Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

‘’Περάστε κόσμε!’’… από αύριο που αρχίζουν οι χειμερινές εκπτώσεις

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 08/01/2023

Ο εμπορικός κόσμος ελπίζει ότι οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν στις προσφορές – Συμβουλές από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

|> Με καλοκαιρία… αρχίζουν αύριο Δευτέρα 9 Ιανουαρίου οι ‘’μακράς διαρκείας’’ χειμερινές εκπτώσεις και με την ελπίδα ότι θα ‘’ζεσταθούν’’ οι τσέπες των εμπόρων. Όπως προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, θα διαρκέσουν έως το τέλος του άλλου μήνα – Τρίτη 28 Φεβρουαρίου. Την δε Κυριακή 15 Ιανουαρίου, ορίζεται πως όλα τα καταστήματα θα είναι ανοικτά από 11 πμ έως 8μμ.

Σημειώνεται ότι με την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, μειώνονται συνολικά οι Κυριακές με ανοιχτά τα μαγαζιά και τα σούπερ μάρκετ και οι Κυριακές της χρονιάς με ανοιχτά καταστήματα είναι πέντε, όπως:

  • 15 Ιανουαρίου 2023 – Η α’ Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων
  • 09 Απριλίου 2023 – Κυριακή των Βαΐων
  • 16 Ιουλίου 2023 – Η α’ Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
  • 24 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα
  • 31 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν την Πρωτοχρονιά.

Συμβουλές για τις χειμερινές εκπτώσεις
από την
Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

Με αφορμή τις χειμερινές εκπτώσεις η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), με ανακοίνωσή της επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματα που έχουν κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:

  • Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
  • Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο τέσσερα τοις εκατό (4%) του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Τέλος η ΕΕΚΕ καλεί όσους καταναλωτές αντιμετωπίσουν προβλήματα, να επικοινωνήσουν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: