Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Απαγορεύεται από τον ΚΟΚ η διέλευση δικύκλων ανάμεσα από αυτοκίνητα

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 11/11/2024

Στις παρ. 3 και 4 του άρθρου 16, προβλέπεται το θέμα της ‘’διήθησης’’ όπως και η κυκλοφορία σε πλατείες, πεζόδρομους και πεζοδρόμια!

Παντελής Ξανθίδης |> Το ‘’ελευθέρας’’ για την διέλευση των μοτό ανάμεσα από τα αυτοκινήτων (διήθηση), ίσως πρέπει να προβληματίσει όσους ασχολούνται με την κατάρτιση του νέου ΚΟΚ , καθώς η κυκλοφορία έχει παραγίνει προβληματική για τους αυτοκινητιστές και κάπως επώδυνη για άτυχους ή απρόσεκτους δικυκλιστές.

Παρά το γεγονός ότι ο ισχύων Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, απαγορεύει την διέλευση δικύκλων ανάμεσα από αυτοκίνητα, παρ’ όλα αυτά συμβαίνει και επικρατεί η εντύπωση πως… επιτρέπεται!

Συγκεκριμένα το Άρθρο 16 (Θέση επί της οδού), παρ. 3, του ΚΟΚ αναφέρει:

«Τηρουμένων των διατάξεων της παρ.1, σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής».

Αυτό σημαίνει ότι όλα τα τροχοφόρα – ακόμη και τα ποδήλατα και τα πατίνια! – πρέπει να κινούνται εντός των ορίων μιάς λωρίδας!

Και η επόμενη παράγραφος 4, αναφέρει:

«Ο οδηγός δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί σε οδόστρωμα που προορίζεται για την αντίθετη προς την κατεύθυνσή του κυκλοφορία, καθώς και σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας και διαχωριστικές νησίδες ή ειδικά ερείσματα, τα οποία προορίζονται για την κυκλοφορία των πεζών, εκτός από περιπτώσεις απολύτου ανάγκης ή όταν ειδικές ρυθμίσεις το επιτρέπουν»…

Είναι γεγονός ότι οι δικυκλιστές προσφέρουν πολλά στην κυκλοφορία με την οικονομία σε χώρο κατάληψης οδοστρωμάτων (και… πεζοδρομίων!). Κυρίως προσφέρουν σημαντικό κοινωνικό έργο λόγω οικονομίας χρόνου και καυσίμων – με λιγότερη ρύπανση (αλλά περισσότερη… ηχορρύπανση!) του περιβάλλοντος.

Επί του προκειμένου, η παράβαση του ισχύοντος ΚΟΚ από δικυκλιστές, για παράλληλη κίνηση σε μια λωρίδα κυκλοφορίας (διήθηση), σημαίνει ότι σε περίπτωση ατυχήματος βαρύνονται οι ίδιοι.

Ακούγεται ότι στον νέο ΚΟΚ δεν θα απαγορεύεται η διήθηση των δικύκλων, αλλά θα επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις, με όριο ταχύτητας κλπ.

Όμως, πριν την καταχώρηση τού σχετικού άρθρου στον ΚΟΚ, ας ληφθεί υπ’ όψιν το πόσοι νέοι άνθρωποι έχουν σακατευτεί από τις μηχανές και το πόσες είναι οι μαυροφορεμένες μάνες που έχασαν τα παλληκάρια τους τόσο άδικα. Τώρα έχουμε και τα πατίνια…

> Επειδή ο ΚΟΚ δεν γράφεται και ούτε τηρείται από… μόνος του, θα υπάρξει και συνέχεια επί του κυκλοφοριακού και άλλων σχετικών…

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: