Η Μαριλένα Φωκά στου “Δεληολάνη” με μοναδικές εικαστικές δημιουργίες
Η έκθεση έως τις 21/10
Το Σάββατο 15 τρέχ. γίνονται τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης-γεγονός για τα εικαστικά μας πράγματα, της Μαριλένας Φωκά, στο χώρο Τέχνης «Δεληολάνης» (Συγγρού 100), η οποία άνοιξε τις πύλες της χθες Τετάρτη 12/10.
Η ατομική έκθεση ζωγραφικής και αγιογραφίας της πολυβραβευμένης -και από την UNESCO- Μαριλένας Φωκά, έχει τον τίτλο «Εφ’ όλης της ύλης» και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της έκθεσης θα παρουσιαστεί στις 15 Οκτωβρίου, από την Μαριλένα Φωκά, το βιβλίο «Η κόρη του υπουργού και άλλα διηγήματα» του νομικού, λογοτέχνη και ποιητή, Ανδρέα Κονδυλάτου (Εκδόσεις Γαβριηλίδης).
Η έκθεση της εικαστικού-αγιογράφου, περιέχει αντιπροσωπευτικές δημιουργίες της από όλο το φάσμα των εικαστικών αποδόσεών της. Μεταξύ άλλων, θα εκτεθούν αγιογραφίες, τοιχογραφίες, σκίτσα του Γκάντι, του Χάρολντ Πίντερ, frottage, πορτραίτα του Μιχάλη Βιολάρη, του Καρλ Μαρξ, της Κλεοπάτρας της Αιγύπτου και της περίφημης Roxy, μουσικοθεραπευτικός πίνακας, έργα με νεκρή φύση, τοπιογραφίες, θαλασσογραφίες. Ξεχωριστοί πίνακες από διάφορες τεχνοτροπίες, τάσεις και σχολές.
Ο διακεκριμένος θεωρητικός – ιστορικός Τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που προλογεί την έκθεση επισημαίνει:
«Μελετημένα οι κάθε είδους έντεχνες συλλήψεις και απεικονίσεις τής Μαριλένας Φωκά που παρουσιάζονται στο συγκεκριμένο δρώμενο τέχνης αποτελούν χαρακτηριστικές, εκλεπτυσμένες εμπνεύσεις και συνθέσεις αξιώσεων που στηρίζονται στην ολοκληρωμένη δόμηση και στην συγκροτημένη δομή.
Σε κάθε έργο ξεχωριστά και αυτόνομα κυριαρχεί και δεσπόζει η έννοια του ευπρόσδεκτου και ευρηματικού στοιχείου που δένει άρρηκτα με το κοσμολογικό χαρακτήρα του. Η δημιουργός μέσα από ποικίλες και πολυσήμαντες αποτυπώσεις ανιχνεύει απόλυτα εύληπτα πεδία μετουσιωμένης εικαστικής δράσης με εμπλουτισμένη γνώση αποκαλύπτοντας τις τεχνικές και τα εικονιστικά μοτίβα της υφής και της γραφής που χρησιμοποιεί με σύνεση.
Παρακολουθώντας την πολυδιάστατη πορεία της στο χρόνο παρατηρούμε την ευδόκιμη διάθεση της να εξελίσσεται θετικά και καταλυτικά, να προεκτείνει εποικοδομητικά τη διαυγή σκέψη της και να προσεγγίζει με οικείο και αισθαντικό τρόπο νέους δρόμους στην ζωγραφική οντότητα και στην επίδοση της στη συνέχεια της αμιγούς αγιογραφίας».