Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Η ανάπτυξη στο λιμάνι προκαλεί προβλήματα στο Πέραμα

Κατατίθεται από τον ΟΛΠ το… διορθωμένο master plan του λιμανιού -με απουσία του mall- και στη ναυπηγοεπισκευαστική κάτι σοβαρό συμβαίνει…

|> Έτοιμο προς κατάθεση από τον ΟΛΠ είναι το “βελτιωμένο” master plan του λιμανιού, με την κατασκευή τέταρτου προβλήτα, αλλά χωρίς το περιβόητο mall. Όμως τα σχέδια του ΟΛΠ (COSCO), προκαλούν κάποια προβλήματα στην εγχώρια ναυτιλιακή και ναυπηγική αγορά και ήδη σημειώνονται αντιδράσεις

Με τίτλο “Προς την ισχυρή ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά κινείται η COSCO με έμφαση στην υλοποίηση σημαντικών  επενδύσεων” το τravellingνews, αναφέρει:

Το νέο βελτιωμένο master plan του λιμανιού, που περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), αναμένεται να καταθέσει αύριο στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Το ύψος της νέας επένδυσης που θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του Προβλήτα I, υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η δυναμικότητά του θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα (capacity) του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.

Το master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης (επέκταση επιβατικού λιμένα, εργασίες επισκευής και συντήρησης υποδομών, επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων κ.λπ.), αλλά και τις πρόσθετες όπως αυτές έχουν προκύψει από τη μελέτη του συμβούλου McKinsey με στόχο τη βέλτιστη δυνατή ανάπτυξη του λιμανιού.

Οι πρόσθετες επενδύσεις, ειδικότερα, περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας, αλλά και έως τεσσάρων ξενοδοχείων, καθώς επίσης και του εμπορικού κέντρου που θα εξυπηρετεί την κρουαζιέρα, το νέο κέντρο logistics, την κατασκευή του car terminal, τη διασύνδεση με τον ΟΔΔΥ και τέλος την προμήθεια εξοπλισμού.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2018 έφτασε τα 4,9 εκατ. teus με αύξηση 18,4% σε σχέση με το 2017, ενώ φέτος αναμένεται νέα αύξηση στα επίπεδα των 5,5 εκατ. teu.

Αναφορικά με το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), θα είναι κατά πολύ μικρότερο από τον αρχικό σχεδιασμό από τα 44 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, στα 22 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, καθώς στη νέα βελτιωμένη πρόταση δεν συμπεριλαμβάνεται το εμπορικό κέντρο (mall).

Υπάρχουν όμως και κάποια προβλήματα και ήδη σημειώνονται έντονες αντιδράσεις από τη ναυτιλιακή και τη ναυπηγική αγορά, που προέρχονται από ορισμένες πρωτοβουλίες της COSCO.

Συγκεκριμένα η εκτός πρόβλεψης και συμβάσεων επιθυμία της κινέζικης εταιρείας να εκμεταλλευθεί τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος και να τη μετατρέψει σε ναυπηγεία, με τους δικούς της συγκεκριμένους όρους, προσκρούει όχι μόνο στην ελληνική νομοθεσία, αλλά και στην αγωνία για επιβίωση για εκατοντάδες ελληνικές εταιρείες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στον χώρο.

Ήδη, η Ένωση Μηχανουργών, ο Σύνδεσμος Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας, ο Σύνδεσμος Μικρών Ναυπηγείων αλλά και η Ένωση Εφοπλιστών Μικρών Αποστάσεων, βρίσκονται σε διαβουλεύσεις με τα υπουργεία Ναυτιλίας και Ανάπτυξης προκειμένου να εκθέσουν τις θέσεις τους και να αποτρέψουν «τη συρρίκνωση των κλάδων τους», όπως αυτή προοιωνίζεται εξαιτίας των εξελίξεων στο μεγάλο λιμάνι.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: