Τι είπε ο Πλακιωτάκης στο 8ο Αραβο-Ελληνικού Φόρουμ ‘19
Η συνάντηση αφορούσε: “Τάσεις στη Ναυτιλία, Ευκαιρίες και Μελλοντικές Δυνατότητες”
|> Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ήταν ο κεντρικός ομιλητής στην 1η Συνεδρία του 8ου Αραβο – Ελληνικού Φόρουμ 2019 με θέμα “Τάσεις στη Ναυτιλία, Ευκαιρίες και Μελλοντικές Δυνατότητες“.
Ο κ. Πλακιωτάκης αφού υπενθύμισε ότι η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η πρώτη και η μεγαλύτερη ναυτιλία του πλανήτη με μια συνολική χωρητικότητα 350 εκατ. Τόνων dw περίπου και αντιπροσωπεύει το 18% περίπου της παγκόσμιας διαθέσιμης χωρητικότητας, καθώς και το 53% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο Ναυτιλιακός τομέας σε όλα τα επίπεδα.
«Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και εγώ προσωπικά παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και έχουμε ήδη θέσει ξεκάθαρα τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες μας προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Μόλις χθες επέστρεψα από το Λονδίνο όπου είχα την ευκαιρία να μιλήσω στην 31ης Γενική Συνέλευση του ΙΜΟ όπου και προέτρεψα τον Οργανισμό να εξετάσει την αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει την χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο», είπε ο κ. Πλακιωτάκης και πρόσθεσε ότι «είναι ανάγκη να εκτιμηθούν περισσότερο και σε βάθος οι όποιες επιπτώσεις προκύψουν για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων».
Όπως τόνισε, «όλες αυτές οι αλλαγές που έρχονται εκ των πραγμάτων δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον και στη ναυτική εργασία. Για τον λόγο αυτό με απόφαση μου προχωράμε άμεσα στην συγκρότηση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την δημιουργία του νέου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος των επόμενων 30 ετών. Στόχος μας είναι μια ολιστική προσέγγιση στο μείζον θέμα της εκπαίδευσης».
Μιλώντας για τις αναπτυξιακές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον ναυτιλιακό τομέα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην έγκριση του νέου αναθεωρημένου masterplan της COSCO για το Λιμάνι του Πειραιά, αλλά και στο κομμάτι των logistics:
«Μέσα σε τρεις μήνες καταφέραμε και εγκρίναμε το νέο, αναθεωρημένο masterplan της COSCO για το Λιμάνι του Πειραιά, γεγονός που προσδίδει αξιοπιστία. Η παρουσία του Προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Σι Τζινπίνγκ πριν από λίγες ημέρες στο Λιμάνι του Πειραιά, πιστοποιεί και την πραγματική σημασία που δίνει η Κίνα στην υλοποίηση της επένδυσης. Ο ρόλος των logistics και ο σχεδιασμός των εφοδιαστικών αλυσίδων, σκοπό έχουν τη μείωση του κόστους διακίνησης. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα συμβάλλει αποφασιστικά σε όλα τα ζητήματα δίνοντας έμφαση στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των μεταφορών και τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, που θα προάγουν τις μεταφορές, τα logistics και τη ναυτιλία στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό και σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, έχουμε κάνει μία πρώτη επαφή για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων λιμανιών. Τους έχω ζητήσει να μου παρουσιάσουν όλα τα πιθανά μοντέλα αξιοποίησης, αυτό θα γίνει μέσα στον Νοέμβριο και σύντομα θα δρομολογηθούν εξελίξεις. Αφού παρουσιαστεί η συγκεκριμένη μελέτη θα προχωρήσουμε σε οικονομοτεχνικές μελέτες και το τρίτο στάδιο θα είναι ο διεθνής διαγωνισμός. Μέσα στο 2020 θα αρχίσει η αξιοποίησή τους».
Ο κ. Πλακιωτάκης έκανε ξεχωριστή αναφορά στις αναπτυξιακές και επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον τομέα της Κρουαζιέρας σημειώνοντας την επαναλειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας και επισήμανε τις μεγάλες δυνατότητες του Θαλάσσιου Τουρισμού τονίζοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ο κατεξοχήν χώρος του παγκόσμιου yachting.
Τέλος, γνωστοποίησε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ετοιμάζει νομοθετικές πρωτοβουλίες για όλες τις αναπτυξιακές προοπτικές στον τομέα της ναυτιλίας και απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση προς τους υποψήφιους επενδυτές να εμπιστευθούν την Ελλάδα προσθέτοντας ότι «πλέον η χώρα και πολιτική σταθερότητα έχει και συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης για κάθε τομέα διαθέτει κυρίως όμως, έχει τη βούληση να γυρίσει σελίδα».