Νίκος Μουρίκης: “Από την αθωότητα στην αποπλάνηση”, στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Εγκαίνια Δευτέρα 7 μμ
|> Μία μοναδική έκθεση ζωγραφικής πραγματοποιείται στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά από την ερχόμενη Δευτέρα έως και την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για την εικαστική πρόταση του αρχιτέκτονα-ζωγράφου Νίκου Μουρίκη με τον γενικό τίτλο “Από την αθωότητα στην αποπλάνηση”.
Όπως επισημαίνεται σε σχετικό σημείωμα, το σύμπαν του Νίκου Μουρίκη είναι μια ζωγραφική αφήγηση λυρικής ομορφιάς της πολυπλοκότητας της ανθρώπινης ψυχής. Πέρα και πάνω από μια αντικειμενική αναπαραγωγή της πραγματικότητας, ο δημιουργός αγαπάει και προκρίνει μια ενορχηστρωμένη αφήγηση και συμβολική και αλληγορική. Η σταθερά που φαίνεται να διανύει όλη του την ζωγραφική παραγωγή είναι ο έρωτας σε όλες του τις εκφάνσεις: παθιασμένος, σαρκικός, μητρικός, διανοητικός.
Αισθήματα οικουμενικά πού προσπερνώντας τον χρόνο και τον χώρο ,συνδέουν και γεφυρώνουν πρωταγωνιστικές φιγούρες του Μύθου με πρόσωπα της πραγματικής ζωής, ενωμένες σε ένα μοναδικό χορωδιακό πορτραίτο. Τα έργα του επιδιώκουν την δύσκολη ισορροπία ανάμεσα στην αναγνωσιμότητα των εικονογραφικών πηγών η περιεχομένου και την προσωπική δημιουργική φλέβα.
Ο καλλιτέχνης, πράγματι είναι επίσης βαθύτατα συγκινημένος και προσανατολισμένος στον σύγχρονο κόσμο όπως διαπιστώνουμε μέσα από τις σύγχρονες μούσες του. Η γεμάτη γνώση και επαναστατικότητα χρήση του φωτός αποθεώνει τις φιγούρες του που μοιάζουν να ξεπηδούν και να αποκαλύπτονται δραπετεύοντας από το σκοτάδι, σε μια εναλλαγή φωτός -σκότους ,πού μας θυμίζουν τον Caravaggio, δημιουργεί όγκους, υπογραμμίζει την ανατομική ένταση των σωμάτων και προσδίδει τονίζοντας την, δραματικότητα στην σκηνή. Προσομοιάζουσα με μια βαθιά πληγή στο σκοτάδι της εσωτερικότητας, η ματιά του καλλιτέχνη, συλλαμβάνει προσωπικές στιγμές ζωής , όπου περισσότερο από την πίστη μεταφορά του πραγματικού, μετράει και λογίζεται, η εσωτερική ψυχολογική αναζήτηση.
Το παλλόμενο βάθος των μαύρων επιφανειών πάνω στις οποίες αναπαύονται οι ήρωες , η χωρική σύνθεση, η επιμέλεια των λεπτομερειών και οι πτυχώσεις των υφασμάτων μας μεταφέρουν και μας οδηγούν στα μεγάλα ονόματα της ζωγραφικής του 15ου αιώνα, στοιχεία πού ξεπερνούν μια γοητευτική συσκότιση του νοήματος, αποκαλύπτοντας μια παντοδύναμη φόρτιση εννοιολογικού και συγκινησιακού πάθους.
Η έκθεση εγκαινιάζεται την Δευτέρα 11/12 στις 7 μμ και έως την Κυριακή 17/12 που θα διαρκέσει, θα λειτουργεί 10:00 έως 14:00 και 18:00 έως 21:00.
Ποιός είναι
Ο Νίκος Μουρίκης γεννήθηκε στο Αίγιο. Το 1974 αρχίζει τις σπουδές του στην Αρχιτεκτονική Σχολή της Γένοβα. Συνεχίζει στο Πολυτεχνείο του Μιλάνο από όπου και αποφοιτά με Άριστα.
Συμμετέχει σε εκθέσεις ζωγραφικής με τον υπερρεαλιστή ζωγράφο Francesco De Panis , Enrico Berland σε ηλικία μόλις 20 ετών. Έχει την τύχη να γνωρίσει τα νέα ρεύματα των ζωγράφων “Gruppo del Campo Pisano” που ιδρύθηκε σαν πρωτοπορία γύρω στο 1950.
Εργάστηκε σαν υπεύθυνος σχεδιασμού στο “Studio D’ Arte Medusa “με τον Γλύπτη Quinto Testore με γόνιμη και καθοριστική συμμετοχή στην σχεδίαση και υλοποίηση υψηλού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού με πυκνό εικαστικό περιεχόμενο. Συμμετείχε στην αποκατάσταση και αναπαλαίωση έργων του γνωστού γλύπτη Jio Pomodoro,πάνω στο κρουαζιερόπλοιο Achile Lauro.
Εκλήθη από τον καθηγητή του Gianpierro Calza να διδάξει και να κάνει έρευνα στην έδρα της Ιστορίας της Αρχιτεκτονικής και Αρχιτεκτονικού σχεδιασμού των Πόλεων ,Κάνοντας σημαντικό ερευνητικό έργο πάνω στην νοηματική και ιστορική διαμόρφωση του Ορίου, δηλαδή των συνόρων.
Το 1983 επιστρέφει στο Αίγιο και ιδρύει το Studio Informa,όπου παράγει αστική αρχιτεκτονική με προσωπικό στίγμα και ύφος. Παράλληλα ζωγραφίζει και μελετά την ιστορία της Τέχνης. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά.
Έχει παρουσιάσει το ζωγραφικό του έργο σε ομαδικές και προσωπικές εκθέσεις και διεθνείς συναντήσεις αποσπώντας επαινετικές κριτικές και διακρίσεις. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ιταλία και ανά τον κόσμο.
Σημαντικοί ιστορικοί και κρητικοί Τέχνης έχουν ασχοληθεί με το έργο του και τον κατατάσσουν στις τολμηρές πρωτοπορίες.
Ο Paolo Levi “La Repubblica”, η Flavia Motolese,ο Vittorio Sgarbi,ο Silvio Riolfo Marengo,ιστορικός Τέχνης, φιλόσοφος, ακαδημαϊκός. Με τους δύο τελευταίους συνδέεται και με προσωπική φιλία.
Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, με απόφαση της επιτροπής αφού παρουσίασε δείγμα του έργου του και απέσπασε ομοφωνία.
Παράθεση: Νίκος Μουρίκης: "Από την αθωότητα στην αποπλάνηση" από σήμερα Δημοτική Πινακοθήκη - Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση