Επίσημη υποδοχή από τον Πειραιά στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας
Ομιλία Μώραλη στο Μέγαρο
Σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε σε εορταστική ατμόσφαιρα, στο Ελικοδρόμιο του Διεθνούς Σταθμού Κρουαζιέρας “Θεμιστοκλής” του ΟΛΠ, ο Πειραιάς υποδέχθηκε την “Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας“.
Τα εγκαίνια έγιναν ατενίζοντας οι επίσημοι προσκεκλημένοι τον θαλάσσιο χώρο της ναυμαχίας της Σαλαμίνας και κάνοντας μια περιήγηση με το ιστιοπλοϊκό «Πανόραμα» στο επιβατικό και εμπορικό λιμάνι του Πειραιά.
Παρευρέθησαν ο Ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος, Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας Κarmenu Vella, ο αν. υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, η αν. υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο πρόεδρος και δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. κ. Σεραφείμ και φορείς του Πειραιά.
«Σε ευχαριστώ Ελλάδα!»…
Ο Ευρωπαίος επίτροπος κ. Vella στην ομιλία του, μεταξύ άλλων, είπε:
«Αγαπητέ Δήμαρχε, επίσημοι προσκεκλημένοι, αγαπητοί φίλοι, αγαπητή πόλη του Πειραιά.
Σήμερα είναι η «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας». Είναι η ημέρα που γιορτάζουμε τη θάλασσα, τη σχέση μας με αυτήν και τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε να γίνει μέρος στο μέλλον μας.
Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερο σημείο να βρίσκομαι σήμερα, αυτή τη στιγμή, εδώ στον Πειραιά με τη θέα του λιμανιού που προσδιορίζει τη θάλασσα στην Ελλάδα.
Είμαι ευγνώμων στην Ελλάδα, ευγνώμων στον Πειραιά και σε εσάς Δήμαρχε κ. Μώραλη που μας φιλοξενείτε εδώ και κάνετε αυτή τη στιγμή πραγματικότητα.
Θα ήθελα επίσης να σας συγχαρώ που συνδυάζετε αυτή την περίσταση με μια άνευ προηγουμένου σειρά δημόσιων εκδηλώσεων για τον εορτασμό του Πειραιά και την πλούσια ναυτική ιστορία της.
Θάλασσες, λιμάνια και ακτές είναι ένα τεράστιο μέρος της κοινής μας κουλτούρας και προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες για οικονομική ανάπτυξη.
Η θαλάσσια οικονομία της Ε.Ε προσθέτει ακαθάριστη αξία πάνω από 500 δισεκατομμύρια ετησίως. Παρέχει έως και 5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Αλλά το πιο σημαντικό, έχει τη δυνατότητα να κάνει πολύ περισσότερα.
Αργότερα σήμερα, στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Ημέρας για τη Θάλασσα, θα ήθελα να μοιραστώ τις απόψεις μου σχετικά με το πού βλέπω περισσότερες ευκαιρίες για γαλάζια ανάπτυξη και τι πρέπει να κάνει η Ευρώπη για να αξιοποιήσουν αυτές τις ευκαιρίες.
Λιμένες και ακτές θα έχουν ένα σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν, ως πύλες για θαλάσσια ανάπτυξη, ως εστίες της θαλάσσιας καινοτομίας και ως οδηγοί για τις τόσο αναγκαίες νέες θέσεις εργασίας. Οι εκπρόσωποι της ναυτιλιακής σας κοινότητας εδώ σήμερα, έχουν φυσικά, πλήρη επίγνωση επ΄ αυτού.
Οι νικητές του Βραβείου γαλάζια ανάπτυξη του Πειραιά, τους οποίους θα συναντήσω σήμερα το απόγευμα, μαζί με το Δήμαρχο κ. Μώραλη, είναι μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα για το πώς οι δυνατότητες της θαλάσσιας οικονομίας μπορεί να ξεκλειδωθεί.
Είμαι πεπεισμένος ότι ο 21 αιώνας θα είναι ο αιώνας των ωκεανών. Δεν θα συνεχίσουμε απλώς να τους χρησιμοποιούμε αυτούς και τους πόρους τους, αλλά θα συνεχίσουμε να τους χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερο. Εξαρτόμαστε από αυτούς όλο και περισσότερο. Όμως πρέπει να διαβεβαιώσουμε ότι αυτούς θα τους διαχειριστούμε με ένα βιώσιμο τρόπο. Εάν διαβρώσουμε τις θάλασσες, διαβρώνουμε τη δική μας βάση ανάπτυξης. Αυτό είναι ένα από τα μηνύματα της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας.
Έτσι, ας γιορτάσουμε μαζί τον πολιτισμό, την ιστορία και τις δυνατότητες της θαλάσσιας Ευρώπης σήμερα.
Σε εσάς και την πόλη σας εύχομαι κάθε επιτυχία για την Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας και τις εκδηλώσεις σας εδώ στον Πειραιά. Σε ευχαριστώ Ελλάδα και σας ευχαριστώ όλους».
Ο δήμαρχος Πειραιά κ. Μώραλης, καλωσορίζοντας τον κ. Karmenu Vella και τους άλλους επίσημους προσκεκλημένους, είπε στην ομιλία του:
«Καλωσήλθατε στον Πειραιά, σε αυτό το πολύ όμορφο σημείο του λιμανιού μας, όπου έχουμε μια πανοραμική, συνολική θέα του λιμανιού. Σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως, από την καρδιά μου, που είστε σήμερα εδώ. Από αυτό το σημείο, δίπλα στη θάλασσα – δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά άλλωστε – ξεκινά επισήμως ο εορτασμός για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015.
Η σημερινή ημέρα είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τον Πειραιά, για την Ελλάδα και για την Ευρώπη. Η επιλογή του Πειραιά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να φιλοξενήσει τη μεγαλύτερη γιορτή της Ευρώπης για τη θάλασσα, είναι ιδιαίτερα τιμητική για την πόλη μας. Μια πόλη άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θάλασσα, η οποία εδώ και αιώνες, έχει το προνόμιο να απολαμβάνει τους καρπούς και τις δυνατότητες που προσφέρει η θάλασσα.
Ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης. Εδώ χτυπά η καρδιά της παντοδύναμης ελληνικής ναυτιλίας. Ο Πειραιάς παράλληλα εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας της Ευρώπης. Ταυτόχρονα, είναι η βάση των περισσότερων επιχειρήσεων της χώρας που δραστηριοποιούνται στη θάλασσα και γύρω από αυτήν. Ο Πειραιάς προσφέρει απ’ όλες τις απόψεις, μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αναδειχθούν όλες οι δραστηριότητες που σχετίζονται με τη θάλασσα: ναυτιλιακές, τουριστικές, περιβαλλοντικές, πολιτιστικές.
Στην Ελλάδα, με τη μακραίωνη ναυτική παράδοση, με τα χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής, με τα εκατοντάδες νησιά μας, με υπέροχους και ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς, η θάλασσα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ευημερία και στην καθημερινότητα των πολιτών και εξακολουθεί, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία να προσφέρει τεράστια οφέλη στην εθνική οικονομία.
Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας κάθε χρόνο σε διαφορετική χώρα της Ευρώπης αναδεικνύει τη σημασία και τις προκλήσεις της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, καθώς και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η θάλασσα στη βιώσιμη ανάπτυξη ολόκληρης της Ευρώπης, ακόμα και στα κράτη τα οποία δεν έχουν ιδιαίτερη ναυτική παράδοση. Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας προωθεί τη συνεργασία όλων των ευρωπαϊκών θεσμών και φορέων που σχετίζονται με τη θάλασσα, προκειμένου να υποστηριχθεί μια ενιαία και κοινή θαλάσσια πολιτική.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών του διήμερου συνεδρίου για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας θα συζητηθούν και θα αναλυθούν καίρια ζητήματα που σχετίζονται με την αξιοποίηση των λιμένων, των παράκτιων περιοχών, με την προστασία του περιβάλλοντος με τη γαλάζια ανάπτυξη και οικονομία. Μεταξύ των ομιλητών συγκαταλέγονται εκπρόσωποι ευρωπαϊκών και εθνικών φορέων χάραξης πολιτικής, υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων, καθώς και εμπειρογνώμονες από ολόκληρη την Ευρώπη. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος και χαρούμενος καθώς όπως έχω ενημερωθεί, οι συμμετέχοντες σύνεδροι έχουν ξεπεράσει τους 1000.
Κυρίες και κύριοι,
Με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας, από σήμερα και για τις επόμενες τέσσερις ημέρες θα συμβούν υπέροχα πράγματα στον Πειραιά. Ο Δήμος Πειραιά έχει προγραμματίσει περισσότερες από 60 εκδηλώσεις σε όλη την πόλη, για να γιορτάσει και να αναδείξει σε όλη την Ευρώπη, την πλούσια ναυτική ιστορία και την πολιτιστική του ταυτότητα. Την προσπάθειά μας αυτή έχει αγκαλιάσει σύσσωμη η κοινωνία του Πειραιά, επαγγελματικοί φορείς, ιδιώτες, επιχειρήσεις και εθελοντές, με τους οποίους συμπορευτήκαμε τους τελευταίους 10 μήνες, προκειμένου να οργανώσουμε τις εκδηλώσεις και να προσφέρουμε στους εκλεκτούς προσκεκλημένους μας, μια σειρά μοναδικών εκδηλώσεων οι οποίες σχετίζονται με τη θάλασσα και την ακτογραμμή του Πειραιά.
Για μένα αποκτά ιδιαίτερη σημασία η συμμετοχή των πολιτών του Πειραιά, όχι μόνο για την επιτυχία των εκδηλώσεων. Αποτελεί μια σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον, για ότι αποφασίζουμε να κάνουμε από κοινού στον Πειραιά.
Σας καλώ να γνωρίσετε τις ομορφιές της πόλης μας και τους ανθρώπους της και να γίνετε μέρος αυτής της μεγάλης γιορτής στον Πειραιά. Σας ευχαριστώ πολύ».
Τι είπε ο Μώραλης στο Συνέδριο
Εξ άλλου, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης παρευρέθηκε στο συνέδριο για την «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας», που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με κεντρικό θέμα: «Λιμάνια και ακτές: Οι πύλες της Θαλάσσιας Ανάπτυξης».
Το συνέδριο άνοιξε με ομιλία του ο κ. Μώραλης, ο οποίος είπε:
«Ως Δήμαρχος Πειραιά, έχω την τιμή και τη χαρά να σας καλωσορίσω στην έναρξη του Συνεδρίου του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας.
Είναι εξαιρετική συγκυρία, τόσο για την Ελλάδα όσο και για τον Πειραιά, το γεγονός πως αυτή η Ευρωπαϊκή γιορτή, με επίκεντρο την θάλασσα, πραγματοποιείται στην Ελλάδα και μάλιστα με θέμα την Γαλάζια Οικονομία και Ανάπτυξη.
Είναι γεγονός πως και οι δύο θεματικοί άξονες αποτελούν πυλώνες τόσο για την τοπική οικονομία του Δήμου Πειραιά όσο και την εγχώρια αλλά και την παγκόσμια οικονομία.
Ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου. Αποτελεί αναπτυξιακό μοχλό του διεθνούς εμπορίου, της τοπικής και εθνικής οικονομίας. Ιστορικά η πληθυσμιακή ανάπτυξή, η επέκταση του πολεοδομικού ιστού και η εμπορική ανάπτυξη του λιμανιού συνέπιπταν και δημιουργούσαν συνθήκες κοινωνικής και οικονομικής ευμάρειας στην πόλη του Πειραιά.
Η ναυτιλιακή και εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, με τον πλούτο και τις θέσεις εργασίας που δημιουργούσε, οδηγούσε σε αυτάρκη και αυτοδύναμη ανάπτυξη της Πόλης.
Για τον Πειραιά η Γαλάζια ανάπτυξη και οικονομία αποτελεί ένα εργαλείο ουσιαστικής διασύνδεσης της πόλης με το λιμάνι, διαμορφώνοντας ιδιαίτερες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες δίνοντας του τη δυνατότητα να μεγεθύνεται αστικά, οικονομικά και πολιτιστικά.
Η ναυτιλιακή δραστηριότητα είχε ως επίκεντρο τον ίδιο τον Πειραιά, καθώς οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και οι απασχολούμενοι σε αυτές και στα θαλάσσια ναυτικά επαγγέλματα είχαν εκεί την επιχειρηματική τους έδρα ή κατοικία αντιστοίχως.
Για τον οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης και για εμάς ως νέα δημοτική αρχή, το 2015 είναι σημαντικό γιατί σηματοδοτεί την έναρξη τη παραγωγικής περιόδου της θητείας μας, την περίοδο που ασκούμε πολιτική σε τοπικό επίπεδο.
Δυστυχώς, η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βιώνει μια πρωτοφανή οικονομική κρίση, η οικονομία είναι σε παρατεταμένη ύφεση και η ανεργία είναι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Ο Πειραιάς έχει βιώσει με τον πιο σκληρό τρόπο αυτή την κατάσταση.
Για αυτό το λόγο το 2015 είναι ένα έτος ορόσημο διότι σηματοδοτεί μία νέα περίοδο στην οποία φαίνεται να εισέρχεται ο Πειραιάς. Η συζήτηση για την αξιοποίησή των δυνατοτήτων του, αποτελεί πηγή διαμόρφωσης ιδεών και προτάσεων, κοινωνικών και πολιτικών ζυμώσεων που όλοι προσδοκούμε να οδηγήσουν στην βέλτιστη λύση για την ανάπτυξη της πόλης και την ανάδειξη του ως Διεθνές Ναυτιλιακό και Εμπορικό Κέντρο, ανταγωνιστικό των μεγαλύτερων λιμανιών παγκοσμίως.
Οι νέες τάσεις & στρατηγικές που αναπτύσσονται διεθνώς αλλά και στον ευρωπαϊκό χώρο ως προς το αναπτυξιακό μοντέλο, της «τεχνολογικής επανάστασης» που συντελείται, στις μεταφορές & δίκτυα, στη θαλάσσια πολιτική, στην ενέργεια, στην έξυπνη εξειδίκευση, στον τουρισμό, είναι καθοριστικής σημασίας για την αξιοποίηση και περεταίρω ανάπτυξη του λιμανιού.
Ο Δήμος Πειραιά δηλώνει παρών σε αυτή τη δημιουργική διαδικασία με συγκεκριμένη στόχευση και επιδιώξεις για την τοπική κοινωνία και οικονομία, με συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάπτυξη της πόλης-λιμάνι και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Βασιζόμενοι στην γαλάζια ανάπτυξη και στρατηγική θέτουμε ως όραμα την Ανάδειξη του Πειραιά ως Επιχειρηματικού, Τουριστικού, Πολιτιστικού, Ναυτιλιακού και Εμπορικού Προορισμού. Προορισμού με Διεθνή Αναγνωρισιμότητα και Εμβέλεια, με Ενεργειακή, Περιβαλλοντική και Κοινωνική Προστιθέμενη Αξία για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους και του Επισκέπτες.
Το όραμα αυτό θα αναδείξει τον Πειραιά πρωτίστως ως «γαλάζια» Πόλη, προσανατολισμένη στις θαλάσσιες δραστηριότητες και στη γαλάζια οικονομία, ως «πράσινη» Πόλη, με αξιοποίηση ενεργειακών τεχνολογιών, ως «έξυπνη» Πόλη, με ανάπτυξη και υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που θα βελτιώνουν τις υπηρεσίες προς τους πολίτες, τους επισκέπτες, και τις επιχειρήσεις και ως «βιώσιμη» Πόλη, κάτω από την αλληλεπίδραση περιβαλλοντικών, κυκλοφοριακών και κοινωνικών παρεμβάσεων και υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτού του οράματος, αναγνωρίζονται, αξιοποιούνται αλλά γίνονται και διακριτές οι λειτουργίες που προσδιορίζουν την συνεργασία της Πόλης με τους όμορους Δήμους και τις λειτουργίες του Λιμανιού όπως κυκλοφοριακές υποδομές και ροές, επισκευαστικές και μεταποιητικές δραστηριότητες, logistics, τροφοδοσίες, αξιοποίηση και επανάχρηση βιομηχανικών ζωνών και μεγάλων ακινήτων του Δημοσίου.
Επιπροσθέτως, ο Δήμος Πειραιά σε συνεργασία και με άλλους φορείς θα δημιουργήσει συνέργιες με επιχειρηματικές εγκαταστάσεις και πρωτοβουλίες για τη δημιουργία ενός σύγχρονου Maritime Cluster προωθώντας τις Εκπαιδευτικές, Επιμορφωτικές και Ερευνητικές Δραστηριότητες στοχεύοντας στη Γαλάζια Ανάπτυξη και Οικονομία. Θα εκπονεί στρατηγικές, θα τις εξειδικεύει σε σχέδια δράσης, και θα προωθεί την εκτέλεσή τους. Θα διαθέτει δομές υποστήριξης των υφισταμένων επιχειρήσεων του Πειραιά που είναι μέλη του, δομές εκκόλαψης νέων επιχειρήσεων (start-ups) και one-stop-shop για την προσέλκυση ξένων ναυτιλιακών -και συναφών με την ναυτιλία- επιχειρήσεων στον Πειραιά.
Ο προγραμματισμός των δράσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Κέντρου Πειραιά θα αξιοποιήσει τις καλές πρακτικές που έχουν καταγραφεί στον Κώδικα Πρακτικών για την Ένταξη των Λιμένων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Λιμένων. Πιο συγκεκριμένα, θα ληφθούν υπόψη ενέργειες που αφορούν τρεις βασικούς τομείς: την εικόνα του λιμανιού και των δραστηριοτήτων του και τη στήριξή τους από το κοινό, τις πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση και την αγορά εργασίας, καθώς και τη σχέση του λιμανιού με την πόλη και τους κατοίκους της.
Επίσης, δημιουργούνται παρεμβάσεις ανάδειξης της Πόλης του Πειραιά ως αναγνωρίσιμου διεθνώς τουριστικού και πολιτιστικού προορισμού. Με δράσεις οργάνωσης της διαχείρισης και διάχυσης των τουριστικών και πολιτιστικών ροών στην Πόλη, σε συνδυασμό με παρεμβάσεις Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ενώ η σε εξέλιξη βρίσκεται η υπό ολοκλήρωση υποδομή εξυπηρέτησης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Η δύσκολη προσπάθεια να καθιερωθεί ο Πειραιάς ως home port, λιμάνι δηλαδή, από το οποίο ξεκινούν οι κρουαζιέρες, θα φέρει εξαιρετικά σημαντικά οφέλη, καθώς θα ενισχύσει τόσο τους τομείς που σχετίζονται με τον τουρισμό άμεσα, αλλά και έμμεσα.
Σε συνεργασία με τον ΟΛΠ και όλους τους συναρμόδιους φορείς, επιδιώκεται να γίνει ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο κέντρο εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά στη Μεσόγειο και την Ευρώπη.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών σχεδιάζονται ήδη διαδρομές, οι οποίες υποστηρίζονται και εμπλουτίζονται από στοιχεία αρχαιολογικού καθώς και νεώτερου ιστορικά αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Επίσης, σημεία ξεκούρασης, διαδρομές αναψυχής, υπηρεσίες ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.
Ο Δήμος Πειραιά στοχεύει σταδιακά αλλά στρατηγικά στην παραμονή τουλάχιστον του 20% των αφίξεων των επιβατών κρουαζιέρας στην πόλη, ώστε να επισκέπτονται μουσεία, μνημεία, εκθέσεις, να περιηγούνται στην πόλη. Να προβαίνουν σε αγορές, να απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες αναψυχής, να απολαμβάνουν την τοπική κουζίνα, να αναπτύσσουν τελικά και να προσωποποιούν τις δικές τους βιωματικές εμπειρίες, δημιουργώντας μέσω των social media ένα ζωντανό και συνεχές βήμα προβολής της Πόλης.
Στόχο και μέσο για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής αποτελεί η πολλαπλή αναβάθμιση της ελκυστικότητας του Πειραιά και η «τοποθέτηση» της Πόλης του Πειραιά στη Διεθνή και Εσωτερική Τουριστική Αγορά ως νέου, αναγνωρίσιμου τουριστικού προορισμού.
Η στρατηγική αυτή, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη και προσέλκυση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων διεθνούς εμβέλειας και υψηλής προστιθέμενης αξίας, με γνώμονα τη ναυτιλία και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, διαμορφώνουν την επιθυμητή εξωστρέφεια των δραστηριοτήτων και λειτουργιών της Πόλης.
Κυρίες και κύριοι,
σε αυτό το σημείο θέλω να κάνω μια ειδική αναφορά στο θέμα της διαχείρισης και λειτουργίας του λιμανιού του Πειραιά.
Η νέα δημοτική αρχή του Δήμου Πειραιά από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά της, επεσήμανε σε όλα τα επίπεδα, από την κοινή γνώμη και τους κατοίκους της πόλης μέχρι τους ανώτατους πολιτειακούς παράγοντες της χώρας, ότι πρέπει να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΛΠ.
Το λιμάνι του Πειραιά πρέπει έχει κεντρικό ρόλο για να αποκτήσει η πόλη του Πειραιά αναπτυξιακό προσανατολισμό τη θάλασσα, τη ναυτιλία, το τουρισμό και την ανάδειξη του πολιτισμού, αλλά και να επανασυνδεθεί η πόλη με τη θάλασσα. Σταθερή και συνεπής θέση της δημοτικής αρχής είναι ότι υπάρχουν και μπορούν να διαμορφωθούν οι συνθήκες εκείνες που θα διασφαλίζουν το δημόσιο χαρακτήρα και αναπτυξιακό ρόλο του λιμανιού με την ταυτόχρονη άμεση και ισχυρή παρουσία του Δήμου Πειραιά.
Δεδομένων του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ΟΛΠ Α.Ε. και των δικαιωμάτων και των προνομίων εκμετάλλευσης που έχει επί της λιμενικής ζώνης, ο Δήμος Πειραιά προτείνει την ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά, ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού. Το Λιμενικό Ταμείο Πειραιά θα ανήκει κατά 100% στο Δήμο Πειραιά. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη λύση που διασφαλίζει τη σχέση της πόλης του Πειραιά με το λιμάνι και το θαλάσσιο χώρο και μια συγκεκριμένη στρατηγική και αναπτυξιακή επιλογή που ενισχύσει το ρόλο του Δήμου, ενώ παρακολουθεί τη διεθνή εμπειρία και πετυχημένες διεθνείς πρακτικές.
Τέλος, ως οικοδεσπότης, σας προσκαλώ το Σάββατο και την Κυριακή, στη μεγάλη γιορτή «Ημέρες Θάλασσας», που διοργανώνει ο Δήμος Πειραιά, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας.<
Για δύο ημέρες, το Σάββατο 30 και την Κυριακή 31 Μαΐου οι Πειραιώτες, οι κάτοικοι των γύρω πόλεων και οι τουρίστες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα από πλήθος δράσεων την πόλη, τον πολιτισμό του Πειραιά, την ιστορία του, τα γνωστά ή λιγότερο γνωστά αξιοθέατα της πόλης, τις διαδρομές, τους ανθρώπους, καθώς και όλο το εύρος δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται γύρω από και με αφετηρία τη θάλασσα του Πειραιά.
Κύριες και κύριες,
η θάλασσα μπορεί να προσφέρει ανάπτυξη, μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις και να δημιουργεί τις ευκαιρίες που έχει ανάγκη η ελληνική και η παγκόσμια οικονομία σε ένα τόσο ασταθές περιβάλλον. Αν την αξιοποιήσουμε σωστά με σχέδιο και συνέπεια, είναι βέβαιο ότι θα μας δώσει θέσεις εργασίας και ευημερίας, όπως έγινε και κατά το παρελθόν. Σας ευχαριστώ πολύ».