Τα λεωφορεία “χωρίς οδηγό” των Τρικάλων ασφάλισε η Interamerican
Με το “CityMobil2”
Η ιδέα των αυτοκινούμενων (χωρίς οδηγό) οχημάτων έρχεται από το… μέλλον και προδιαγράφει επαναστατικές μεταβολές στην αυτοκίνηση μέσα στον αστικό ιστό που βέβαια, θα αλλάξουν και τα δεδομένα στην ασφάλιση οχημάτων. Με αυτή την καινοτόμο ιδέα και την πιλοτική εφαρμογή των αυτοκινούμενων οχημάτων στην Ελλάδα, η Interamerican και η Αnytime συνδέονται, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου “CityMobil2” το οποίο συγχρηματοδοτείται από το 7ο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Περιφέρεια Θεσσαλία,ς για την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη, σε συνεργασία με το δήμο Τρικκαίων και την Αναπτυξιακή Εταιρεία “e-trikala Α.Ε.”.
ΤΣημειώνεται, ότι τα Τρίκαλα είναι μία από τις πέντε ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν επιλεγεί για τη φιλοξενία της πιλοτικής κυκλοφορίας των αυτοματοποιημένων οχημάτων-λεωφορείων, αναλαμβάνοντας την παγκόσμια πρωτοτυπία των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας σε αστικό περιβάλλον.
Οι δοκιμές θα πραγματοποιούνται επί 6 μήνες σε διαδρομή στο κέντρο της πόλης. Σημειώνεται ότι έως σήμερα η κυκλοφορία έχει δοκιμαστεί σε κλειστό, ελεγχόμενο περιβάλλον -εκθεσιακά κέντρα, προβλήτες λιμανιών κ.λπ.- και για το αρκετά μικρότερο χρονικό διάστημα των 3 μηνών. Οι πόλεις που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του “CityMobil2”, εκτός από τα Τρίκαλα, είναι οι Λεόν (Ισπανία), Λα Ροσέλ (Γαλλία), Βαντάα (Φινλανδία) και Οριστάνο (Σαρδηνία).
Η Interamerican παρέχει δωρεάν, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την υποστήριξη της καινοτομίας και την απόλυτη ψηφιοποίηση του επιχειρησιακού μοντέλου που ακολουθεί, την ασφάλιση αστικής ευθύνης των αυτοκινούμενων οχημάτων και την κάλυψη με Οδική Βοήθεια,
Επίσης, η εταιρεία προσέφερε και την ασφάλιση των εργασιών εκσκαφής για την τοποθέτηση μικροσωληνίσκων οπτικών ινών. Με αυτή τη σύμπραξη η Interamerican αποκτά τη δυνατότητα να διερευνήσει τις παραμέτρους κυκλοφορίας και ασφάλειας των αυτοκινούμενων οχημάτων, να κατανοήσει και να αξιολογήσει πρακτικά θέματα λειτουργικής και να σταθμίσει τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις του επιβατικού κοινού.
Ήδη, το λεωφορείο κάνει δοκιμαστικά δρομολόγια στην ειδικά μελετημένη διαδρομή του στα Τρίκαλα από τις αρχές Αυγούστου, ενώ από τα τέλη Οκτώβριου η αυτόματη, ανεξάρτητη κυκλοφορία του θα πραγματοποιείται κανονικά στη λεωφορειολωρίδα αποκλειστικής χρήσης που έχει χαραχθεί και διαμορφωθεί, συνολικού μήκους 2,4 χιλιόμετρων, η οποία ελέγχεται από την Δημοτική Αστυνομία με απαγόρευση στάθμευσης οχημάτων κατά το ωράριο των δρομολογίων (4 ώρες το πρωί και 4 ώρες το απόγευμα). Προς το παρόν, έχουν διατεθεί 4 λεωφορεία που πρόκειται να αυξηθούν, όταν ξεκινήσει κανονικά η κυκλοφορία και χρήση, σε 6 συνολικά. Η χωρητικότητα κάθε λεωφορείου προβλέπει μέχρι 11 επιβάτες, η κίνησή του δεν ξεπερνά σε ταχύτητα τα 20 χιλιόμετρα την ώρα και η αυτόματη λειτουργία του βασίζεται σε ειδικό λογισμικό, αισθητήρες υψηλής και σύνθετης ευαισθησίας και σε έλεγχο και διαρκή παρακολούθηση της πορείας του εξ αποστάσεως, από το στελεχιακό δυναμικό της “e-trikala Α.Ε.”.
Εφ΄όσον η χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων αναπτυχθεί δυναμικά εντός των πόλεων, εκτιμάται ότι μελλοντικά η ασφάλιση θα είναι σημαντικά διαφοροποιημένη στο αντικείμενο καλύψεων. Σχετική έρευνα της McKinsey για εφαρμογή στις ΗΠΑ αναφέρεται σε αναμενόμενη εντυπωσιακή μείωση των ατυχημάτων, των ζημιών και των συνακόλουθων δαπανών, ενώ η ασφαλιστική εστίαση θα στραφεί περισσότερο στις τεχνικές βλάβες αντί στη συμπεριφορά κατά την οδήγηση, όπως συμβαίνει έως σήμερα.