Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

«Ναυμαχία» στο Αιγαίο και απεργία πείνας εφοπλιστή με… παντεσπάνι, για χάρη της Σαντορίνης!

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 01/03/2018

Ευρεία σύσκεψη στο Ναυτιλίας

Τ/Π |> “Ναυμαχία” στις ελληνικές θάλασσες, μετά την “τρικυμία” που προκάλεσε η απεργία πείνας εφοπλιστή (!), επειδή δεν έδιναν “πράσινο φως” στην εταιρεία του για να συμμετέχει σε δρομολόγια, αν και δεν διέθετε βασικό τυπικό προσόν! Και σήμερα το μεσημέρι, ο υπουργός Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλής θα συναντηθεί με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές προκειμένου να εξευρεθεί λύση…

Συγκεκριμένα πρόκειται για τον εφοπλιστή Γιώργου Στεφάνου της Golden Star Ferries, που θέλει να μπει η εταιρεία του στα δρομολόγια Σαντορίνη και επ’ αυτού αντιδρούν οι άλλες εταιρείες, που πραγματοποιούν δρομολόγια, αλλά και ο δήμαρχος του νησιού. Ως αιτίες της άρνησης προσάπτονται το ότι το αίτημα της Golden Star Ferries είναι εκπρόθεσμο και πως έχει υποστεί σοβαρά ρήγματα ο προβλήτας του λιμανιού της Σαντορίνης, για να δεχτεί ελλιμενισμό και άλλων πλοίων.

Η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για το θέμα των δρομολογίων στη Σαντορίνη, αναφέρει:

«Με αφορμή τη δημοσιότητα που έδωσε η εταιρία Golden Star Ferries στο θέμα σχετικά με τα δρομολόγια των πλοίων της και μετά από ενημέρωση που είχε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το Δήμαρχο Σαντορίνης, για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το λιμάνι του νησιού, ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ζήτησε από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου να στείλει τεχνικό κλιμάκιο στο νησί, ώστε να προσδιοριστεί το πρόβλημα και να βρεθεί λύση. Έτσι κι έγινε, ενώ παράλληλα ακολούθησαν συσκέψεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, υπηρεσιακούς παράγοντες, αλλά και με εκπροσώπους της εταιρίας. Στις συσκέψεις αποφασίστηκε να εκδοθεί πρώτα η τεχνική έκθεση για το λιμάνι της Σαντορίνης και στη συνέχεια να αναζητηθεί λύση για το θέμα των δρομολογίων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η διαμαρτυρία του κ. Γιώργου Στεφάνου στο Υπουργείο. Αύριο έχει οριστεί συνάντηση των εμπλεκομένων πλευρών προκειμένου να βρεθεί συμβιβαστική λύση μεταξύ των ενδιαφερομένων εταιριών».

Εν τω μεταξύ, χθες το απόγευμα, οι εκπρόσωποι των εταιρειών Sea Jets και Aegean Speed Lines, σε κοινή συνέντευξη Τύπου κατήγγειλαν την τακτική των αδελφών Στεφάνου της Golden Star Ferries και χαρακτήρισαν την απεργία πείνας «μαϊμού, που κράτησε 16 ώρες με παντεσπάνι».

Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος της Sea Jets Μάριος Ηλιόπουλος (φωτό), οι αιτήσεις της Golden Star Ferries υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα και κατά τρόπο “πειρατικό”, αφού δεν τηρήθηκαν οι καταληκτικές προθεσμίες που θέτει σαφώς ο σχετικός νόμος 2932/2001.

«Παίζεται σήμερα θέατρο του παραλόγου με μια απεργία που είναι ντροπή για τον χώρο μας. Εκτός από το ό,τι μιλάμε για “απεργία – μαϊμού”, παράλληλα έχουν τεθεί εκβιαστικά διλήμματα από την πλευρά των αδελφών Στεφάνου ότι δήθεν 300 εργαζόμενοι θα μείνουν στον δρόμο. Έχουν ήδη τρία δρομολογημένα πλοία οπότε κανείς δεν θα μείνει στον δρόμο… Οποιοσδήποτε εργαζόμενος εκβιαστεί από οποιονδήποτε η Sea jets θα τον πάρει στην αγκαλιά της… », δήλωσε ο Μάριος Ηλιόπουλος.

Όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών, δεν πρέπει να γίνει το Αιγαίο «μπάτε σκύλοι αλέστε», αλλά να υπάρχει σχεδιασμός και σταθερότητα.

Προηγουμένως, είχε πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Ν. Σαντορινιό, σε μια προσπάθεια να λυθεί το θέμα. Η απεργία είχε λήξει και συμφωνήθηκε να στείλει η Golden Star Ferries τροποποιημένο δρομολόγιο, χωρίς την Σαντορίνη, μέχρι να εξετασθεί το πρόβλημα που παρουσιάζει ο προβλήτας του λιμανιού του νησιού.

Ο Μάριος Ηλιόπουλος, ήταν κατηγορηματικός ως προς το μη νόμιμο των αιτήσεων που έχει καταθέσει η Golden Star Ferries, τονίζοντας:

«Όποια εταιρεία καταθέτει αίτημα εμπρόθεσμα μπορεί να πάρει όποιο δρομολόγιο θέλει, με όποιο πλοίο θέλει, όπου θέλει. Δεν δεχόμαστε, όμως, διακρίσεις εις βάρος των πλοιοκτητών. Κανείς επιχειρηματίας δεν θέλει τυχοδιωκτικά δρομολόγια».

Επίσης ο κ. Ηλιόπουλος επέμεινε για την τήρηση της νομιμότητας και δήλωσε ότι αν δεν τηρηθεί, η εταιρεία του θα φύγει από το Αιγαίο και θα δρομολογήσει τα πλοία της στο εξωτερικό. Και όπως είπε ήδη η εταιρεία του έχει δύο πλοία στις Αζόρες..

Από την πλευρά του ο c/o της Aegean Speed Lines Γ. Δεπάστας επεσήμανε:

«Όλα τα δικά μας δρομολόγια έχουν ήδη δηλωθεί σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Με βάση τα πλοία, την χωρητικότητά τους και την ταχύτητα τους, επιλέξαμε ποια δρομολόγια θα κάνουμε με τα δικά μας πλοία. Χαράξαμε τη δική μας τιμολογιακή και εμπορική πολιτική.

 Αρχίζουμε δρομολόγια στις 30 Μαρτίου και ένα μήνα πριν εμφανίζεται η Golden Star Ferries με δύο ταχύπλοα και απαιτεί να δρομολογηθούν πάνω στην ίδια γραμμή και την ίδια ώρα με μας. Ποιος κοινός νους μπορεί να αποδεχθεί κάτι τέτοιο;».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: