Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Προσφορά Τσάκου για να μη χάσουμε τη ναυτοσύνη μας

ΕΠΙΣΤΗΜΗ,ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 19/09/2018

Ιδρύθηκε στη Χίο το πρώτο μη κερδοσκοπικό ιδιωτικό  Ναυτικό Λύκειο

Του Δημ. Καπράνου από την “Εστία” |>Αν δεν ενεργήσουμε όσο υπάρχει ακόμα χρόνος ώστε να αποφευχθεί το σπάσιμο του κρίκου ναυτιλίας και Ελλήνων, Ελλήνων και ναυτιλίας, τότε θα στερηθεί η ναυτιλία μας από το βασικό ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, που είναι το ανθρώπινο δυναμικό και η ναυτοσύνη μας – γεγονός που θα σπεύσουν να επωφεληθούν εις βάρος μας οι καραδοκούντες ανταγωνιστές μας“.

Ακούγοντας αυτά τα λόγια από τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο, στα εγκαίνια του Ιδιωτικού (επί τέλους!) Ναυτικού Λυκείου TEENS στην πόλη τη Χίου, σκεπτόμουν ότι είναι ένας από τους (πολύ) λίγους πια μεγάλους Έλληνες εφοπλιστές, που “πονάει” το ελληνικό βαπόρι και κατά συνέπεια πιστεύει στον Έλληνα Ναυτικό.

Γιατί-το βλέπουμε πια καθαρά- είναι ολοφάνερο -ότι οι περισσότεροι Έλληνες επιχειρηματίες της θάλασσας, “θέλουν να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο” και προτιμούν τα πληρώματα-πακέτα, φθηνότερα των ελληνικών, αλλά όχι πολύ πια, που τα στέλνουν γραφεία, με τα οποία “έχουν να κάνουν” οι οικονομικές υπηρεσίες των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών.

Παίρνεις πλήρωμα-πακέτο και “καθαρίζεις”. Βεβαίως, αν πέσεις στην “στραβή”, το “πακέτο” θα κάνει τα “στραβά μάτια” και δεν θα ψάξει για “πατέντες” όπως θα κάνει ο Έλληνας, προκειμένου “να το πάει το βαπόρι”.

Αλλά όλα ετούτα ανήκουν στο παρελθόν.! Στο κάτω- κάτω  πόσοι από τους νεότερους Έλληνες εφοπλιστές έχει γνώση του τί σημαίνει γέφυρα, κουβέρτα, μηχανοστάσιο;

Γι αυτό και το ευχαριστήθηκα αυτό το “event’ της Χίου και χάρηκα που είδα τον καπετάνιο να χαμογελάει σαν παιδί, να χαίρεται και να καμαρώνει, καθώς μιλούσε στα είκοσι πρώτα παιδιά,  της Α’ Λυκείου.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

«Οραματιζόμαστε το λύκειο σαν έναν πυρήνα γνώσης, αριστείας και προόδου που θα σας εφοδιάσει με στέρεες βάσεις σε ήθος, αξίες και γνώσεις, ώστε να αναδειχθούν άξια στελέχη της ναυτιλίας μας και χρήσιμα μέλη της ελληνικής κοινωνίας. Εμείς, ενώ θα επιδιώκουμε να καλλιεργήσουμε τις δεξιότητες και ικανότητές σας ώστε να επιτύχετε επαγγελματικά, θα σας παραστεκόμαστε με πατρική στοργή και αγάπη σε κάθε σας βήμα. Θα σας υποστηρίζουμε και καθοδηγούμε στον δρόμο της αρετής και της γνώσης, ευχόμενοι οι επιδόσεις σας να είναι τέτοιες ώστε να μας ενθαρρύνουν να συνεχίσουμε τη στήριξή μας στη συνέχεια των σπουδών σας και στη μετέπειτα σταδιοδρομία σας στους κόλπους της ναυτιλίας μας. Είστε πολύ τυχεροί που μπαίνετε στη ναυτιλία μας σε μια εποχή που από άποψης χωρητικότητας και αριθμού πλοίων η ηγετική θέση της αναγνωρίζεται παγκοσμίως. Με 4.500 πλοία στα χέρια των Ελλήνων, οι θάλασσες και οι ωκεανοί της υφηλίου είναι δικοί σας, βγείτε στη θάλασσα και κατακτήστε τον κόσμο!».

Το Ιδιωτικό Ναυτικό Λύκειο «Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών -Tsakos Enhanced Education Nautical School (TEENS)»,  υποδέχθηκε τα πρώτα 20 παιδιά και σε πλήρη ανάπτυξη θα μπορεί να φιλοξενεί 60 σπουδαστές πρώτης, δευτέρας και τρίτης Λυκείου.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βλήμα, καθώς η Ιδιωτική Ναυτική Εκπαίδευση τέθηκε υπό διωγμό από τις κυβερνήσεις Ράλλη (1980-81) και Α. Παπανδρέου (1982) και καταργήθηκε, με έναν άκομψο, αντιδημοκρατικό και βάναυσο τρόπο, προς χάρη μιας ομάδας σκληρών συνδικαλιστών-καθηγητών (ο Θεός να τους κάνει)  των δημοσίων σχολών Εμπορικού Ναυτικού, προς τις οποίες παρεσχέθη μια ολοκληρωτικού τύπου κρατική- μονοπωλιακή ασυλία.

Και χάθηκαν οι τόσες και καλές Σχολές, από τις οποίες αποφοίτησαν χιλιάδες Ελληνόπουλα, πολλά από τα οποία εξελίχθηκαν σε εφοπλιστές, αρχιπλοιάρχους και μεγάλα ναυτιλιακά στελέχη (επί κεφαλής Νηογνωμόνων, Τραπεζών κ.λ.π).

Η ίδρυση και λειτουργία, λοιπόν, του TEENS,  ανοίγει πλέον διάπλατα τον φάκελο “Ναυτική Εκπαίδευση”.

Και τώρα θα δούμε “πόσα απίδια πιάνει ο σάκος” και αν είναι αλήθεια ή αν είναι μόνο λόγια, όσα η ΕΕΕ κατά καιρούς διατείνεται, περί των “πολλών νέων Ελλήνων, που σήμερα πλήττονται από την ανεργία και επιθυμούν να βρουν επαγγελματική διέξοδο στη θάλασσα”.¨

Για να δούξουμε, θα ξαναζωντανέψει η “Τέχνη” του ναυτικού μέσα από τα Ναυτικά Λύκεια (Κρατικά και Ιδιωτικά);  Θα μπορούν, υπό προϋποθέσεις ,οι απόφοιτοι ενός ναυτικού λυκείου να φτάνουν μέχρι τον βαθμό του πλοιάρχου Α και του Α’ μηχανικού χωρίς να απαιτείται η φοίτησή του σε “Ακαδημία” (έλα Χριστέ και Παναγιά)  Εμπορικού Ναυτικού;

Θα αρθεί η ( τουλάχιστον περίεργη) πρόσφατη ρύθμιση που καταργεί την δυνατότατα κάλυψης του 30% των θέσεων των ΑΕΝ από απόφοιτους λυκείου και επιβάλλει την εισαγωγή στις “Ακαδημίες” μέσω πανελληνίων εξετάσεων, κάτι που στερεί από πολλά νέα παιδιά  την δυνατότητα να βγουν στο ναυτικό επάγγελμα;

Θα δούμε να εφαρμόζεται ένα νέο σύστημα, το οποίο  θα δίνει τη δυνατότητα στον νέο που επιθυμεί να μπαρκάρει, να μπορεί να το κάνει, χωρίς να εμποδίζεται η επαγγελματική του ανέλιξη μέχρι του βαθμού του πλοιάρχου Α και του πρώτου μηχανικού;

Όλα τα ανωτέρω ερωτήματα τίθενται  πλέον ανοιχτά με την ίδρυση και μόνο του πρώτου ιδιωτικού ναυτικού λυκείου .

Κι αυτό το ξέρει καλά ο καπετάν Παναγιώτης και οι συνεργάτες του. και το όραμα δεν σταματά, φυσικά, στο Λύκειο, αλλά και περιλαμβάνει και την ανώτερη βαθμίδα, αν αυτό χρειαστεί.

Κι αυτό τόνισε, παρουσία του γιου του Νίκου, και του εγγονού του Παναγιώτη Ν. Τσάκου, στην ομιλία του ο καπετάνιος: « Πρέπει να αποφευχθεί ο αφελληνισμός της ελληνικής ναυτιλίας, εξαιτίας της ανησυχητικά φθίνουσας πορείας, που, χρόνια τώρα, ακολουθεί το ναυτεργατικό δυναμικό της πατρίδας μας».

Όσο για το Λύκειο, πρόκειται για ένα άρτιο εκπαιδευτήριο, εξοπλισμένο με τα τελειότερα τεχνικά και εκπαιδευτικά μέσα και είναι βέβαιο ότι με την δυνατή παρουσία του θα ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και θα  αναβαθμιστεί και η δημόσια τεχνική (ναυτική) εκπαίδευση.

Μακάρι να βρει μιμητές η προσπάθεια του καπετάν Παναγιώτη, της οικογένειας και των συνεργατών του. Είναι βέβαιο ότι έγινε ένα μικρό αλλά για την σημερινή Ελλάδα τεράστιο βήμα. Κι επειδή το έκανε ο όμιλος Τσάκου, μπορεί πολύ εύκολα να εξελιχθεί σε άλμα! Καλορίζικο!

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: