Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Αύριο Πέμπτη το μποϋκοτάζ στα σούπερ μάρκετ για την ακρίβεια των προϊόντων

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 05/02/2025

Η κινητοποίηση γίνεται χωρίς κομματική ‘’ομπρέλα’’ – Καιρός να αλλάξουμε νοοτροπία και να αποκτήσουμε καταναλωτική συνείδηση

Παντελής Ξανθίδης |>Jacta alea est” είχε πει ο Ιούλιος Καίσαρ, προκειμένου να διασχίσουν τα στρατεύματά του τον ποταμό Ρουβίκωνα, κόντρα στο απαγορευτικό της ρωμαϊκής νομοθεσίας…

Ο κύβος ερρίφθη” είπαν οι Έλληνες καταναλωτές για αύριο Πέμπτη 6/2, προκειμένου να κάνουν μποϋκοτάζ στα σούπερ μάρκετ, κόντρα στην απάθεια και την ανοχή της νεοελληνικής νοοτροπίας…

Είναι μία απόφαση πολύ σημαντική, καθώς (μέχρι στιγμής) φαίνεται ότι δεν υπάρχει υποκίνηση πολιτικής δύναμης ούτε άλλης οργάνωσης.

Το γεγονός ότι είναι ακηδεμόνευτη αυτή η δράση, σημαίνει ότι ο καταναλωτής έχει φτάσει στο ‘’αμήν’’ και δεν έχει άλλα περιθώρια για ανοχές και αναμονές…

Από την κίνηση αυτή, για να είμαστε ρεαλιστές, μπορεί να μην επιτευχθούν θριαμβευτικά αποτελέσματα, για τον απλό λόγο ότι απουσιάζει κάπως η καταναλωτική συνείδηση.

Χρειάζεται πολλή δουλειά για να φτάσουμε στο σημείο για να συμμετέχουμε ενεργά σε μποϋκοτάζ. Δηλαδή να μην αδιαφορούμε ή να ψωνίζουμε την… προηγούμενη μέρα. Πολλή δουλειά, ώσπου τα ΜΜΕ να μην υπολογίζουν τα έσοδα από τη διαφήμιση και να στηρίζουν τέτοιες καταναλωτικές δράσεις.

Παρ’ όλ’ αυτά, η αυριανή κίνηση – ό,τι αποτελέσματα κι αν έχει -οπωσδήποτε αφ’ ενός θα ανησυχήσει την ‘’καθεστηκυία τάξη’’ κι αφ’ ετέρου ίσως να υπάρξουν προσπάθειες προσεταιρισμού των ανώνυμων (;) διοργανωτών. Σίγουρα το αυριανό μποϋκοτάζ δεν θα πάει χαμένο, ο δε απόηχός του ίσως αποτελέσει έναυσμα για πιο συντονισμένες κινήσεις, χωρίς κομματικό ‘’καπέλωμα’’ και δίχως την ανάμειξη κάποιων, κατ’ ευφημισμό, καταναλωτικών οργανώσεων.

Στην περίπτωση που κάποια οργάνωση καταναλωτών ενδιαφέρεται πράγματι να ενεργοποιηθεί, ας τολμήσει να κάνει μία κίνηση, που θα έχει σχεδόν σίγουρα αποτελέσματα. Ήτοι:

Να μην κηρυχθεί μποϋκοτάζ στοχευμένα ΜΟΝΟΝ σε ΜΙΑ εταιρεία σούπερ μάρκετ, με αιτιολογικό ότι η κινητοποίηση θα λήξει όταν μειώσει τις τιμές των προϊόντων της.

Η κινητοποίηση πρέπει να γίνει μελετημένα και επισταμένα, για την σχεδόν άμεση πτώση των τιμών, όχι μόνον στην εν λόγω εταιρεία, αλλά και στα άλλα σούπερ μάρκετ. Το αυτό μπορεί να γίνει και για επιχειρήσεις που διακινούν άλλα προϊόντα, όπως π.χ. καύσιμα… Βέβαια τέτοιες κινήσεις – που μπορεί να αναδεικνύουν κάποια οργάνωση καταναλωτών – είναι δύσκολες, αλλά όχι αδύνατες!

Για την ιστορία, το περίφημο μποϋκοτάζ των ολλανδικών προϊόντων που έγινε στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ξεκίνησε από τηλεφώνημα ενός αξιωματικού ε.α. της Αεροπορίας από την Πάτρα, όταν αρθρογραφούσα με το ψευδώνυμο ‘’Αλκιβιάδης Κανθός’’ στην εφημερίδα ‘’Νίκη’’ , επί διευθύνσεως του αξέχαστου Δημήτρη Μαρούδα.

Ο κύβος ερρίφθη” λένε οι Έλληνες καταναλωτές και μακάρι η αυριανή μέρα να αποτελέσει εφαλτήριο και για άλλες ‘’ακομμάτιστες’’ κινητοποιήσεις.

Το αυριανό μποϋκοτάζ είναι μία ευκαιρία για αλλαγή καταναλωτικής νοοτροπίας και απόκτησης καταναλωτικής συνείδησης. Άλλωστε, η ελεύθερη οικονομία πρέπει να συνάδει με ελεύθερους καταναλωτές. Έτσι δεν είναι; Οψόμεθα…

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: