Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ ο θάνατος του μεταλλεργάτη

ΚΟΙΝΩΝΙΑ,ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 11/06/2020

Ερώτηση από 22 βουλευτές για την άδικη απώλεια 35χρονου εργαζόμενου στη ράδα…

|> Ερωτηματικά για τις συνθήκες θανάτου του 35χρονου μεταλλεργάτη, πατέρα ενός παιδιού, έθεσαν προς τους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Πολιτικής καθώς και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και 20 βουλευτές που συνυπογράφουν την ερώτηση.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, ο 35χρονος έχασε την περασμένη Παρασκευή τη ζωή του, την ώρα που εργαζόταν σε ιδιωτικό συνεργείο επισκευής στο πλοίο M/V NODUS σημαίας Λιβερίας και ενώ οι εργασίες γίνονταν πάνω στο πλοίο, στη ράδα του Πειραιά και όχι σε οργανωμένο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.

Περαιτέρω, για το τραγικό αυτό συμβάν το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, έχουν προβεί σε σοβαρές καταγγελίες για ανυπαρξία μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, αναφέροντας σε σχετικές ανακοινώσεις τους πως «η δουλειά γίνονταν χωρίς καμία άδεια εργασιών, χωρίς gasfree, χωρίς την παρουσία τεχνικού ασφαλείας, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οι συνάδελφοι δούλευαν ασταμάτητα επί τέσσερα 24ωρα και χωρίς καν την πρόνοια από πλευράς των υπευθύνων εταιρειών του έργου για τα βασικά μέτρα». Ακόμη αναφέρουν πως «ο θάνατος του συναδέλφου οφειλόταν αποκλειστικά στο ότι δεν υπήρχε μετασχηματιστής που να μειώνει την τάση του ρεύματος, όπως προβλέπεται, και με το απλό σπάσιμο μια λάμπας φωτισμού σε κλειστό, γεμάτο υγρασία χώρο, είχαμε αυτά τα τραγικά αποτελέσματα».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν απαντήσεις σχετικά με τις συνθήκες θανάτου του μεταλλεργάτη και τονίζουν ότι η ναυπηγοεπισκευή είναι ένας κλάδος με μεγάλο αριθμό εργατικών ατυχημάτων, που απαιτεί εντατικούς ελέγχους και λήψη μέτρων.

  • Έχουν ερευνήσει τα αρμόδια υπουργεία τις καταγγελίες των Συνδικαλιστών; Οι εργασίες στο πλοίο πραγματοποιούνταν χωρίς τις απαραίτητες άδειες, χωρίς πιστοποιητικό απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια, χωρίς την παρουσία τεχνικού ασφαλείας και χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό (μετασχηματιστής μείωσης της τάσης του ρεύματος);
  • Είχε προηγηθεί έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές των εργασιών επισκευής;
  • Ποιες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί ώστε να διασφαλιστεί ότι θα αναζητηθούν ευθύνες και θα αποδοθεί δικαιοσύνη για τον τραγικό θάνατο του 35χρονου μεταλλεργάτη;
  • Ποια μέτρα πρόκειται να ληφθούν ώστε να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί όπως το ΣΕΠΕ, να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι και να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικοί, προκειμένου να προστατευτούν οι εργαζόμενοι του κλάδου της ναυπηγοεπισκευής;

Επιπλέον, η Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ εστιάζει και στο γεγονός ότι ενώ στην Σύμβαση Παραχώρησης του ΟΛΠ, η οποία και κυρώθηκε το 2016 με το νόμο 4404, επιβάλλεται τόσο η υλοποίηση ως υποχρεωτικών επενδύσεων έργων αξίας 55 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης όσο και η διευκόλυνση της άσκησης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων συμπεριλαμβανομένων και της διαθεσιμότητας υποδομών, εντούτοις ακόμη δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι στην ΝΕΖ για την εκτέλεση εργασιών ναυπηγοεπισκευής και δεν έχουν προχωρήσει οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών.

Τέλος, υπενθυμίζεται από τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εντατικοποιήθηκαν οι έλεγχοι από τις Λιμενικές Αρχές στη ΝΕΖ, για θέματα αρμοδιότητας τους, ενώ ενισχύθηκε ουσιαστικά το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας, με προσωπικό και σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα, με σημαντικά αποτελέσματα στον έλεγχο εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: