κορυφαία πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, και οι εξαγωγές της Ελλάδας προς την Κίνα θα ενισχυθούν περαιτέρω. Οι λαοί μας έχουν μια μακρά παράδοση στη ναυτιλία, η οποία χρονολογείται από την αρχαιότητα. Οι στόλοι και η ναυτιλιακή τεχνογνωσία της Ελλάδας και της Κίνας είναι γνωστά σε όλο τον κόσμο για την ικανότητα και τη δυναμική τους, επομένως το να ενώνουμε τις δυνάμεις μας είναι απόλυτα φυσιολογικό. Την ίδια στιγμή η συμφωνία διευρύνει ουσιαστικά τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες».
Δήλωση προέδρου ΕΣΕΕ & ΕΒΕΠ
Με αφορμή τη σημερινή εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο για την υπογραφή της Συμφωνίας ΤΑΙΠΕΔ-COSCO, που αφορά στη μεταβίβαση του 51% συν 16% των μετοχών της Ο.Λ.Π. Α.Ε., ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε:
«Με την υπογραφή, πραγματοποιήθηκε άλλο ένα σημαντικό βήμα για την επιτυχή ολοκλήρωση υλοποίησης της Συμφωνίας, η οποία ευελπιστούμε ότι, θα ενεργοποιήσει τα ξένα κεφάλαια, ώστε να βάλουν ξανά την καταπονημένη ελληνική αγορά στον επενδυτικό τους χάρτη. Οι επενδύσεις που προτίθεται και έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει η COSCO για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά, την Κρουαζιέρα και τη Ναυπηγοεπισκευή, μέσα στα επόμενα χρόνια, πρέπει να μετουσιωθούν σε πράξεις, καθώς μπορούν να συμβάλουν στην αναζωογόνηση της ελληνικής οικονομίας, έπειτα από 7 χρόνια ατέρμονου κύκλου ύφεσης, αλλά και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
»Άλλωστε, το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας, λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής του θέσης, θεωρείται «κλειδί» για την είσοδο των κινεζικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς βρίσκεται στο θαλάσσιο δρόμο, που ενώνει τις αγορές της Ασίας με εκείνες της Ευρώπης, μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Όμως, για την από εδώ και πέρα ανάπτυξή του και την εξαντλητική εκμετάλλευση των προοπτικών του, δεν αρκεί η πλεονεκτική θέση, που του προσφέρουν οι δρόμοι του παγκόσμιου, θαλάσσιου εμπορίου. Χρειάζεται δουλειά, εργασιακή ειρήνη και συνεχής προσπάθεια, με περαιτέρω βελτίωση των υποδομών του, παροχή ελκυστικότερων υπηρεσιών, ταχύτητα κινήσεων, μείωση των γραφειοκρατικών εμποδίων, σταθερότητα θεσμικού πλαισίου κ.ά. Ήρθε η ώρα, να σταματήσει ο Πειραιάς, να πληρώνει λάθη, αποκομίζοντας μόνο τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία του».