Το αυτομαστίγωμα των σιιτών, να ΜΗΝ γίνεται σε δημόσιο χώρο
Η μουσουλμανική θρησκευτική επέτειος με την αυτομαστίγωση των πιστών προφέρει στο Πειραιά ένα άγριο θέαμα εν μέσω 21ου αιώνα
Τ/Π |> Για μια ακόμη φορά ο Πειραιάς προσέφερε ένα άγριο θέμα που σαφέστατα δεν είχε σχέση με την ελληνική και την παγκόσμια σύγχρονη κοινωνία. Ήταν το αυτομαστίγωμα των σιιτών μουσουλμάνων, που με το αίμα τους πότισαν κεντρικό πειραϊκό δρόμο.
Αφορμή αυτής της “εκδήλωσης” ήταν η Ασούρα – μία μεγάλη θρησκευτική επέτειος για τον θάνατο του ιμάμη Χουσεΐν Ιμπν Αλί, η οποία όμως δεν ανήκει στο μουσουλμανικό δοξαστικό.
Ο εν λόγω ιμάμης έχασε τη ζωή του στη μάχη της Καρμπάλα και κάθε δέκατη ημέρα του μήνα Μουχαράμ, (πρώτος μήνας ισλαμικού ημερολογίου) οι ανά τον κόσμο σιίτες μουσουλμάνοι πενθούν. Το δε έθιμο της αναπαράστασης του μαρτυρίου του ιμάμη Χουσεΐν κορυφώνεται με το αυτομαστίγωμα των πιστών, χρησιμοποιώντας μαστίγια με λάμες τα οποία προκαλούν αιμορραγία.
Στη Ελλάδα, τριάντα χρόνια τώρα, οι σιίτες από Ιράν, Αφγανιστάν και Πακιστάν, τέτοια μέρα βγαίνουν σε δημόσια θέα και αυτομαστιγώνονται, για να ζήσουν το μαρτύριο του ιμάμη…
Όμως, αυτή η θρησκευτική τελετή, που εκτός του τραγικού, είναι εντελώς ξένη στον πολιτισμό του σύγχρονου ανθρώπου, ίσως δεν πρέπει να γίνεται σε κεντρικό και πολυσύχναστο δρόμο της πόλης. Ο Δήμος μπορεί να παραχωρήσει ένα απομονωμένο χώρο, ώστε αυτές οι δεκάδες των σιιτών μουσουλμάνων να πραγματοποιούν την τελετή τους, με τη ησυχία τους και χωρίς να ενοχλούν και να ενοχλούνται.
Και κάτι άλλο που αφορά τον δήμο Πειραιώς και πάσα άλλη σχετική αρχή. Πρόκειται για τι εύλογο ερώτημα που τέθηκε από πολλούς στα sosial media, ότι: Πώς είναι δυνατόν να απαγορεύονται οι χριστιανικές ομόδοξες ή ετερόδοξες θρησκευτικές τελετές και να επιτρέπονται οι αλλόθρησκες και μάλιστα βάναυσες. Όσον αφορά την μετάδοση της επιδημίας, κι εκεί εκφράζεται απορία…