Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ολοκληρώθηκε η έκθεση “Paratoxic Paradoxes” (“Παρατοξικά Παράδοξα”) στο Μουσείο Μπενάκη

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ στις 07/06/2017

Για την περιβαλλοντική αφύπνιση

|> Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η έκθεση “Paratoxic Paradoxes” (“Παρατοξικά Παράδοξα”) που διεξήχθη από τις 22 Μαρτίου και ήταν μια συνδιοργάνωση της πρωτοβουλίας της Polyeco για τη Σύγχρονη Τέχνη (Polyeco Contemporary Art Initiative – PCAI) και του Μουσείου Μπενάκη, σε επιμέλεια της Νάντιας Αργυροπούλου.

Στην έκθεση “Paratoxic Paradoxes” παρουσιάστηκαν νέα έργα κινούμενης εικόνας (moving image) τα οποία προσέγγιζαν με διαφορετική και σύγχρονη οπτική ζητήματα πολιτικής οικολογίας και οικοκριτικής. Μέσα από τα έργα τους, έντεκα καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό εφάρμοσαν νέες μεθόδους για να αποσπάσουν το αντικείμενο της οικολογίας από τα στενά όρια του ακτιβισμού και της περιβαλλοντικής ατζέντας, και να το συνδέσουν με την έννοια της ικανοποίησης και παράλληλα της αφύπνισης της περιβαλλοντικής συνείδησης.

Ο ιδρυτής και εμπνευστής της πρωτοβουλίας της Polyeco για τη Σύγχρονη Τέχνη, Αθανάσιος Ι. Πολυχρονόπουλος σημειώνει: «Το Polyeco Contemporary Art Initiative επιδιώκει να γίνει ο αγγελιοφόρος της πεποίθησης ότι ο πολιτισμός παίζει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία περιβαλλοντικής αφύπνισης» και συμπληρώνει πως «η έκθεση αποτέλεσε το σημαντικότερο από τα βήματα που κάνει το PCAI με μια σειρά άλλων ενεργειών ώστε η τέχνη, που εκπροσωπεί και υποστηρίζει η πρωτοβουλία, να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση, όχι μέσω του φόβου και των ενοχών, άλλα αναδεικνύοντας πραγματικές ανησυχίες και επικοινωνώντας την επιστημονική γνώση μέσα από την λεπτότητα της καλλιτεχνικής έκφρασης».

Η έκθεση, που προσέλκυσε περισσότερους από 3.000 επισκέπτες, αποτέλεσε μια ιδανική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή άνθρωποι από διαφορετικούς χώρους, με κοινό τους άξονα το ενδιαφέρον τους για το περιβάλλον και την οικολογική τους ανησυχία. Την έκθεση επισκέφθηκαν εκπρόσωποι της τέχνης και των γραμμάτων, του επιχειρηματικού κόσμου και της πολιτικής, εκπρόσωποι φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, σχολεία και ομάδες φοιτητών, πλήθος δημοσιογράφων, καθώς και αρκετοί επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο που βρέθηκαν στην Αθήνα το διάστημα αυτό.

«Είναι σημαντική η συμβολή της Τέχνης στο διάλογο που αφορά τη σωστή διαχείριση των επικινδύνων αποβλήτων και αυτό επιδιώξαμε μέσα από τα “Παρατοξικά Παράδοξα”» σχολίασε ο Αθανάσιος Πολυχρονόπουλος με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη. «Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους καλλιτέχνες, τους συντελεστές και τους συνεργάτες μου για την υλοποίηση αυτής της παραγωγής. Όλοι υπερβάλλαμε εαυτόν για να καταστεί αυτή η έκθεση σημείο αναφοράς στην ιστορία του PCAI και της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Polyeco Group», κατέληξε στο μήνυμά του.

Στο πλαίσιο της δράσης του για το 2017, το PCAI υποστηρίζει τον εικαστικό και σκηνοθέτη Γιώργο Δρίβα που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 57η Διεθνή Έκθεση Τέχνης της Μπιενάλε Βενετίας, τον Μάϊο του 2017, που θα πραγματοποιηθεί από 13 Μαΐου έως 26 Νοεμβρίου 2017, με επιμελητή τον διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστη Ανδρεαδάκη. Η εικαστική εγκατάσταση του Γιώργου Δρίβα με τίτλο «Εργαστήριο Διλημμάτων» είναι μια αφηγηματική εγκατάσταση, βασισμένη στην τραγωδία του Αισχύλου «Ικέτιδες».

Το PCAI συμμετέχει επίσης ως πλατινένιος χορηγός στο Φεστιβάλ Αισχύλεια 2017, υποστηρίζοντας το έργο της Δανάης Στράτου “Πάνω στη Γη Κάτω από τα Σύννεφα”, που θα παρουσιαστεί από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο του 2017, στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας. Πρόκειται για μια μεγάλης κλίμακας in situ εγκατάσταση, ειδικά φτιαγμένη για το Παλαιό Ελαιουργείο και την Ελευσίνα. Με βασικά υλικά το χώμα και το νερό, και με κυρίαρχο μορφολογικό στοιχείο το πήλινο αγγείο, το έργο έρχεται σε διάλογο με την πλούσια ιστορική διαστρωμάτωση της Ελευσίνας από την αρχαιότητα ως τη μακροχρόνια βιομηχανική ιστορία της πόλης και τη δομή της σήμερα.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: