Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Τα πούλμαν της “Saint Paul” και ο “πονοκέφαλος” των κατοίκων…

Αντιδράσεις για να μην δοθούν για πάρκινγκ ΙΧ στη γαλλική σχολή, τμήματα των κεντρικών πειραϊκών δρόμων Χαρ. Τρικούπη και Κουντουριώτου – Εκδόθηκε ψήφισμα

|> Σε μια από τις πλέον επιβαρυμένες κυκλοφοριακά περιοχές του κέντρου του Πειραιά, όπου οι μόνιμοι κάτοικοι δίνουν… αγώνα για να βρουν μία θέση να παρκάρουν, γίνονται προσπάθειες ώστε να… λιγοστέψουν οι θέσεις πάρκινγκ!

Πρόκειται την περιοχή όπου βρίσκεται η γαλλική σχολή “Saint Paul”, ή οποία αντιμετωπίζει πρόβλημα σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών, αφού δεν διαθέτει χώρο για να παρκάρουν τα πούλμαν.

Προ αυτού η διοίκηση του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου θεώρησε καλό να κάνει αυτό το αίτημα, αγνοώντας ίσως το πρόβλημα της περιοχής ή θεωρώντας πως η μεταφορά των μαθητών είναι πιο σημαντική από την λειτουργία της συγκεκριμένης περιοχής!

Συγκεκριμένα η σχολή “Saint Paul” ζητά απαγόρευση στάσης και στάθμευσης επί των οδών Χαριλάου Τρικούπη 36 καθώς και επέκταση χώρου στάθμευσης επί της οδού Κουντουριώτου.

Οι κάτοικοι από την πλευρά τους, συμφωνούν με την προσωρινή αποβίβαση και επιβίβαση των μαθητών, αλλά είναι αντίθετοι με την εκχώρηση ενός δημόσιου χώρου για χρήση πάρκινγκ ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.

Αύριο Τετάρτη 29/6 συνεδριάζει η Α’ Δημοτική Κοινότητα Πειραιά και θα συζητηθεί το συγκεκριμένο αίτημα του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου, που μόλις έγινε γνωστό στην περιοχή οι κάτοικοι ξεσηκώθηκαν.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Πρώτο βήμα των κατοίκων είναι η έκδοση Ψηφίσματος το οποίο δημοσιεύεται παρακάτω και μεταξύ άλλων αναφέρει:

 «Αν γίνει δεκτό το αίτημα της Σχολής θα καταληφθούν μόνιμα οι θέσεις στάθμευσης υπό την έννοια ότι αφού θα απαγορευθεί η στάθμευση οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου στην ουσία ο χώρος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από την αιτούσα σχολή, πλην όμως το ψυχικό και οικονομικό κόστος θα “πληρώσουμε” εμείς οι κάτοικοι της περιοχής που παλεύουμε και περιπλανιόμαστε πολλές ώρες κάθε μέρα για να βρούμε θέση να σταθμεύσουμε. Η στέρηση των θέσεων στάθμευσης των αυτοκινήτων των κατοίκων θα προκαλέσει επιπλέον κυκλοφοριακό πρόβλημα, επιπλέον οικονομικό (κατανάλωση βενζίνης) και επιπλέον ρύπανση αφού από τον πολλαπλασιασμό της κίνησης των οχημάτων θα εκπέμπονται ακόμη περισσότεροι ρύποι (CO2 κλπ) τους οποίους θα εισπνέουν οι οδηγοί, οι πεζοί και οι κάτοικοι. Ο Δήμος οφείλει να διευκολύνει και αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής μας κι όχι το αντίθετο. Σε περίπτωση γενόμενου δεκτού του αιτήματος του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου καταργούνται πολλές θέσεις στάθμευσης σε βάρος μας, μειώνοντας ή και εκμηδενίζοντάς την ποιότητα ζωής μας στην πόλη μας».

