Ο “Grimaldi” για την τραγωδία στο πλοίο “Euroferry Olympia”
Τι αναφέρει στην απάντησή του για τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος
|> Νάπολη, 20 Φεβρουαρίου 2022: Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο Όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.
Όπως και τα άλλα πλοία του Ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του Ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του Ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του Ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ.
Ποιός είναι ο όμιλος Grimaldi
Ο Όμιλος Grimaldi, με έδρα τη Νάπολη, διαθέτει ένα στόλο άνω των 130 πλοίων και απασχολεί περίπου 15.000 άτομα. Ανήκει εξ ολοκλήρου στην οικογένεια Grimaldi και είναι ένας πολυεθνικός όμιλος logistics που ειδικεύεται στην εκμετάλλευση πλοίων roll-on/roll-off, πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων και πορθμείων. Αποτελείται από επτά ναυτιλιακές εταιρείες, και συγκεκριμένα: Grimaldi Deep Sea, που δραστηριοποιείται στις μεταφορά κυλιόμενου φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων στις γραμμές του Ατλαντικού και μεταξύ Μεσογείου και Δυτικής Αφρικής, Grimaldi Euromed, που ειδικεύεται στη μεταφορά κυλιόμενων εμπορευμάτων στην Ευρώπη, στους θαλάσσιους αυτοκινητόδρομους και στη μεταφορά επιβατών στη Μεσόγειο με το εμπορικό σήμα Grimaldi Lines, Atlantic Container Line, η οποία προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων και κυλιόμενο φορτίο μεταξύ της Βόρειας Αμερικής και της Βόρειας Ευρώπης,Malta Motorways of Sea, πλοιοκτήτρια εταιρεία, Μινωικές Γραμμές, που δραστηριοποιείται στην Ελληνική ακτοπλοΐα για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών, Finnlines, που δραστηριοποιείται στη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ των χωρών της Βόρειας και της Βαλτικής Θάλασσας, Trasmed GLE, που δραστηριοποιείται στη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ της ηπειρωτικής Ισπανίας και των Βαλεαρίδων Νήσων. Οι θαλάσσιες συνδέσεις αποτελούν τον πυρήνα μιας προηγμένης εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία περιλαμβάνει λιμενικούς τερματικούς σταθμούς και οδικές μεταφορικές εταιρείες. Οι πάνω από 20 λιμενικοί τερματικοί σταθμοί που ανήκουν/διαχειρίζεται ο όμιλος Grimaldi βρίσκονται σε 12 χώρες σε όλο τον κόσμο. Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Σουηδία, Φινλανδία, Δανία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Αίγυπτος, Καμερούν, Νιγηρία, Μπενίν. Most of these terminals are fitted with Pre-Delivery Inspection (PDI) facilities, warehouses and workshops. Οι περισσότεροι από αυτούς τους τερματικούς σταθμούς είναι εξοπλισμένοι με εγκαταστάσεις επιθεώρησης πριν από την παράδοση (PDI), αποθήκες και εργαστήρια.