Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Το πρώτο λιμάνι στη Μεσόγειο και το τέταρτο στην Ευρώπη

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ/ΑΓΟΡΑ στις 20/11/2019

ΕΒΕΠ: Η ανάπτυξη του Πειραιά είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια

|> Στις 18/11/19 το λιμάνι του Πειραιά έσπασε το φράγμα των 5.000.000 TEU για το τρέχον έτος στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, όπως ανακοίνωσε η ΟΛΠ Α.Ε., μετά την άφιξη και εκφόρτωση του πλοίου “Cosco Shipping Capricorn”. Το γεγονός ότι το όριο των 5 εκατ. TEU ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο φέρνει το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και ανάμεσα στα τέσσερα πρώτα λιμάνια της Ευρώπης. Και ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης δηλώνει: “Οι πρωτιές θέλουν μεγάλη προσπάθεια να αποκτηθούν και μεγαλύτερη να διατηρηθούν!”. Στη συνέχεια αναφέρει:

Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια, γεγονός που σχολιάζεται θετικά και από διεθνείς αναλυτές των λιμενικών υποθέσεων. Το “porteconomics.eu” παρουσίασε τη κίνηση των δέκα μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης για το πρώτο εξάμηνο του 2019 και ανέφερε ότι o Πειραιάς συνεχίζει την ισχυρή πορεία ανάπτυξης που καταγράφει την τελευταία δεκαετία, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή αύξηση 23,8% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Αν αυτό το ποσοστό ανάπτυξης μπορέσει να διατηρηθεί ολόκληρο το 2019, το ελληνικό λιμάνι θα πλησιάσει τα 6 εκατ. TEU και τη τέταρτη θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη, από τα μόλις 1,2 εκατ. TEU το 2010.

Με βάση τα στοιχεία του α’ εξαμήνου του 2019, το Ρότερνταμ διατηρεί την πρώτη θέση με 7,5 εκατ. TEU και άνοδο 6,4% σε σύγκριση με πέρυσι το ίδιο διάστημα κι ακολουθεί η Αμβέρσα με 5,84 εκατ. teu, έναντι 5,57 εκατ. teu το πρώτο εξάμηνο του 2018, σημειώνοντας άνοδο 4,84%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Αμβούργο που κατέγραψε άνοδο 7,5% στη διακίνηση containers κι έφτασε τα 4,7 εκατ. TEU. Το Bremenhaven που στο τέλος του 2018 είχε την τέταρτη θέση ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2019 μια μείωση κατά -8,6% στη διακίνηση containers στα 2,49 εκατ. TEU. Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το εν λόγω λιμάνι σημαίνει ότι θα χάσει για φέτος την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, την οποία με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία θα κερδίσει ο Πειραιάς.

Το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, πάντως, βάζει πλώρη και για ψηλότερα, καθώς η διοίκηση του ΟΛΠ έχει προτείνει τη κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα μεγάλου προβλήτα, δυναμικότητας 2,8 εκατ. TEU, που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι, ο οποίος ωστόσο προς το παρόν έχει “παγώσει”, καθώς σωστά ζητούνται αντισταθμιστικά οικονομικά οφέλη από τη κυβέρνηση και περιβαλλοντική διασφάλιση από τη τοπική αυτοδιοίκηση. Στόχος πάντως παραμένει η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά πάνω από τα 10 εκατ. TEU, ώστε να διεκδικήσει από το Αμβούργο, την τρίτη θέση στην Ευρώπη. Ίδωμεν!

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: