Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Αποτελεσματικότερη η εξυπηρέτηση για πλοία αναψυχής με το νέο ΔΕ.Κ.Π.Α.

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 04/10/2016

Ενισχύεται ο έλεγχος

Δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με αριθμό 3061/26-09-2016, τεύχος Β΄, η αριθ. 3133.1/76888/2016/08-09-2016 Κοινή Απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών και του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα: «Καθορισμός τύπου Δελτίου Κίνησης Πλοίου Αναψυχής (ΔΕ.Κ.Π.Α.), κριτήρια έκδοσης, προϋποθέσεις θεώρησης και ανανέωσης του». Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση έχει αναρτηθεί, επίσης, στον ιστότοπο του Υπουργείου στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» με ΑΔΑ: 7ΖΝΛ4653ΠΩ-Μ3Ι.

Με το νέο έντυπο ΔΕ.Κ.Π.Α. επιχειρείται να αναβαθμιστεί ποιοτικά και λειτουργικά το «Έντυπο – ταυτότητα» για τα κοινοτικά και ελληνικά ιδιωτικά πλοία αναψυχής, βελτιώνοντας και επικαιροποιώντας το παλαιό έντυπο που ίσχυε από το έτος 2000.

Έχοντες ως βάση την εμπειρία που έχει αποκτηθεί και λαμβάνοντας υπόψη τις μέχρι σήμερα παρατηρήσεις και ερωτήματα των Λιμενικών Αρχών που προέκυψαν από την εφαρμογή του μέχρι σήμερα ισχύοντος τύπου ΔΕ.Κ.Π.Α. καθώς και τα νέα δεδομένα που προέκυψαν από την εφαρμογή του νόμου 4256/2014 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» (Α’ 92), επιχειρείται να διασφαλιστεί το σύνολο των πληροφοριών που έχουν ανάγκη η διοίκηση και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Κράτους καθώς και η αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των χρηστών πλοίων αναψυχής. Επίσης, με την νέα ΚΥΑ αναπροσαρμόζεται το αντίτιμο για την χορήγηση ΔΕΚΠΑ από τα 29,35 ευρώ, όπου ήταν καθηλωμένο από το έτος 2000, στα 50 ευρώ.

Ειδικότερα, στο νέο έντυπο υπάρχουν περισσότερες θυρίδες καταχώρισης δεδομένων για πλοιοκτήτη, εκπρόσωπο πλοιοκτήτη, πλοίαρχο / κυβερνήτη, χρήστη καθώς και για θεωρήσεις λιμενικών αρχών σε απόπλου και κατάπλου ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, με σκοπό να αναγράφονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία σε αυτό σε ενιαία μορφή και οι μεταβολές τους / τροποποιήσεις τους καθώς και όλοι οι υπεύθυνοι και υπόλογοι του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής χωρίς να χρειάζεται η χρήση δεύτερου ή περισσοτέρων εντύπων σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό έχει ως συνέπεια λιγότερο κόστος και γραφειοκρατία για το διοικούμενο.

Επιπροσθέτως, στην νέα απόφαση αναγράφονται αναλυτικά όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση του Δελτίου Κίνησης Πλοίου Αναψυχής, κάτι που δεν περιλαμβανόταν στην προηγούμενη απόφαση, που πέραν από την εναρμόνιση των απαιτήσεων των κατά τόπους αρμόδιων λιμενικών αρχών και την πλήρη εκ των προτέρων ενημέρωση του διοικούμενου για αυτές, το σύνολο των δικαιολογητικών που απαιτούνται πλέον για την έκδοση του ΔΕ.Κ.Π.Α. περιλαμβάνουν τις «σημαίνουσες» πληροφορίες για ένα πλοίο αναψυχής που πλέει στα ελληνικά χωρικά ύδατα, καθιστώντας το νέο ΔΕ.Κ.Π.Α. από φοροεισπρακτικό εργαλείο σε «ταυτότητα» του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής. Συγκεκριμένα για την έκδοση και τη θεώρηση του νέου ΔΕ.Κ.Π.Α. προσκομίζονται στην Λιμενική Αρχή τα παρακάτω αποδεικτικά:

α. Έγγραφο εθνικότητας του πλοίου. Σε περίπτωση προσωρινού Εγγράφου Εθνικότητας, η διάρκεια ισχύος του ΔΕ.Κ.Π.Α. είναι ίση με τη διάρκεια ισχύος του προσωρινού Εγγράφου Εθνικότητας.

β. Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης ή Πιστοποιητικό Ασφαλείας (VERIFICATION) του πλοίου, από το οποίο προκύπτει η αξιοπλοΐα του πλοίου και η ασφάλεια των επιβαινόντων, τα οποία να έχουν εκδοθεί από το κράτος του οποίου τη σημαία φέρει το πλοίο.

γ. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή αντίστοιχη βεβαίωση ασφάλισης που έχει εκδοθεί από τον πάροχό της.

δ. Πληρεξούσιο ή εξουσιοδότηση ή υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 (Α’ 75) του πλοιοκτήτη ή σε περίπτωση εταιρείας του νομίμου εκπροσώπου αυτής, από τα οποία να προκύπτουν ο διορισμός κυβερνήτη και ο ορισμός εκπροσώπου και χρήστη του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής στην Ελλάδα.

ε. Αποδεικτικό πληρωμής του Τέλους Παραμονής και Πλόων του άρθρου δέκατου τρίτου του ν.4211/2013 (Α΄ 256), ως εκάστοτε ισχύει.

στ. Αποδεικτικό από το οποίο να προκύπτει η ικανότητα του Κυβερνήτη για την διακυβέρνηση του πλοίου αναψυχής.

ζ. Έγγραφο / πιστοποιητικό από το οποίο να προκύπτει η πλοιοκτησία ή η εκπροσώπηση του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής.

η. Για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που από την νομοθεσία της χώρας τους δεν προβλέπεται υποχρεωτική η έκδοση των εγγράφων εθνικότητας, ασφαλείας και πλοιοκτησίας ή εκπροσώπησης των περιπτώσεων (α), (β) και (ζ) της παρούσης για την κατηγορία μεγέθους τους, προσκομίζεται οποιοδήποτε ναυτιλιακό έγγραφο από το οποίο να προκύπτει η ιδιοκτησία, η εθνικότητα και το μήκος του σκάφους καθώς και ο αριθμός, ο τύπος και η ιπποδύναμη των μηχανών που φέρει (πχ αποδεικτικό πληρωμής φόρου, έγγραφο αγοράς).

Επιπλέον, επειδή με τον ν. 4256/14 (Α’ 92) τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής απαλλάχθηκαν από την υποχρέωση να λαμβάνουν άδεια απόπλου ή να δηλώνουν αντίστοιχα κατάπλου, υπό την επιφύλαξη των περιπτώσεων γ και δ της παρ. 3 του άρθρου 9 του ίδιου νόμου και της ισχύουσας εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας για τη διέλευση των συνόρων, με το νέο ΔΕ.Κ.Π.Α. προβλέφθηκε η ετήσια θεώρηση του αντίστοιχου εντύπου.

Επίσης, στο νέο ΔΕ.Κ.Π.Α. προστέθηκε και πίνακας καταχώρισης των Ελλήνων και κοινοτικών εργαζομένων που επιβιβάζονται – αποβιβάζονται του πλοίου αναψυχής, πέραν των υπηκόων τρίτης χώρας που προϋπήρχε, για να διασφαλιστεί ο έλεγχος της τήρησης των όρων ασφάλειας, διαμονής και ασφάλισης των εργαζομένων / απασχολούμενων σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής.

Τέλος, το νέο ΔΕ.Κ.Π.Α. είναι πλέον έντυπο αριθμημένο για να αποφευχθούν φαινόμενα παράνομα δραστηριοποιούμενων πλοίων αναψυχής καθώς και πλοίων με ελλιπείς όρους ασφάλειας.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: