Κυριαρχούν παγκοσμίως οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο “dry cargo”
Κυρίαρχοι στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου παραμένουν οι Έλληνες. Σήμερα, ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 15,2% των φορτηγών και το 15,1% της χωρητικότητας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2014, σε ελληνικά συμφέροντα ανήκουν 1.752 πλοία επί συνόλου 11.555, που συνθέτουν την παγκόσμια δύναμη.
Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Marine Information Services, οι ισχυροί Έλληνες “φορτηγατζήδες” είναι οι:
– Πέτρος Παππάς (φωτό), Star Bulk με 66 πλοία
– Αγγελική Φράγκου, Navios με 65 πλοία
-Γιώργος Οικονόμου, Cardif και Dryships με 59
– Πήτερ Γεωργιόπουλος, Genmar-Genco με 53
– Βίκτωρ Ρέστης ,Enterprises 48 πλοία
– Γιάννης Αγγελικούσης, 48 πλοία
– Συμεών Παληός, Diana Shipping 40 πλοία
– Θεόδωρος Βενιάμης, Golden Union, 35 πλοία
– Μιχάλης Γκιόκας ,Navarone S.a, 35 πλοία
– Πόλυς Βάσου Χατζηιωάνννου, Safe Bulkers 33 πλοία.
Ακολουθούν η Άννα Αγγελικούση με τις Alpha/Amethyst/Pantehon με 32 πλοία, ο Μάρκος Νομικός με την Nomikos A.M. Transworld Maritime με 30 πλοία, ο Γιώργος Προκοπίου με τη Dynacom με 27 πλοία, ο Πήτερ Λιβανός με τη Euronav με 24, ο Διαμαντής Διαμαντίδης με τη Marmaras με 20, ο Όμιλος Λασκαρίδη με 20 όσα και ο Μιχάλης Μποδούρογλου με την Paragon ενώ 19 έχει ο Θανάσης Μαρτίνος με την Eastern Mediterranean Maritime.
Για τις ναυπηγήσεις, η Marine Information Services, αναφέρει στην πρώτη 5άδα βρίσκουμε τους Πέτρο Παππά με 30 συμβόλαια, Όμιλο Λασκαρίδη με 16, τον Θοδωρή Βενιάμη με 13, τον Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου με 10 και τον Μιχάλη Μποδούρογλου με επτά.