Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Συγκρατημένη αισιοδοξία για το master plan του ΟΛΠ

“Όταν η πόλη αντιστέκεται μπορεί να φρενάρει τα σχέδια τους”, δηλώνει ο Χρήστος Βρεττάκος

|> Σχετικά με τις εξελίξεις με την απόφαση της ΕΣΑΛ, από τον δήμο Κερατσινίου Δραπετσώνας, εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση-δήλωση του δημάρχου Χρήστου Βρεττάκου, με τίτλο “Όταν η πόλη αντιστέκεται μπορεί να φρενάρει τα σχέδια τους”:

Η απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) να απορρίψει  την πρόταση για επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας και την  πρόταση για επέκταση του container terminal, με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan της Cosco, βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν μας καθησυχάζει.

Η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ είναι προφανώς αποτέλεσμα των σφοδρών αντιδράσεων που προκάλεσαν τα σχέδια μετατροπής του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά σε αποκλειστικό χώρο εργασιών της Cosco, με αποκλειστικό γνώμονα τα οικονομικά συμφέροντα του ιδιώτη επενδυτή. Ωστόσο η απόφαση της ΕΣΑΛ έχει να κάνει με την ανετοιμότητα των εμπλεκόμενων πλευρών για ένα τέτοιο έργο, καθώς όπως διέρρευσε στον Τύπο  «η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της ΕΣΑΛ μη υλοποιήσιμη, καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες». Η παραδοχή αυτή μας θέτει σε ετοιμότητα και μπροστά σε νέα καθήκοντα, ώστε όποτε και όταν επανέλθει με κάθε τρόπο η πρόταση της Cosco που υποβαθμίζει την πόλη, το περιβάλλον και τις ανθρώπινες ζωές, να δώσουμε εμείς την τελική απάντηση.

Ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας από την πρώτη στιγμή αντιστάθηκε στην προσπάθεια να εγκριθεί εν κρυπτώ το νέο master plan της Cosco, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα, αλλά και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες συντονισμού όλων των συναρμόδιων φορέων, των όμορων Δήμων, των δημοτικών παρατάξεων και των κινημάτων πόλης.

Είμαστε χαρούμενοι γιατί σε πρώτη φάση σταματήσαμε όλοι μαζί μια επιθετική ενέργεια απέναντι στην πόλη και τους κατοίκους της. Όμως δεν εφησυχάζουμε. Το επόμενο διάστημα, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε από κοινού με την τοπική κοινωνία, τους φορείς και συλλόγους της περιοχής, για ένα λιμάνι που θα λειτουργεί με προτεραιότητα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όχι το κέρδος του ιδιώτη επενδυτή σε βάρος της πόλης, των πολιτών, του περιβάλλοντος και των εργασιακών δικαιωμάτων. Με αυτές τις προτεραιότητες θα πορευτούμε στους μεγάλους και κρίσιμους αγώνες που έχουμε μπροστά μας.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: