Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ για την “υπόθεση παραποίησης” εκπεμπόμενων ρύπων από την VW

ΕU στις 01/06/2017

Ανακοίνωση

|> Για το “τι κρύβεται;” πίσω από την “υπόθεση παραποίησης” των εκπεμπόμενων ρύπων από τη Volkswagen, εξέδωσε ανακοίνωση η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, στην οποία αναφέρεται:

Τον Μάρτιο του 2017 η Εξεταστική επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που είχε συγκροτηθεί μετά το σκάνδαλο των παραποιημένων εκπομπών ρύπων οχημάτων δημοσίευσε την έκθεση – πόρισμα στο οποίο κατέληξε, το οποίο και υπερψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2017 στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Τo ζήτημα των παραποιημένων εκπομπών ρύπων από την Volkswagen και άλλες Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ήρθε στο φως της δημοσιότητας απ’ την Αμερικανική Περιβαλλοντική Υπηρεσία EPA, και αποτελεί μια ακόμα πράξη του δράματος στον οικονομικό πόλεμο ΗΠΑ – ΕΕ, μετά το ζήτημα της φορολόγησης της Apple στην Ιρλανδία και της αντιπαράθεσης ΗΠΑ – Deutche Bank. Εκφράζει, τελικά, τη διαπάλη των μονοπωλιακών ομίλων, σε ΕΕ και ΗΠΑ, για την διαχείριση των βαρών της καπιταλιστικής κρίσης και των κερδών της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

Συγχρόνως, κορυφώνονται οι ανταγωνισμοί που αφορούν νέες τεχνολογίες στους κινητήρες diesel, με χαμηλότερα όρια εκπομπής ρύπων και τις νέες «πράσινες» τεχνολογίες των αυτοκινήτων «εναλλακτικών» καυσίμων (ηλεκτροκίνητα, υγραεριοκίνητα κλπ), στα οποία οι ΗΠΑ έχουν σχετικό προβάδισμα σε σχέση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ.

Τα διάφορα «πράσινα όρια» και γενικότερα οι κρατικές ρυθμίσεις περιβαλλοντικής προστασίας αποτελούν ουσιαστικά ιδιότυπους μηχανισμούς οικονομικού προστατευτισμού, καθώς αποκλείουν εισαγωγές στη βάση παρέκκλισης απ’ αυτά και γενικότερα μηχανισμούς εμπορικού πολέμου για την κυριαρχία των μονοπωλιακών ομίλων τους στις αγορές σε βάρος των αντίστοιχων των ανταγωνιστικών τους κέντρων. Οι διαφορές στα πρότυπα εκπομπών EPA και ΕΕ και η ιστορία τους, αντανακλούν ακριβώς τις διαφορετικές πορείες των αυτοκινητοβιομηχανιών σε ΕΕ και ΗΠΑ.  Οι ΗΠΑ είναι αυστηρότερες στις εκπομπές από diesel για να αποκλείσουν τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, η ΕΕ αυστηρότερη στις εκπομπές CO2 για να αποκλείσει τα αμερικανικά.

Η όλη υπόθεση αναδεικνύει τους μεγάλους ανταγωνισμούς ανάμεσα στους μονοπωλιακούς ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας ΕΕ και ΗΠΑ, στο πλαίσιο των οποίων βγήκε στην επιφάνεια η εν λόγω υπόθεση.

Σ’ αυτό το πλαίσιο κινείται  και το ψήφισμα – πόρισμα του Ευρωκοινοβουλίου, που ουσιαστικά «βγάζει λάδι» τους μονοπωλιακούς ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα όργανα της ΕΕ και τις αστικές κυβερνήσεις.

Το ψήφισμα επιχειρεί να εμφανίσει τη στάση της Επιτροπής και των κυβερνήσεων ως προϊόν «παραλείψεων» ή ως «έλλειψη επαρκούς τεχνικής πραγματογνωσίας στις υπηρεσίες της Επιτροπής».  Η αλήθεια όμως είναι ότι η μεγάλη καθυστέρηση στην ανάπτυξη των δοκιμών σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης δεν οφείλονταν σε τεχνικούς – διοικητικούς λόγους, αλλά  ήταν συνειδητή επιλογή των οργάνων της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων για να στηρίξουν τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων της αυτοκινητοβιομηχανίας τους στον ανταγωνισμό της με αυτήν των ΗΠΑ.

Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι κάθε αστικό κράτος, κάθε διακρατική ένωση του κεφαλαίου, όπως η ΕΕ, ενεργούν για να στηρίζουν τα συμφέροντα των επιχειρήσεων κάθε κλάδου κι όχι μόνο της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε σχέση με αυτά των ανταγωνιστών τους, σε βάρος της λαϊκής υγείας, του περιβάλλοντος κλπ.

Πραγματικό σκάνδαλο των σκανδάλων είναι ο ίδιος καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής, όπου μοναδικό κίνητρο της παραγωγής είναι το κέρδος, που βασίζεται στην εκμετάλλευση.  Γι’ αυτό ο μοναδικός δρόμος για τη λαϊκή ευημερία και την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων δεν είναι άλλος από αυτόν που οδηγεί στην ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων για να πάρουν οι εργαζόμενοι στα χέρια τους την εξουσία και τον πλούτο που παράγουν.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: