Σαν… ψέματα, ότι από το μεσημέρι ο Πειραιάς θα έχει Μετρό!
Στις 10:30’ στο σταθμό ‘’Δημοτικό Θέατρο’’ γίνονται τα εγκαίνια από τον Πρωθυπουργό και στις 2 μμ αρχίζουν τα δρομολόγια!
|> Ιστορική η σημερινή Δευτέρα για τον Πειραιά, αφού μετά από τόσα χρόνια οι κάτοικοι του Πειραιά, εφ’ ενός βλέπουν να αποκτούν το πολυπόθητο Μετρό και αφ’ ετέρου να ‘’παίρνει ανάσα’’ το κέντρο της πόλης τους.
Δευτέρα 10 Οκτωβρίου ξημερώνει αύριο και στις 10:30’ στον σταθμό ‘’ Δημοτικό Θέατρο’’ γίνονται τα επίσημα εγκαίνια της Γραμμής ‘’3’’ από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ στις 2 το μεσημέρι αρχίζουν τα κανονικά δρομολόγια.
Όπως είναι γνωστό ο Πειραιάς απέκτησε τρεις σταθμούς Μετρό, που εκτός του ‘’Δημοτικού Θεάτρου’’ είναι ο κεντρικός σταθμός ‘’Πειραιάς’’ και ο σταθμός ‘’Μανιάτικα’’. Ένα μεγάλο έργο, για το οποίος όμως δεν υπολογίστηκε ότι βρέθηκαν εκτός η πυκνοκατοικημένη περιοχή της Καλλίπολης και κυρίως δεν εξυπηρετούνται τα δύο νοσοκομεία ‘’Τζάνειο’ και ‘’Μεταξά’’.
Με την αναδιοργάνωση των συγκοινωνιών ελπίζεται ότι θα βρεθεί τρόπος ώστε να εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά καλύτερα η Καλλίπολη και τα δύο μεγάλα νοσοκομεία.
Πάντως, από τον ανασχηματισμό που έχει ανακοινώσει ο ΟΑΣΑ, δεν προκύπτει διαφοροποίηση για την Καλλίπολη, αλλά και για την Καστέλλα η οποία εξυπηρετείται με τρόλεϋ ανά μισή ώρα!
Συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΑ ανασχεδίασε τις λεωφορειακές γραμμές στην ευρύτερη περιοχή για τη διασύνδεση των δήμων στις περιοχές που βρίσκονται οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό, ως εξής:
- Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω – Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
- Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό – Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με τη λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.
- Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του Μετρό «Κορυδαλλός».
- Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη – Νίκαια – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του Μετρό «Νίκαια».
- Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών Μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των τριών νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.
Όμως αυτό που δίνει ελπίδες για Καλλίπολη, νοσοκομεία και Καστέλλα, είναι το γεγονός ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της Γραμμής ‘’3’’.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους με τη λειτουργία των τριών σταθμών του Πειραιά προβλέπεται -σε ημερήσια βάση- αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό 132.000 πολίτες, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους. Σημειώνεται δε, ότι ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι (σταθμός ‘’Πειραιάς’’) μέχρι το Αεροδρόμιο θα διανύεται σε 55’ λεπτά, ενώ από το Δημοτικό Θέατρο στην πλατεία Συντάγματος, μόνον 13’ λεπτά!
Σημειώνεται, πως η Γραμμή 3 (‘Αγία Μαρίνα – Πειραιάς) περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνολικά δε από το Δημοτικό Θέατρο έως την Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο, αριθμεί πλέον 27 σταθμούς!
Τέλος, σύμφωνα με την ‘’Αττικό Μετρό’’, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730 εκατ. ευρώ για εξυπηρέτηση των περιοχών του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής: Νίκαιας, Κορυδαλλού, Αγ. Βαρβάρας.