Η Αν. Μεσόγειος εισέρχεται στην εποχή του LNG
Ποια είναι τα συμπεράσματα της εκδήλωσης του Poseidon Med II που έγινε στις 11/6 στη Λεμεσό
|> Η εφοδιαστική αλυσίδα LNG και τα σχέδια για τον ανεφοδιασμό πλοίων στην Αν. Μεσόγειο αποκαλύφθηκαν στις 11 Ιουνίου σε ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε από το ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Poseidon Med II στη Λεμεσό, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των κλάδων ναυτιλίας και ενέργειας καθώς και αξιωματούχων της κυπριακής κυβέρνησης.
Η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου Νατάσα Πηλείδου, κατά την εναρκτήρια ομιλία της, έδωσε έμφαση στην έγκαιρη προετοιμασία της ναυτιλίας για την επίτευξη των διεθνών περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί και χαιρέτισε τη συμβολή των προγραμμάτων, όπως το Poseidon Med II, για την ανάπτυξη ρεαλιστικών λύσεων προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο Γιώργος Πολυχρονίου, συντονιστής διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών & Πληροφορικής της ΔΕΠΑ, ανακοίνωσε το πρόγραμμαBlueHUBS, το οποίο εφαρμόζει στην πράξη τα πορίσματα του Poseidon Med II με την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού πλοίων με LNG στα λιμάνια της περιοχής – Πειραιάς, Λεμεσός, Ηράκλειο. Ειδικότερα, τα σχέδια σχετικά με τον ανεφοδιασμό πλοίων με ΥΦΑ στην Κύπρο παρουσιάστηκαν από τη Στέλλα Fyfe, Συντονίστρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στη Bunkernet. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εγκαθίδρυση της αγοράς LNG στην Κύπρο (στα πλαίσια του προγράμματος CYnergy), στην εγκατάσταση Πλωτής Μονάδας Αποθήκευσης & Επαναεριοποίησης φυσικού αερίου -FSRU- (στα πλαίσια του έργου CyprusGas2EU), στη κατασκευή ενός πλοίου τροφοδοσίας (LNG Bunkering vessel) με έδρα τη Λεμεσό, δύο κινητών μονάδων αποθήκευσης LCNG και τριών βυτιοφόρων οχημάτων LNG (στα πλαίσια του προγράμματος BlueHUBS).
Ο Σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα ως κύρια πηγή τροφοδότησης LNG στην περιοχή και η ανάπτυξη υποδομών μικρής κλίμακας παρουσιάστηκαν από τον δρ. Ιωσήφ Φλωρεντίν, Διευθυντής Εταιρικής Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ. Η πρώτη ενότητα της εκδήλωσης ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Παναγιώτη Μήτρου, Διευθυντή Τεχνολογίας & Καινοτομίας, Θαλάσσιων & Υπεράκτιων Δραστηριοτήτων Νότιας Ευρώπης του Lloyd’s Register, ο οποίος τόνισε ότι έχουν τεθεί τα πρότυπα ασφάλειας και εκπαίδευσης για την ασφαλή διεξαγωγή επιχειρήσεων ανεφοδιασμού με LNG στην Ανατολική Μεσόγειο.
Κατά τη δεύτερη ενότητα, οι ομιλητές με τη συνδρομή του Oleg Kalinin, Fleet Director στη SCF Management Services (Cyprus) και του Αντώνη Τρακάκη, τεχνικού διευθυντή της Arista Shipping υπό τον συντονισμό του Peter Wallace, Chief Engineer Oil & Gas στη Lavar Shipping συζήτησαν κατά πόσο η ναυτιλία είναι έτοιμη να στραφεί προς το LNG. Επί τάπητος τέθηκαν τα οφέλη του LNG συγκριτικά με άλλα καύσιμα, θέματα υποδομών, ασφάλειας και μετασκευής πλοίων, καθώς και η υλοποίηση των κυπριακών σχεδίων, ζητήματα που αναδείχθηκαν από τους συμμετέχοντες μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας (live polling).
Οι παρουσιάσεις της εκδήλωσης θα αναρτηθούν προσεχώς στον σύνδεσμο www.poseidonmedii.eu
Τι είναι το πρόγραμμα Ρoseidon Med II;
Το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, και συμμετέχουν έξι Ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο Τερματικός σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα. Στο πρόγραμμα συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για το σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ.