Αυξάνονται τα ελληνικών συμφερόντων πλοία, αλλά όχι τα “ελληνικά”
Στα περισσότερα δεν υψώνεται η ελληνική σημαία…
Νεότερα και μεγαλύτερα πλοία απέκτησαν και το 2014 οι Έλληνες εφοπλιστές, αλλά δεν υψώνουν στα περισσότερα από αυτά την ελληνική σημαία. Όπως αναφέρουν στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών:
* Τα ελληνικών συμφερόντων πλοία το 2014 αυξήθηκαν κατά 134 φθάνοντας πλέον τις 4.707 μονάδες, έναντι 4.573 πλοίων το 2013 και 3.970 πλοίων το 2005.
* Η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχεδόν 64.500 τόνους, έναντι 61.550 το 2013 και μόλις 44.436 το 2005.
* Το 2014 συνεχίστηκε η μείωση των πλοίων στο του ελληνικό νηολόγιο, στο οποίο εντάσσεται πλέον μόλις το 22% του ελληνόκτητου στόλου.
* Από το 2005 μέχρι σήμερα, η μείωση του ελληνικού στόλου αγγίζει το 10%
Τα στοιχεία επιβεβαιώνονται και από τη σχετική ετήσια έκθεση του Lloyd’s Register-fairplay και του Committee (Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας), που εκπροσωπεί τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στο Λονδίνο.
Όπως προκύπτει , ο υπό ελληνική σημαία στόλος αυξήθηκε κατά μόλις 20 πλοία το 2014, φθάνοντας τα 839 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 80,4 εκατ. τόνων.
Σήμερα , ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος βρίσκεται στην 1η θέση παγκοσμίως όσον αφορά στη μεταφορική ικανότητα και στην 3η θέση από πλευράς αριθμού πλοίων.
Όπως αναφέρει η Review of Maritime Transport (2014), οι Ελληνες εφοπλιστές ήλεγχαν το 2014 το 15,5% της παγκοσμίου μεταφορικής ικανότητας (με πλοία μεγαλύτερα των 1.000 τόνων), με δεύτερη την Ιαπωνία (13,6%) και την Κίνα (11,9%) και διακίνησαν το 45% των θαλάσσιων μεταφορών της Ε.Ε.