Χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία τα Διαπόντια Νησιά
Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο Γιάννης Πλακιωτάκη για τον Φώτη Κουβέλη
|> Ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτη Κουβέλη, κατέθεσε ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης σχετικά με τα Διαπόντια Νησιά. Ο κ. Πλακιωτάκης, αναφέρει:
Όπως ίσως γνωρίζετε εδώ και περίπου τρεις μήνες – εν μέσω της θερινής τουριστικής περιόδου – η άγονη γραμμή Κέρκυρας-Διαποντίων Νήσων, ουσιαστικά έχει διακοπεί, αφού τόσο το βασικό πλοίο που εξυπηρετεί την γραμμή, ο «Αλέξανδρος ΚΙΙ», υπέστη σοβαρή μηχανική βλάβη και ακόμη δεν έχει επισκευαστεί, αλλά και το έτερο μικρότερο πλοίο, ο «Πήγασος», που εκκινεί από το λιμάνι του Αγίου Στεφάνου της Β. Κέρκυρας σταμάτησε, λόγω προσχώσεως του λιμένος και μη εγκαίρου εκκαθαρίσεως – διανοίξεως του.
Περιττεύει να αναφερθεί η μεγάλη ταλαιπωρία των κατοίκων και των επισκεπτών των Διαποντίων Νήσων όλο αυτό το διάστημα (ιδίως του Μαθρακίου και των Οθωνών, αφού το νέο λιμάνι της Ερρείκουσας δίνει περισσότερες δυνατότητες) και η αρνητική επίπτωση στον τουρισμό.
Επειδή, εν όψει του επικείμενου Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), περιήλθε η πληροφορία στους «αποκλεισμένους» κατοίκους των Διαποντίων Νήσων ότι το Υπουργείο προσανατολίζεται να ναυλώσει συγκεκριμένο σκάφος με προδιαγραφές πολύ κατώτερες των απαιτουμένων (ηλικίας 30 ετών, χωρίς καταπέλτη και μελλοντικό – μετά από επισκευή – χώρο γκαράζ μόλις 50 τ.μ. δηλαδή μεταφορικής ικανότητος μόλις 4 αυτοκινήτων!),
Επειδή έχει εγκριθεί αύξηση του κονδυλίου για την συγκεκριμένη επιδοτούμενη γραμμή,
Επειδή οι κάτοικοι των Διαποντίων Νήσων δηλώνουν αντίθετοι με μια τέτοια προοπτική και ενέργεια, που υποβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες θαλάσσιας συγκοινωνίας Κέρκυρας – Διαποντίων Νήσων, αφού φαίνεται ότι το «Αλέξανδρος ΚΙΙ» που εδώ και 25 συναπτά έτη πραγματοποιούσε το εν λόγω δρομολόγιο (και διέθετε γκαράζ 100 τ.μ.) πρόκειται να αντικατασταθεί με ένα σαφώς υποδεέστερο πλοίο, αντί με ένα πιο σύγχρονο…,
Επειδή εκτιμάται ότι η οποιαδήποτε υποβάθμιση, πέραν του ότι είναι απαράδεκτη, θα έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στην ομαλή ζωή των κατοίκων αλλά και της τουριστικής κίνησης, από και προς τα Διαπόντια Νησιά. (Να σημειωθεί ότι το δημογραφικό πρόβλημα, η μετανάστευση και οι συνεχείς υποβαθμίσεις βασικών υποδομών – λιμενικών, οδικού δικτύου, ύδρευσης, δικτύων ηλεκτροδότησης, κλπ, – έχουν ήδη συμβάλει στην ουσιαστική αποψίλωση του πληθυσμού, σε σημείο επικίνδυνο και με ευνόητες εθνικές προεκτάσεις….),
Επειδή η λογική, αλλά και εθνικοί λόγοι, υπαγορεύουν να αναβαθμίζονται και όχι να υποβαθμίζονται οι θαλάσσιες συγκοινωνίες σε μία τόσο εθνικά ευαίσθητη περιοχή – όπως το σύμπλεγμα των Διαποντίων Νήσων, που είναι το δυτικότερο σημείο της Ελληνικής επικράτειας, στο οποίο μάλιστα βρίσκονται και δύο οικόπεδα της ΑΟΖ με πιθανά σημαντικότατα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Ερωτάται ο Υπουργός:
- Αληθεύουν οι πληροφορίες για επικείμενη ναύλωση κατώτερης κατηγορίας και υποδεεστέρων δυνατοτήτων πλοίου για την επιδοτούμενη γραμμή Κέρκυρας – Διαποντίων Νήσων;
- Γιατί επί τόσους μήνες δεν προχώρησαν οι ενέργειες ευρέσεως καταλλήλου πλοίου, με αποτέλεσμα την μεγάλη ταλαιπωρία κατοίκων και επισκεπτών των Διαποντίων Νήσων;
- Γιατί επί τόσους μήνες δεν προχώρησε η διάνοιξη από τις προσχώσεις του λιμένος Αγ. Στεφάνου, που είναι ο λιμένας της Β. Κέρκυρας που εξυπηρετεί τα Διαπόντια Νησιά, με αποτέλεσμα – εκτός της ταλαιπωρίας – την δυσφήμηση της χώρας μας από τους ξένους επισκέπτες, που υποχρεώνονται να βιώσουν στις διακοπές τους τριτοκοσμικές συνθήκες;
- Έχει συνειδητοποιήσει το Υπουργείο ότι με την πολιτική που ακολουθεί στο συγκεκριμένο ζήτημα, ευνοείται η πληθυσμιακή συρρίκνωση των Διαποντίων Νήσων και ότι οι λιγοστοί κάτοικοι αισθάνονται και είναι «αφημένοι στην τύχη τους»;