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

Προς την Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΕΙΡΑΙΑ

Για την συνεδρίαση της 29.6.22 (ή για οποιαδήποτε άλλη μετ’ αναβολή συνεδρίαση)

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ και ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ

Θέμα: Μη έγκριση του αιτήματος της Γαλλικής Σχολής Saint Paul για απαγόρευση στάσης και στάθμευσης οχημάτων επί οδού Χαριλάου Τρικούπη 36 και επί Κουντουριώτου.

Πληροφορηθήκαμε ότι στην συνεδρίαση του Συμβουλίου σας της 29.6.22 θα συζητηθεί το αίτημα της άνω Ιδιωτικής Σχολής για απαγόρευση στάσης και στάθμευσης οχημάτων επι οδών Χαριλάου Τρικούπη 36 και Κουντουριώτου. Στο αίτημα αυτό αντιτιθέμεθα και ζητούμε να μην εγκριθεί.

Όπως γνωρίζετε το ζήτημα της στάθμευσης των οχημάτων αποτελεί καθημερινό τεράστιο πρόβλημα των κατοίκων και επαγγελματιών της πυκνοκατοικημένης περιοχής μας. Βρισκόμαστε στο κέντρο του Πειραιά όπου με την μονοδρόμηση της λεωφόρου Ηρώων Πολυτεχνείου και των παραλιακών οδών Θεμιστοκλέους και (συνεχομένης) Μουτσοπούλου υφίσταται τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Στην περιοχή της Χαριλάου Τρικούπη και όλων των παράλληλων, παράπλευρων και κάθετων οδών σταθμεύουν όχι μόνο αυτοκίνητα των κατοίκων αλλά και των εργαζόμενων και επισκεπτών των πολλών εταιρειών που εδρεύουν στο Λιμάνι, των Δικαστηρίων του Πειραιά, του Τζάνειου Νοσοκομείου, των υπηρεσιών κλπ με αποτέλεσμα την καθημερινή ταλαιπωρία μας ως κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής.

Η άνω Σχολή μεταφέρει τους μαθητές της και με πούλμαν που δεν φέρουνε διακριτικά της Σχολής (συμπεραίνουμε ότι είναι μισθωμένα) και επί τόσα χρόνια ως κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής δεν είδαμε σοβαρό πρόβλημα στην αποβίβαση των μαθητών της το πρωί και στην επιβίβαση τους με το πέρας των μαθημάτων.

Η ως άνω Σχολή διαθέτει μεγάλο προαύλιο και είσοδο μεγάλου πλάτους επί της οδού Πραξιτέλους, που είναι πλατύς δρόμος και με λίγη κυκλοφορία, και έτσι μπορεί να αποβιβάζει κι επιβιβάζει μαθητές από αυτήν την είσοδο της (δηλ. τα σχολικά λεωφορεία μπορούν να εκτελούν στάση το ένα πίσω από το άλλο επί της «ευρύχωρης» οδού Πραξιτέλους να από-επιβιβάζουν μαθητές και στην συνέχεια να αναχωρούν προς την λεωφόρο Αφεντούλη και από εκεί προς την λεωφ. Ζαννή) , μπορεί επίσης τα σχολικά της λεωφορεία να εισέρχονται από αυτήν την είσοδο (της Πραξιτέλους) στο προαύλιο της σχολής και να επιβιβάζουν εκεί τους μαθητές και όχι επί του δρόμου. Η ως άνω σχολή είναι μια ανθίζουσα ιδιωτική σχολή που πρέπει και οφείλει να εξεύρει τρόπο να καλύψει τις ανάγκες της σε στάθμευση των οχημάτων της μισθώνοντας πάρκινγκ ή άδεια οικόπεδα (όπως πράττουν όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις) και όχι ζητώντας να της παραχωρηθεί δημόσιος χώρος τον οποίο θα στερηθούμε εμείς οι πολίτες. Η Σχολή ζητά απαγόρευση στάθμευσης των οχημάτων και άρα αποκλειστική θέση στάθμευσης των σχολικών λεωφορείων της επί της οδού Χαρ. Τρικούπη και Κουντουριώτου. (Επί της Κουντουριώτου ζητά επιπλέον θέση κατ’ επέκταση θέσης στάθμευσης που ήδη υφίσταται από το έτος 2014 . Σημειώνουμε ότι παρά το γεγονός ότι η απόφαση υπ΄αρ. 147/2014 Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά αναφέρει “…β) την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης οχημάτων στην εσοχή, εκτός από τα οχήματα μεταφοράς των μαθητών μόνο για στάση τις ημέρες και ώρες λειτουργίας της Σχολής…” στην υφιστάμενη αυτή θέση, της Κουντουριώτου, είναι συνεχώς σταθμευμένο λεωφορείο της Σχολής).

Αν γίνει δεκτό το αίτημα της Σχολής θα καταληφθούν μόνιμα οι θέσεις στάθμευσης υπό την έννοια ότι αφού θα απαγορευθεί η στάθμευση οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου στην ουσία ο χώρος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από την αιτούσα σχολή, πλην όμως το ψυχικό και οικονομικό κόστος θα “πληρώσουμε” εμείς οι κάτοικοι της περιοχής που παλεύουμε και περιπλανιόμαστε πολλές ώρες κάθε μέρα για να βρούμε θέση να σταθμεύσουμε. Η στέρηση των θέσεων στάθμευσης των αυτοκινήτων των κατοίκων θα προκαλέσει επιπλέον κυκλοφοριακό πρόβλημα, επιπλέον οικονομικό (κατανάλωση βενζίνης) και επιπλέον ρύπανση αφού από τον πολλαπλασιασμό της κίνησης των οχημάτων θα εκπέμπονται ακόμη περισσότεροι ρύποι (CO2 κλπ) τους οποίους θα εισπνέουν οι οδηγοί, οι πεζοί και οι κάτοικοι.

Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι όταν ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα, αντί να βρουν όσο πιο γρήγορα γίνεται μια θέση στάθμευσης, θα αναγκάζονται να συνεχίσουν να κινούνται γύρω από τα οικοδομικά τετράγωνα της περιοχής μας σε στενούς δρόμους ψάχνοντας μια θέση, προκαλούνται τα άνω σοβαρά προβλήματα αλλά και το πρόβλημα του επιπλέον ψυχικού άγχους στους οδηγούς.

Βασικές κατευθύνσεις της Πολιτικής στάθμευσης (άρθρο 30 παρ.5) αποτελούν η ελεγχόμενη στάθμευση στα κέντρα των δήμων και σε κρίσιμες περιοχές και η κατά προτεραιότητα εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης για τους κατοίκους των περιοχών αλλά και η δημιουργία συλλογικών χώρων στάθμευσης για την κάλυψη των αναγκών σε στάθμευση της κατοικίας και των επαγγελματικών χρήσεων κατά προτεραιότητα σε πυκνοδομημένες περιοχές.

Σημειώνουμε ότι δεν έχουν δημιουργηθεί, όπως γνωρίζετε, συλλογικοί χώροι στάθμευσης για την εξυπηρέτηση της περιοχής μας . Ο Δήμος οφείλει να διευκολύνει και αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής μας κι όχι το αντίθετο. Σε αυτήν την δύσκολη εποχή με τα ατέλειωτα οικονομικά προβλήματα, εμείς οι κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής, χρειαζόμαστε βοήθεια και προστασία από το Δήμο και όχι οι εύρωστες (οικονομικά) και μεγάλες, ιδιωτικές επιχειρήσεις. Σε περίπτωση γενόμενου δεκτού του αιτήματος της άνω Σχολής καταργούνται πολλές θέσεις στάθμευσης σε βάρος μας, μειώνοντας ή και εκμηδενίζοντάς την ποιότητα ζωής μας στην πόλη μας. Ζητάμε να μην εγκριθείς το αίτημα της άνω Σχολής.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: