Ένα «παλάτι» πάνω σε ράγες, σε 4 ώρες πάει Θεσσαλονίκη!
Δέσμη κανόνων από ΕΕ για την προσβασιμότητα των αμαξοστοιχιών για ΑμεΑ και «σιδηροδρομικό θόρυβο»
|> Σε τέσσερις θα καλύπτεται η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στο τέλος του χρόνου, από το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που δρομολογείται. Το δρομολόγιο θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:
- 3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.
- 4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
– Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.
– Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.
– Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.
Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.
Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.
Επίσης, το Intercity Express θα διαθέτει:
-Πρίζα σε κάθε θέση.
- Υποστηρικτικό προσωπικό on board.
- WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).
- Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ.
- Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.
- Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαράντη.
Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%).
ΕΕ: Ενιαίος ευρωπαϊκός σιδηροδρομικός χώρος
Εξ άλλου, η Κομισιόν εξέδωσε δέσμη κανόνων σχετικά με τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων, την προσβασιμότητα των αμαξοστοιχιών για άτομα με μειωμένη κινητικότητα και τον σιδηροδρομικό θόρυβο. Αυτή η σειρά μέτρων συμπληρώνει τις προετοιμασίες για τον «τεχνικό πυλώνα» της τέταρτης δέσμης μέτρων για τους σιδηροδρόμους, που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο τον Απρίλιο του 2016, και είναι πλέον έτοιμη να τεθεί σε λειτουργία στις 16 Ιουνίου 2019.
Η δέσμη μέτρων θα συμβάλει στην ολοκλήρωση του ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου — της λεγόμενης ενιαίας αγοράς για τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες — και, ως εκ τούτου, θα συμβάλει στην υλοποίηση του θεματολογίου της Επιτροπής για μια δικαιότερη και βαθύτερη εσωτερική αγορά. Πρωταρχικός στόχος της είναι η αναζωογόνηση του σιδηροδρομικού τομέα και η ενίσχυση της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων έναντι των άλλων τρόπων μεταφοράς.