Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ερώτηση για εφαρμογή μέτρων ασφαλείας για τις Λιμενικές Εγκαταστάσεις

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 02/11/2016

Από 23 βουλευτές ΝΔ

Τα προβλήματα που δημιουργεί στον κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας η αδυναμία πλήρους συμμόρφωσης της χώρας μας στο νέο διεθνές νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με την εφαρμογή μέτρων και διαδικασιών ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων, υπογραμμίζει σε ερώτηση που κατέθεσε ο υπεύθυνος Τομέα Ναυτιλίας και Αιγαίου της ΝΔ βουλευτής Σίμος Κεδίκογλου, την οποία συνυπογράφουν 23 ακόμα βουλευτές του κόμματος.

Η ερώτηση έχει ως εξής:

Προς:
Τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Θεόδωρο Δρίτσα

Θέμα: Εφαρμογή μέτρων και διαδικασιών ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων

Σημαντικά προβλήματα στον κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας δημιουργεί η αδυναμία πλήρους συμμόρφωσης της χώρας μας στο νέο διεθνές νομοθετικό πλαίσιο όσον αφορά στη λειτουργία των ποντοπόρων πλοίων μετά και την υιοθέτηση του Κώδικα ISM (Διεθνής Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης Πλοίων), καθώς και του Κώδικα ΙSPS (Διεθνής Κώδικας για την Ασφάλεια των Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων από έκνομες ενέργειες – Ιnternational Ship and Port Facility Security Code).

Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια από την υιοθέτηση οδηγιών και κανονισμών για τη βελτίωση των πρότυπων ασφάλειας στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, εξακολουθούν να υπάρχουν λιμενικές εγκαταστάσεις στη χώρα μας, που είτε δεν εφαρμόζουν πλήρως τα προβλεπόμενα μέτρα και τις διαδικασίες ασφαλείας για την προστασία των επιβατών, των μελών του πληρώματος, του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων περιοχών, είτε καθυστερούν την υλοποίηση των υποδομών που απαιτούνται.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν έχει προβεί σε άμεσες νομοθετικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών προβλημάτων, που οδηγούν σε καθυστερήσεις των αδειοδοτήσεων και των διαγωνιστικών διαδικασιών, ούτε, επίσης, έχει αντιμετωπίσει το πρόβλημα της υποστελέχωσης των αρμόδιων υπηρεσιών.

Λύση που θα μπορούσε να εφαρμοστεί – που ακολουθείται και παγκοσμίως – είναι η επιβολή ανταποδοτικού τέλους ασφαλείας ανά Λιμένα (κάτι αντίστοιχο επιβάλλεται στις αεροπορικές μεταφορές) χαμηλού κόστους (δε θα υπερβαίνει τα 2 ευρώ ανά επιβάτη), έτσι ώστε να μην έχει αρνητική επίπτωση στη συνολική τιμή του εισιτηρίου. Η επιβολή ανταποδοτικού τέλους θα επιτρέψει την άμεση υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών και εξοπλισμών και την εφαρμογή μέτρων και διαδικασιών ασφαλείας. Παράλληλα, δύναται να δημιουργήσει μέχρι και 3.500 νέες θέσεις εργασίες σε βάθος τριετίας χωρίς οικονομική επιβάρυνση των Λιμένων ή του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Γιατί καθυστερεί η έκδοση Κ.Υ.Α για την επιβολή του ανταποδοτικού τέλους ασφαλείας που είχε αιτηθεί από φορείς διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων από το Σεπτέμβριο του 2015;
  2. Τι μέτρα θα λάβετε για τη δημιουργία σημαντικού αριθμού νέων μόνιμων, αλλά και εποχικών θέσεων εργασίας για την εφαρμογή των μέτρων περί διαδικασιών ασφαλείας και τη συντήρηση των απαιτούμενων υποδομών και εξοπλισμών ασφαλείας;

Υπογράφουν οι βουλευτές της ΝΔ: Σίμος Κεδίκογλου, Βλάχος Γεώργιος, Αθανάσιος Μπούρας, Κων. Σκρέκας, Γεώργιος Βαγιωνάς, Γιάννης Ανδριανός, Σοφία Βούλτεψη, Θεόδωρος Καράογλου, Χρήστος Κέλλας, Γεράσιμος Γιακουμάτος, Κων. Γκιουλέκας,  Στέργιος Γιαννάκης, Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, Σάββας Αναστασίαδης, Δημήτρης Κυριαζίδης, Οικονόμου, Κων. Κατσαφάδος, Χαράλαμπος Αθανασίου, Γεώργιος Γεωργαντάς, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Αθανάσιος Δαβάκης, Κώστας Καραμανλής, Ευάγγελος Μπασιάκος, Φωτεινή Αραμπατζή.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: